Wedia Digital Marketing Agency - Academy Blog

e-shop: Αύξησε τη μέση αξία παραγγελίας με 6 δημιουργικούς τρόπους

Written by Chrysavgi Patsaki | 19 Φεβ 2016

Ως ιδιοκτήτης e-shop, παρακολουθείς στενά τα metrics (traffic, conversion rate, CTRs κτλ.). Βάσει αυτών, εξάγεις χρήσιμα συμπεράσματα, βελτιώνεις συνεχώς τις ενέργειές σου και δοκιμάζεις νέους τρόπους για να προσελκύσεις επισκέπτες και να αυξήσεις τις πωλήσεις σου.

Ένα πολύ σημαντικό metric της επίδοσης ενός ηλεκτρονικού καταστήματος είναι η Μέση Αξίας Παραγγελίας (Average Order Value, AOV). Αυτό αποδεικνύεται από πρόσφατη έρευνα, σύμφωνα με την οποία τα top e-shops του 2015 σημείωσαν 36% περισσότερη AOV από τα λιγότερο επιτυχημένα online καταστήματα.

Πώς υπολογίζεται η AOV; Είναι το αποτέλεσμα της διαίρεσης των συνολικών εσόδων δια τον αριθμό των παραγγελιών. Ουσιαστικά, είναι η ποσότητα χρημάτων που ξοδεύει ένας μέσος αγοραστής για μια παραγγελία του.

Πιθανότατα, έχεις δοκιμάσει ήδη κι εσύ να αυξήσεις την AOV μέσω των παρακάτω συνηθισμένων τακτικών:

  • Up-Sell
  • Cross Sell
  • Δωρεάν μεταφορικά για παραγγελίες άνω ενός προκαθορισμένου ποσού
  • Δυνατότητα επιστροφής χρημάτων
  • Παροχή έκπτωσης για συγκεκριμένες παραγγελίες

Όλες αυτές οι δοκιμασμένες πρακτικές έχει αποδειχθεί ότι λειτουργούν ευεργετικά στην αύξηση της AOV, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να περιοριστείς μόνο σε αυτές.

Ώρα να ξεφύγεις λίγο από την «παράδοση» και να δοκιμάσεις τις 6 πιο δημιουργικές πρακτικές που παρουσιάζουμε παρακάτω και θα κάνουν τους επισκέπτες του e-shop σου να προσθέσουν περισσότερα προϊόντα στο καλάθι τους.

1. Έκπτωση για νέους αγοραστές

Μπορείς να φανταστείς καλύτερο καλωσόρισμα για το νέο επισκέπτη σου από μια καλή προσφορά, όπως ένας εκπτωτικός κωδικός ή δωρεάν μεταφορικά; Όχι μόνο θα του κάνεις την καλύτερη δυνατή εντύπωση, αλλά είναι πάρα πολύ πιθανό να αγοράσει περισσότερα πράγματα απ’ ότι αρχικά σκόπευε, ώστε να εκμεταλλευτεί στο έπακρο την προσφορά. Μεγαλύτερα έσοδα για εσένα και ευχαριστημένος νέος πελάτης με μία κίνηση: αυτό που λέμε win-win situation

2. Ενότητα Προσφορών

Είναι στη φύση των καταναλωτών να ψάχνουν για την καλύτερη δυνατή προσφορά. Έτσι, όταν επισκέπτονται για πρώτη φορά ένα e-shop, ποιο θα είναι το πρώτο πράγμα για το οποίο θα ψάξουν; Για τις προσφορές!

Βοήθησέ τους να τις βρουν πιο εύκολα, δημιουργώντας μια ενότητα με όλες τις προσφορές. Και μην ξεχάσεις να τοποθετήσεις την ενότητα αυτή στο menu του e-shop σου, ώστε να τραβάει αμέσως την προσοχή των επισκεπτών σου, όπως το παράδειγμα του Flipkart που έχει ένα OFFERS ZONE.

3. Εξατομικευμένες προτάσεις αγοράς

Τι άλλο αρέσει πολύ σε έναν πελάτη, εκτός από τις προσφορές; Το να του δείχνεις προσοχή! Ακολούθησε το παράδειγμα του Amazon και πρότεινε στους πελάτες σου τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν ή τους είναι χρήσιμα.

Αυτό δεν απαιτεί από εσένα μαντικές ικανότητες: το ιστορικό των κινήσεων του πελάτη είναι ήδη στη διάθεσή σου. Βρες τα προϊόντα που είναι πιθανό να του ανοίξουν την όρεξη για αγορές και στείλε του ένα εξατομικευμένο newsletter που θα τον οδηγήσει πίσω στο ηλεκτρονικό σου κατάστημα. Μια πλατφόρμα marketing automation, όπως το HubSpot, θα σου λύσει τα χέρια στην συγκεκριμένη περίπτωση.

4. Testimonials πελατών και reviews προϊόντων

Έχουμε αναφερθεί πολλές φορές στη δύναμη των testimonials κι ο λόγος γι’ αυτό είναι ότι πραγματικά προσθέτουν πόντους εμπιστοσύνης σε ένα e-shop. Άλλωστε, μπορείς να σκεφτείς καλύτερο τρόπο από τις μαρτυρίες των υπαρχόντων πελατών, για να πείσεις τους επισκέπτες σου - οι οποίοι μπορεί να μην γνωρίζουν τίποτα για τα προϊόντα ή την εταιρεία σου – να πραγματοποιήσουν κάποια αγορά;

Γι’ αυτό, πρόσθεσε τη δυνατότητα αξιολόγησης των προϊόντων του e-shop σου και παρακίνησε τους πελάτες να πούνε τη γνώμη τους και να μοιραστούν μαζί σου (και με τους νέους πελάτες) την αγοραστική εμπειρία τους.

5. Πρόγραμμα Επιβράβευσης

Η δημιουργία ενός προγράμματος επιβράβευσης για τους πελάτες είναι μια έξυπνη πρακτική, ειδικά για τους ιδιοκτήτες e-shop με καταναλωτικά προϊόντα ταχείας κατανάλωσης (π.χ. τρόφιμα).

Ανάλογα με το είδος της εταιρείας, το πρόγραμμα επιβράβευσης που θα σχεδιάσεις μπορεί να προσφέρει πόντους σε έναν πελάτη με έναν από τους παρακάτω τρόπους:

  • όταν τα προϊόντα που αγοράζει ξεπερνούν μια συγκεκριμένη ποσότητα, π.χ. 10 πόντοι για αγορές άνω των 3 τεμαχίων.
  • όταν η αξία των προϊόντων που αγοράζει ξεπερνά μία προκαθορισμένη τιμή, π.χ. 50 πόντοι για αγορές άνω των 50 ευρώ.

Αυτοί οι δωρεάν πόντοι θα μπορούν να εξαργυρωθούν μόνο στο checkout και δεν θα ισχύουν αν ο επισκέπτης εγκαταλείψει το καλάθι του. Ακόμα, μπορείς να προσφέρεις στους επισκέπτες σου ένα εκπτωτικό κουπόνι με την εγγραφή τους στο newsletter, δελεάζοντας τους με αυτόν τρόπο να γεμίσουν το καλάθι τους.

6. Προσφορές σε περιορισμένο αριθμό προϊόντων ή με συγκεκριμένη χρονική ισχύ

Ποια είναι η συνηθισμένη αντίδραση ενός ανθρώπου όταν νιώθει ότι κάτι είναι επείγον; Το να δράσει άμεσα. Δημιούργησε αυτό το αίσθημα του επείγοντος και δες τη μέση αξία παραγγελίας να αυξάνεται, είτε βάζοντας σε προσφορά προϊόντα σε περιορισμένο αριθμό είτε δημιουργώντας προσφορές που ισχύουν για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, όπως π.χ. ένα 24ωρο.

 

Βιάζεσαι να εφαρμόσεις τις παραπάνω πρακτικές στο e-shop σου;

Πριν ξεκινήσεις, σου υπενθυμίζουμε ότι πρέπει να έχεις πάντα κατά νου τα παρακάτω:

  • Κάνε συχνά A/B tests για να δεις ποια πρακτική είναι πιο αποτελεσματική για τη δική σου επιχείρηση.
  • Μπορείς πάντα να συνδυάσεις αυτές τις πρακτικές για maximum αποτελέσματα.
  • Μην το παρακάνεις με τις προσφορές και τις εκπτώσεις.

Για ό,τι άλλο χρειαστείς, μπορείς να έρθεις σε επαφή μαζί μας για να σε βοηθήσουμε να βρεις τι πραγματικά ταιριάζει στο δικό σου e-shop.