Τα κείμενα των σελίδων ενός e-shop, από το CTA μέχρι τη σελίδα About Us, μπορούν να επηρεάσουν το conversion rate περισσότερο απ' όσο νομίζετε!
Πέρα από το καλαίσθητο και λειτουργικό design, τη σωστή υλοποίηση και τις δυνατές φωτογραφίες προϊόντων, η εντύπωση που δημιουργεί ένα e-shop στον επισκέπτη του διαμορφώνεται σε σημαντικό βαθμό από τα κείμενα ή αλλιώς το copy του.
Είτε πρόκειται για τις περιγραφές των προϊόντων είτε για το κείμενο του CTA που προσκαλεί τους επισκέπτες να γραφτούν στο newsletter, το copy πρέπει να κατευθύνει και να δίνει χρήσιμες πληροφορίες στον επισκέπτη, αλλά να είναι παράλληλα πάντα πιστό στο κεντρικό μήνυμα και τη γενικότερη αισθητική του brand.
Αν πιστεύετε ότι δεν έχετε δώσει τη δέουσα σημασία στο copy του e-shop κι αυτό μεταφράζεται σε χαμηλά ποσοστά conversion rate, ήρθε η ώρα να διορθώσετε την κατάσταση και να δείτε καλύτερα αποτελέσματα.
Πριν αναφερθούμε στο πώς θα βελτιστοποιήσετε το copy και, κατά συνέπεια τα conversion rates, θα πρέπει να σας είναι κατανοητή η σχέση που υπάρχει ανάμεσα σε αυτές τις δυο μεταβλητές.
Εάν δραστηριοποιήστε στο χώρο του e-commerce, των εταιρειών SaaS ή του digital marketing, σίγουρα έχετε έρθει αντιμέτωποι με ένα από τα παρακάτω ερωτήματα:
Το κατάλληλο copy μπορεί να σας προσφέρει λύση και να απαντήσει και στα τρια αυτά ερωτήματα. Βελτιώνοντας τα κείμενα, από την αρχική σελίδα μέχρι τις landing pages και τις περιγραφές προϊόντων του eshop σας, θα αποκτήσετε καλύτερα conversion rates.
Σκεφτείτε απλά ότι η Encyclopedia Britannica αύξησε το conversion rate κατά 103% στη landing page εγγραφής στο Free Trial, αλλάζοντας απλά τα κείμενα της σελίδας!
Ας δούμε τώρα τέσσερις πρακτικούς τρόπους για να επιστρατεύσετε τη δύναμη του έξυπνου copywriting και να βελτιώσετε τις αποδόσεις του e-shop σας.
Πώς θα γράψετε κείμενα που μιλάνε στην καρδιά του κοινού στο οποίο στοχεύετε... αν δεν γνωρίζετε το κοινό αυτό;
Πριν πάρει φωτιά το πληκτρολόγιό σας θα πρέπει πρώτα να ξέρετε σε ποιους απευθύνεστε! Σημειώστε τις βασικές buyer personas και τα χαρακτηριστικά τους και κρατήστε τις σημειώσεις αυτές κοντά σας ενώ γράφετε τα νέα κείμενα, ώστε να τις συμβουλεύεστε και να μην βγαίνετε εκτός κλίματος.
Αυτό που πρέπει να γνωρίζετε είναι ότι όλοι σχεδόν οι καταναλωτές ανήκουν σε μία από τις παρακάτω ευρύτερες κατηγορίες:
Ο λογικός καταναλωτής: Οι καταναλωτές αυτής της κατηγορίας σκέφτονται και δρουν μεθοδικά και δίνουν μεγάλη σημασία στις λεπτομέρειες. Πριν πραγματοποιήσουν οποιαδήποτε αγορά μελετούν προσεκτικά τις λεπτομέρειες και ψάχνουν πάντα να βρουν την καλύτερη δυνατή προσφορά. Το 40 με 45% των καταναλωτών ανήκει σε αυτήν την κατηγορία.
Ο παρορμητικός καταναλωτής: Οι γρήγορες, αυθόρμητες αποφάσεις είναι το βασικό χαρακτηριστικό αυτής της κατηγορίας. Οι καταναλωτές αυτής της κατηγορίας εστιάζουν στα οφέλη μιας προσφοράς και δεν διστάζουν να πατήσουν "Buy". Περίπου 30 με 35% των καταναλωτών ανήκει σε αυτήν την κατηγορία.
O στοργικός καταναλωτής: Οι ανάγκες των άλλων αποτελούν προτεραιότητα του στοργικού καταναλωτή. Οι συγκεκριμένοι καταναλωτές πραγματοποιούν αγορές όταν γνωρίζουν ότι οι αγορές αυτές θα έχουν θετική επίπτωση στη ζωή άλλων ανθρώπων, γι' αυτό φροντίζουν να μπουν στη σελίδα About Us ενός website για να μάθουν περισσότερα για τις αξίες και την πολιτική μιας εταιρείας. Περίπου 15 με 20% των καταναλωτών ανήκει σε αυτήν την κατηγορία.
Ο επιθετικός καταναλωτής: Ο συγκεκριμένος τύπος καταναλωτή ξέρει τι θέλει και αυτό που θέλει πρέπει να είναι το καλύτερο δυνατό! Έχει υψηλή αυτοπεποίθηση και υψηλές απαιτήσεις και απαιτεί μια άψογη εξυπηρέτηση. Το 5 με 7% του καταναλωτικού πληθυσμού ανήκει σε αυτήν την κατηγορία.
Μοναδικός, αποκλειστικός, αποτελεσματικός, εκπληκτικός... τι κοινό έχουν οι παραπάνω λέξεις; Δημιουργούν όλες έντονα συναισθήματα στον αναγνώστη!
Για να κάνετε εντύπωση στον επισκέπτη του e-shop σας θα πρέπει να συμπεριλάβετε τέτοιου είδους λέξεις στο κείμενά του, ειδικά στις περιγραφές των προϊόντων.
Αφού του δημιουργήσετε το συναίσθημα που επιθυμείτε, θα πρέπει να πείσετε τον επισκέπτη σας να δράσει. Λέξεις όπως «προσθήκη», «εγγραφή», «αγορά» και προτροπές όπως «δημιούργησε», «κατέβασε», «βρες», «δες» δεν μπορούν να λείπουν από ένα e-shop, εκτός κι αν θέλετε ο επισκέπτης του να παραμείνει απλά επισκέπτης, πράγμα εντελώς απίθανο!
Σύμφωνα με έρευνες της Nielsen, όπου μελετήθηκαν οι κινήσεις του ανθρώπινου ματιού σε μια ιστοσελίδα, οι άνθρωποι δεν διαβάζουν, αλλά σκανάρουν το περιεχόμενο μιας σελίδας και η κίνηση των ματιών σχηματίζει ένα νοητό F πάνω στη σελίδα, όπως φαίνεται στην παρακάτω εικόνα:
Συνεπώς, αν έχετε μπει στη διαδικασία να βελτιώσετε τα κείμενα του website σας, τότε θα πρέπει να φροντίσετε να έχουν την κατάλληλη μορφή και να τοποθετηθούν σωστά, ώστε να είναι εντός του χώρου που σκανάρουν οι επισκέπτες.
Ακολουθούν τέσσερις βασικές οδηγίες για να καταφέρει το copy σας να τραβήξει κυριολεκτικά το βλέμμα του επισκέπτη:
Βελτιώσατε τα κείμενα των προϊοντικών σελίδων σας; Ώρα να περάσετε στις unique pages, κοινώς τη homepage, τη σελίδα About Us και τη σελίδα που περιγράφει την αποστολή της εταιρείας σας.
Οι σελίδες αυτές, σε αντίθεση με τις προϊοντικές σελίδας που έχουν όλες την ίδια μορφή, έχουν ξεχωριστό design και περιεχόμενο. Η βελτίωση των κειμένων που περιλαμβάνονται στις unique pages μπορεί να έχει πολύ σημαντική, θετική επίπτωση στο conversion rate, καθώς μέσω αυτών των κειμένων ο επισκέπτης γνωρίζει καλύτερα την εταιρεία ή το brand σας και αποφασίζει εάν θα μετατραπεί σε lead ή σε πελάτη σας.
Σε προηγούμενο άρθρο μας σχετικά με την κατασκευή μιας About Us page είχαμε αναφερθεί εκτενώς στους παρακάτω χρυσούς κανόνες, οι οποίοι μπορούν να προσαρμοστούν και να εφαρμοστούν και στις υπόλοιπες unique pages:
Λένε ότι οι λέξεις μπορούν να αλλάξουν τον κόσμο! Εμείς συμφωνούμε απόλυτα και πιστεύουμε ότι οι σωστές λέξεις μπορούν να αλλάξουν προς το καλύτερο τις επιδόσεις σας στο e-commerce και να σας βοηθήσουν να επικοινωνήσετε το μήνυμά σας στο κοινό που ενδιαφέρεται για όσα έχετε να προσφέρετε.
Σκεφτείτε το ως εξής: οι λέξεις έχουν τη δύναμη είτε να σας φέρουν πιο κοντά είτε να σας απομακρύνουν από τους υπάρχοντες και πιθανούς πελάτες σας. Δεν πιστεύετε ότι πρέπει να κάνετε ό,τι περνάει από το χέρι σας ώστε να συμβεί το πρώτο;