Πού περνάνε τον περισσότερο online χρόνο τους οι πιθανοί πελάτες σου; Στην mobile εφαρμογή του Facebook! Ποιος είναι ο πιο άμεσος τρόπος για να τους προσεγγίσεις; Τα Facebook Lead ads!
Το Facebook εξελίσσεται σταθερά στο προσωπικό τζίνι των marketers και όσων έχουν εταιρική σελίδα και κάνει τις ευχές τους πραγματικότητα!
Ας πάρουμε για αρχή μια ευχή που μοιράζονται όλοι οι ιδιοκτήτες εταιρειών:
«Θα ήθελα να προσελκύσω περισσότερους υποψήφιους πελάτες (leads)».
To Facebook, σαν πιστό τζίνι, προσφέρει πολλές ευκαιρίες για lead generation, αλλά ο πιο άμεσος τρόπος δεν είναι άλλος από τα Facebook Lead ads - το λέει και το όνομα τους άλλωστε!
Μέσω των Facebook Lead ads, οι χρήστες του Facebook μπορούν εύκολα να εκφράσουν το ενδιαφέρον τους για ένα προϊόν ή μια υπηρεσία συμπληρώνοντας μια φόρμα με τα στοιχεία τους, ενώ σερφάρουν από mobile συσκευές.
Έτσι, μετατρέπονται αυτόματα σε leads, χωρίς να χρειαστεί να φύγουν από το Facebook, και η εταιρεία για την οποία ενδιαφέρονται έχει στη διάθεσή της τα στοιχεία που χρειάζεται για να έρθει σε επαφή μαζί τους.
Για του λόγου το αληθές, παρακάτω απεικονίζεται ένα Lead ad.
Ας δούμε frame by frame πώς ακριβώς λειτουργεί ένα τυπικό Lead ad:
1o frame: ο χρήστης βλέπει στο timeline του το πρώτο frame της παραπάνω εικόνας. Αν το περιεχόμενο του ad τον ενδιαφέρει, τότε θα κάνει κλικ - ή πιο σωστά tap μιας και είμαστε σε mobile περιβάλλον - στο call to action (Sign up).
2ο frame: στη συνέχεια θα εμφανιστεί μια φόρμα που θα είναι συμπληρωμένη με τα στοιχεία που έχει ήδη μοιραστεί ο χρήστης στο Facebook (ονοματεπώνυμο και email). Μπορεί ακόμα να αλλάξει και τα στοιχεία του, εφόσον το επιθυμεί, πριν πατήσει Submit.
3o frame: Αυτό ήταν! Ο χρήστης ενημερώνεται ότι τα στοιχεία του έχουν σταλεί και καλείται να επισκεφτεί το εταιρικό website για περισσότερες πληροφορίες.
Το βασικότερο πλεονέκτημα των Lead ads, σε σχέση με τις άλλες μορφές διαφήμισης στο Facebook, είναι εμφανές: ο χρήστης δεν χρειάζεται να κάνει περισσότερες από δύο κινήσεις ούτε να συμπληρώσει μια μακροσκελή φόρμα με τα στοιχεία του - κάτι που δεν θέλει σχεδόν κανείς να κάνει από mobile συσκευές.
Ας δούμε τώρα βήμα προς βήμα πώς θα φτιάξεις και θα διαχειριστείς τα δικά σου Lead ads.
Κατευθύνσου δίχως δισταγμό στον Power Editor, το εργαλείο για τη δημιουργία και τη διαχείριση των διαφημίσεων στο Facebook. Κάνε κλικ στο Create Campaign (1), επέλεξε Create New (2), ονόμασε την καμπάνια σου και από το drop-down menu που εμφανίζεται μόλις κάνεις κλικ στο Objective, επέλεξε Lead Generation (3).
Συνεχίζεις να στήνεις κανονικά την καμπάνια σου διαμορφώνοντας τα Ad Sets (Διαφημιστικά Σύνολα) κι όταν περάσεις στη δημιουργία των διαφημίσεων, θα εμφανιστεί το παρακάτω:
Επιλέγεις Create New Form (4), ονομάζεις τη φόρμα στο παράθυρο που εμφανίζεται και πατάς Next (5).
Στη συνέχεια, διαλέγεις ποιες πληροφορίες θες να ζητήσεις από τους χρήστες που θα δουν το Lead ad σου. Οι επιλογές που σου δίνονται απεικονίζονται στην παρακάτω εικόνα κι όπως βλέπεις είναι αρκετές. Μπορείς ακόμα να προσθέσεις έως και 3 επιπλέον έτοιμες ερωτήσεις (+Add a question) ή να φτιάξεις τη δική σου ερώτηση (Add Custom Question).
*Επισήμανση: Τα ελληνικά δεν συμπεριλαμβάνονται προς το παρόν ως επιλογή γλώσσας για τις έτοιμες ερωτήσεις της φόρμας. Εσύ όμως μπορείς να συνεχίσεις κανονικά, απλά θα χρειαστεί να πληκτρολογήσεις τις ερωτήσεις σου και τις πιθανές απαντήσεις στα ελληνικά, επιλέγοντας Add Custom Question.
Tip: Μην μπεις στον πειρασμό να μάθεις τα πάντα για τους leads σου κλικάροντας όλες τις επιλογές! Πρώτον, γιατί κανένας δεν συμπαθεί τους αδιάκριτους και δεύτερον γιατί όσο λιγότερες κινήσεις χρειαστεί να κάνει ο χρήστης στο κινητό του, τόσο μεγαλύτερες οι πιθανότητες να μετατραπεί σε lead.
Κατόπιν προσθέτεις το σύνδεσμο της πολιτικής απορρήτου της εταιρείας σου και πατάς Next. Μετά ζητείται να πληκτρολογήσεις το URL της εταιρικής σου σελίδας, ώστε να μπορούν οι νέοι leads σου να κατευθυνθούν σε αυτό, μόλις ολοκληρώσουν την εγγραφή τους.
Τέλος, δες τη διαφήμισή σου σε μορφή Preview, έλεγξε ότι όλα είναι σωστά (προσοχή στα ορθογραφικά ή συντακτικά λάθη!) και κάνε κλικ στο Create Form (6).
Δημοσίευσε τις διαφημίσεις σου από τον Power Editor και ετοιμάσου να υποδεχθείς τους νέους σου leads!
Ώρα να γνωρίσεις τους νέους σου leads! Για να δεις τα στοιχεία τους, μπες στην εταιρική Facebook σελίδα σου, επέλεξε το tab Publishing Tools και κάνε κλικ στο Forms Library. Μην ξεχνάς ότι πρέπει να είσαι administrator της σελίδας για να έχεις πρόσβαση στις φόρμες!
Μόλις εμφανιστούν όλες οι φόρμες που έχεις δημιουργήσει, κάνε κλικ στο Download link δίπλα από τη φόρμα της επιλογής σου, όπως φαίνεται στην παρακάτω εικόνα, για να κατεβάσεις σε μορφή CSV όλους τους leads που συγκέντρωσε.