Τι είναι τελικά το call-to-action (CTA) που ακούγεται όλο και περισσότερο τον τελευταίο καιρό και πώς θα σας βοηθήσει να επιτύχετε τους επαγγελματικούς σας στόχους;
Ακόμα κι αν ξέρετε την απάντηση, θα σας συνιστούσα να συνεχίσετε να διαβάζετε το παρακάτω άρθρο για να ανακαλύψετε τις ορθές πρακτικές που συνιστούν ένα αποτελεσματικό call-to-action, αλλά και 5 τρόπους για να χρησιμοποιήσετε την ενέργεια αυτή όταν κατασκευάζετε την ιστοσελίδα σας, το blog ή τα emails σας.
Το call-to-action (CTA) ή αλλιώς «προτροπή για ενέργεια» είναι ένα κουμπί ή link το οποίο τοποθετείται μέσα στο website, το blog ή σε newsletters, ώστε να κεντρίσει το ενδιαφέρον του κοινού και να τους προτρέψει να πραγματοποιήσουν μια ενέργεια, όπως για παράδειγμα να συμπληρώσουν τη φόρμα με τα στοιχεία τους στη σελίδα που ακολουθεί (landing page).
Συνδέοντας το ενδιαφέρον περιεχόμενο με μια ακόμα πιο ενδιαφέρουσα προσφορά (offer), η οποία θα δελεάσει το χρήστη ώστε να κάνει την επιθυμητή κίνηση, κερδίζετε τα πολυπόθητα στοιχεία του που θα σας φανούν πολύ χρήσιμα σε επόμενες ενέργειές σας, όπως η αποστολή προσωποποιημένων emails κλπ.
Ακολουθούν μερικά παραδείγματα CTA που είναι πιθανό να τραβήξουν την προσοχή των δυνητικών πελατών σας:
Υπάρχουν διάφορα είδη CTA τα οποία προσαρμόζονται τόσο σχεδιαστικά όσο και σε επίπεδο περιεχομένου ανάλογα με το σκοπό που εξυπηρετούν. Ενδεικτικά, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα CTA για:
Σε αυτή την περίπτωση, ο σκοπός του CTA είναι να τραβήξει την προσοχή των επισκεπτών ενός site ή blog και να τους μετατρέψει σε leads. Οπότε αρχικά θα πρέπει να βεβαιωθείτε ότι ακολουθήσατε πιστά τις παραπάνω ορθές πρακτικές για τη δημιουργία ενός αποτελεσματικού CTA και έπειτα να το τοποθετήσετε σε μια σελίδα με υψηλή επισκεψιμότητα. Για παράδειγμα, μπορείτε να προσθέσετε ένα CTA στο τέλος ενός blog post, σε banner στην αρχική σελίδα του site σας ή ακόμα και στο sidebar του menu.
Θα έχετε παρατηρήσει ότι τα περισσότερα websites έχουν τα social media buttons σε περίοπτη θέση στις σελίδες αλλά και στο blog τους. Με αυτόν τον τρόπο δίνουν τη δυνατότητα στον επισκέπτη να μοιραστεί το περιεχόμενό που τον ενδιαφέρει με φίλους του, με αποτέλεσμα να προσελκύσει ακόμα περισσότερους επισκέπτες σε αυτό. Τοποθετήστε τα CTAs σε όλα τα άρθρα του blog σας και σε email newsletters, αλλά καλό είναι να αποφύγετε τις σελίδες στις οποίες ο επισκέπτης πρέπει να δώσει τα στοιχεία του.
Ξέρατε ότι τα CTAs είναι πολύ δυνατοί «πωλητές»; Αν χρησιμοποιηθούν σωστά μπορούν να μετατρέψουν εύκολα τους leads σας σε πελάτες κάνοντάς τους να πάρουν τη σωστή απόφαση. Θα πρέπει να είναι φιλικά και ξεκάθαρα για να εμπνεύσουν εμπιστοσύνη και να τοποθετηθούν μέσα στη σελίδα κάποιου προϊόντος ή υπηρεσίας ή ακόμα και σε ένα σχετικό blog post.
Διοργανώνετε ένα event για την εταιρεία σας και θέλετε να το διαφημίσετε; Εκτός από τις σελίδες σας στα social media μπορείτε να εκμεταλλευτείτε και το website ή το blog σας τοποθετώντας ένα ενδιαφέρον CTA που θα καλεί τον επισκέπτη να συμμετέχει κάνοντας εγγραφή.
Σύμφωνα με το inbound marketing, τη νούμερο ένα digital marketing στρατηγική παγκοσμίως, για να μετατρέψετε τα leads σας σε πελάτες θα πρέπει να χτίσετε μια σχέση εμπιστοσύνης μαζί τους και να τους δελεάσετε με μια προσφορά σχετική με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας. Για παράδειγμα, μπορείτε να τοποθετήσετε ένα call-to-action για δωρεάν δοκιμή της νέας υπηρεσίας σας σε ένα σημείο με αυξημένη επισκεψιμότητα. Εναλλακτικά, μπορείτε να το τοποθετήσετε σε κάποιο άρθρο στο blog σας ή σε μια "Thank you page" - η σελίδα στην οποία μεταφέρεται ο χρήστης αφού συμπληρώσει τη φόρμα με τα στοιχεία του και τον ενημερώνει για τον τρόπο με τον οποίο θα λάβει την προσφορά - που αφορά μια άλλη προσφορά.
Τώρα που μάθατε πώς να προσεγγίσετε το κοινό σας βγαίνοντας διπλά κερδισμένοι, αφού συλλέγετε σημαντικές πληροφορίες για αυτούς και αυξάνετε τις πιθανότητες να γίνουν πελάτες σας, το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να το δοκιμάσετε!