Κυνηγάς subscribers με το τουφέκι; Ακόμα κι αν τα πράγματα δεν είναι τόσο δύσκολα, πάντα υπάρχει περιθώριο βελτίωσης της λίστας email που χρησιμοποιείς για την email marketing στρατηγική του e-shop σου. Άλλωστε, όσο περισσότερα είναι τα ποιοτικά leads τόσο περισσότερες θα είναι και οι πωλήσεις σου!
Η συλλογή και διαμόρφωση μιας αποτελεσματικής λίστας email, που να απευθύνεται σε ποιοτικά leads τα οποία είναι έτοιμα να γίνουν πελάτες, απαιτεί πολύ χρόνο και αφοσίωση.
Εκτός αν επιστρατεύσεις τους παρακάτω 7 τρόπους προκειμένου να μην αφήσεις κανένα online property της επιχείρησής σου ανεκμετάλλευτο και να αυξήσεις τις εγγραφές σου. Έτσι, θα κερδίζεις νέους subscribers χωρίς να χρειάζεται να κάνεις απολύτως τίποτα!
Η μπάρα εγγραφής στο newsletter, που βρίσκεται στο κάτω μέρος ενός e-shop, σου προσφέρει απλώς το email ενός επισκέπτη. Μια σύντομη και περιεκτική φόρμα εγγραφής όπως αυτή του TopShop, θα σε βοηθήσει να συλλέξεις όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες για τους εγγεγραμμένους χρήστες σου.
Φρόντισε τα υποχρεωτικά πεδία της φόρμας σου να ζητούν τα απολύτως απαραίτητα και να μην το παρακάνεις. Όσο πιο μικρή είναι μια φόρμα τόσο πιο ελκυστική είναι και για τον χρήστη.
Τα social media αποτελούν πλέον ένα πολύ ισχυρό εργαλείο για τη marketing στρατηγική μιας επιχείρησης. Εκμεταλλεύσου την ευκαιρία που σου δίνει το Facebook να εγγράψεις τους fans της σελίδας σου στο newsletter του e-shop σου και δες τα subscriptions να αυξάνονται. Τόσο απλά!
Ακόμα ένας αποτελεσματικός τρόπος να προσελκύσεις περισσότερες εγγραφές είναι τα lead ads στο Facebook. Αυτά τα ads λειτουργούν με τη μορφή sponsored posts και παροτρύνουν το χρήστη να εγγραφεί στο εκάστοτε newsletter.
To Facebook σου δίνει επίσης τη δυνατότητα να προσαρμόσεις τη φόρμα εγγραφής ανάλογα με τις ανάγκες της επιχείρησής σου και να επιλέξεις συγκεκριμένα κοινά στα οποία θα στοχεύσεις, ώστε να δουν τη διαφήμιση άνθρωποι που πιθανό να ενδιαφέρονται για τα προϊόντα σου.
Δες για παράδειγμα ένα αντίστοιχο lead ad που τρέχει το e-shop Stuart Weitzman:
Πατώντας το κουμπί ο χρήστης πηγαίνει στη φόρμα εγγραφής, η οποία εμφανίζεται συμπληρωμένη βάσει των στοιχείων που έχει δηλώσει ο εκάστοτε χρήστης στο Facebook. Έτσι, το μόνο που πρέπει να κάνει ο χρήστης είναι να αποδεχτεί την εγγραφή!
Εάν το e-shop σου έχει παρουσία και στο Twitter, τότε γιατί να μην το εκμεταλλευθείς δημιουργώντας ένα lead generation card; Πρόκειται για μια μορφή διαφήμισης παρόμοια με αυτή του Facebook, η οποία προσφέρει στο χρήστη μια δελεαστική έκπτωση ή κάποια άλλη προσφορά ως αντάλλαγμα για το email του.
Παρότι αυτός ο τύπος διαφήμισης δεν είναι πολύ διαδεδομένος στην Ελλάδα, δες παρακάτω πώς το χρησιμοποιεί η Reebok για να αυξήσει τις εγγραφές της:
Όπως και με το lead ad του Facebook έτσι και στο Τwitter, πατώντας το κουμπί της εγγραφής ο χρήστης προσγειώνεται σε μια προ-συμπληρωμένη φόρμα και το μόνο που έχει να κάνει είναι να πατήσει το πολυπόθητο κουμπί!
Τι καλύτερο από το να καλωσορίζεις έναν επισκέπτη που επέλεξε να έρθει στο e-shop σου με ένα pop-up που να τον ενημερώνει για την εγγραφή του στο newsletter, προκειμένου να λαμβάνει νέα και ενημερώσεις για τρέχουσες προσφορές. Για να το κάνεις ακόμα πιο δελεαστικό μπορείς να προσφέρεις μια συμβολική έκπτωση για κάθε νέα εγγραφή!
Δες το παράδειγμα του e-shop της Juicy Couture:
Δεν υπάρχει καλύτερη διαφήμιση για ένα e-shop από έναν ευχαριστημένο πελάτη. Γιατί λοιπόν να μην αξιοποιήσεις αυτό το μοναδικό μέσο, δημιουργώντας ένα προωθητικό email το οποίο οι πελάτες θα στέλνουν με τη σειρά τους στον κύκλο τους;
Και επειδή το «συν Αθηνά και χείρα κίνει» λειτουργεί από αρχαιοτάτων χρόνων, δώσε στους πελάτες ένα κίνητρο για να προωθήσουν το email αυτό σε όσους περισσότερους φίλους μπορούν. Φυσικά, το ίδιο θα πρέπει να κάνεις και για τους παραλήπτες του email εάν θες να τους προσελκύσεις.
Το e-shop Βοnobos φαίνεται να τα κατάφερε μια χαρά στο παρακάτω email:
Ποιος είπε ότι η online επικοινωνία δεν μπορεί να επωφεληθεί και από την offline; Γι’ αυτό, εάν εκτός από e-shop διαθέτεις και φυσικό κατάστημα, μην αφήσεις ακόμα έναν πελάτη να φύγει, χωρίς να του ζητήσεις να εγγραφεί στη λίστα των emails σου.
Προσοχή! Η επιτυχία του e-mail marketing οφείλεται στο γεγονός ότι είναι permission based, ότι δηλαδή έχεις τη συγκατάβαση του εκάστοτε χρήστη προκειμένου να του στέλνεις ενημερωτικό υλικό.
Πώς λοιπόν θα εγγραφεί κανείς στο e-shop σου ενώ βρίσκεται στο φυσικό κατάστημά σου; Μπορείς να εκπαιδεύσεις το προσωπικό στο ταμείο, ώστε την ώρα που χτυπούν τα προϊόντα να ενημερώνουν τον εκάστοτε χρήστη για τη διαδικασία εγγραφής, η οποία μπορεί να πραγματοποιείται εύκολα και γρήγορα μέσα από ένα tablet.
Βοnus Tip: Εάν πρόκειται να διοργανώσεις κάποιο event στο φυσικό κατάστημά σου μπορείς εύκολα να το εκμεταλλευτείς για να αυξήσεις και τη λίστα με τα e-mail. Πώς; Αρχικά, μπορείς μέσω των online properties σου να ζητήσεις από όποιον ενδιαφέρεται να εγγραφεί στο newsletter σου προκειμένου να λάβει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες. Επίσης, η ημέρα του event είναι μια πολύ καλή ευκαιρία να συλλέξεις emails και από τους υπόλοιπους παρευρισκόμενους που όμως είναι και ενδιαφερόμενοι με τον τρόπο που περιέγραψα παραπάνω.
Αξιοποιώντας τους 8 αυτούς τρόπους, ανάλογα με τις ανάγκες της επιχείρησής σου, θα καταφέρεις να δημιουργήσεις μια δυνατή και αποτελεσματική email λίστα στην οποία θα μπορείς να επικοινωνείς τις ενέργειες του e-shop ή και του φυσικού καταστήματός σου. Είναι πολύ σημαντικό να μην επαναπαύεσαι στους ήδη υπάρχοντες πελάτες σου και να αναζητάς την προσέλκυση νέων leads μέσω της email marketing στρατηγικής σου.
Μάλιστα, τώρα που είναι και η περίοδος των εκπτώσεων, τα παραπάνω μπορούν να σε βοηθήσουν να συλλέξεις ακόμα περισσότερα emails για να στείλεις τις φανταστικές προσφορές σου σε ακόμα μεγαλύτερο κοινό. Διάβασε επίσης το άρθρο με τα 5 email marketing tips για e-shops που διανύουν περίοδο εκπτώσεων και ξεκίνα να τα εφαρμόζεις σήμερα!