Wedia Digital Marketing Agency - Academy Blog

CTAs: Παραδείγματα & ορθές πρακτικές για εγγυημένα αποτελέσματα

Written by Marlen Derian | 24 Ιουλ 2015

Τι είναι τελικά το call-to-action (CTA) που ακούγεται όλο και περισσότερο τον τελευταίο καιρό και πώς θα σας βοηθήσει να επιτύχετε τους επαγγελματικούς σας στόχους; 

Ακόμα κι αν ξέρετε την απάντηση, θα σας συνιστούσα να συνεχίσετε να διαβάζετε το παρακάτω άρθρο για να ανακαλύψετε τις ορθές πρακτικές που συνιστούν ένα αποτελεσματικό call-to-action, αλλά και 5 τρόπους για να χρησιμοποιήσετε την ενέργεια αυτή όταν κατασκευάζετε την ιστοσελίδα σας, το blog ή τα emails σας.

Τι είναι το call-to-action;

Το call-to-action (CTA) ή αλλιώς «προτροπή για ενέργεια» είναι ένα κουμπί ή link το οποίο τοποθετείται μέσα στο website, το blog ή σε newsletters, ώστε να κεντρίσει το ενδιαφέρον του κοινού και να τους προτρέψει να πραγματοποιήσουν μια ενέργεια, όπως για παράδειγμα να συμπληρώσουν τη φόρμα με τα στοιχεία τους στη σελίδα που ακολουθεί (landing page).

Συνδέοντας το ενδιαφέρον περιεχόμενο με μια ακόμα πιο ενδιαφέρουσα προσφορά (offer), η οποία θα δελεάσει το χρήστη ώστε να κάνει την επιθυμητή κίνηση, κερδίζετε τα πολυπόθητα στοιχεία του που θα σας φανούν πολύ χρήσιμα σε επόμενες ενέργειές σας, όπως η αποστολή προσωποποιημένων emails κλπ.

Ακολουθούν μερικά παραδείγματα CTA που είναι πιθανό να τραβήξουν την προσοχή των δυνητικών πελατών σας: 

  • Κατεβάστε το δωρεάν eBook 
  • Δωρεάν Δοκιμή
  • Παίξε τώρα
  • Κλείστε Ραντεβού

Ορθές πρακτικές για τη δημιουργία αποτελεσματικών calls-to-action


Ανεξάρτητα από το σκοπό που εξυπηρετεί κάθε CTA θα πρέπει πάντα να γίνεται με γνώμονα τα παρακάτω:
  • Να τραβά την προσοχή με την πρώτη ματιά μέσω ενός λεκτικού που σε ωθεί να πατήσεις το κουμπί ή το link.
  • Να είναι περιεκτικό και ξεκάθαρο. Χρησιμοποιήστε το πολύ μέχρι πέντε λέξεις και φροντίστε οι επισκέπτες σας να καταλάβουν απόλυτα τι πρόκειται να λάβουν πατώντας το κουμπί ή το link.
  • Να ζητά από τον αναγνώστη να δράσει. Για παράδειγμα «κατέβασε», «παίξε», «κάνε εγγραφή».
  • Να ξεχωρίζει, χρωματικά, από το περιβάλλον στο οποίο βρίσκεται. Αν το website σας έχει έντονο το μπλε στοιχείο τότε ένα CTA σε κόκκινο ή κίτρινο χρώμα θα τραβήξει εύκολα τα βλέμματα. Σε κάθε περίπτωση, το αισθητικό αποτέλεσμα θα πρέπει να ταιριάζει με το περιβάλλον στο οποίο θα βρίσκεται το CTA σας.
  • Να είναι στο κατάλληλο σημείο και μέγεθος, ώστε να το διακρίνει κανείς εύκολα, αλλά όχι τόσο ώστε να επισκιάζει το υπόλοιπο περιεχόμενο.

5 περιπτώσεις στις οποίες μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα CTA

Υπάρχουν διάφορα είδη CTA τα οποία προσαρμόζονται τόσο σχεδιαστικά όσο και σε επίπεδο περιεχομένου ανάλογα με το σκοπό που εξυπηρετούν. Ενδεικτικά, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα CTA για:

1.  Απόκτηση περισσότερων leads (lead generation)

Σε αυτή την περίπτωση, ο σκοπός του CTA είναι να τραβήξει την προσοχή των επισκεπτών ενός site ή blog και να τους μετατρέψει σε leads. Οπότε αρχικά θα πρέπει να βεβαιωθείτε ότι ακολουθήσατε πιστά τις παραπάνω ορθές πρακτικές για τη δημιουργία ενός αποτελεσματικού CTA και έπειτα να το τοποθετήσετε σε μια σελίδα με υψηλή επισκεψιμότητα. Για παράδειγμα, μπορείτε να προσθέσετε ένα CTA στο τέλος ενός blog post, σε banner στην αρχική σελίδα του site σας ή ακόμα και στο sidebar του menu.

2. Μοίρασμα του περιεχομένου σας στα social media

Θα έχετε παρατηρήσει ότι τα περισσότερα websites έχουν τα social media buttons σε περίοπτη θέση στις σελίδες αλλά και στο blog τους. Με αυτόν τον τρόπο δίνουν τη δυνατότητα στον επισκέπτη να μοιραστεί το περιεχόμενό που τον ενδιαφέρει με φίλους του, με αποτέλεσμα να προσελκύσει ακόμα περισσότερους επισκέπτες σε αυτό. Τοποθετήστε τα CTAs σε όλα τα άρθρα του blog σας και σε email newsletters, αλλά καλό είναι να αποφύγετε τις σελίδες στις οποίες ο επισκέπτης πρέπει να δώσει τα στοιχεία του.


3. Κλείσιμο συμφωνίας ή πώληση των προϊόντων/υπηρεσιών σας

Ξέρατε ότι τα CTAs είναι πολύ δυνατοί «πωλητές»; Αν χρησιμοποιηθούν σωστά μπορούν να μετατρέψουν εύκολα τους leads σας σε πελάτες κάνοντάς τους να πάρουν τη σωστή απόφαση. Θα πρέπει να είναι φιλικά και ξεκάθαρα για να εμπνεύσουν εμπιστοσύνη και να τοποθετηθούν μέσα στη σελίδα κάποιου προϊόντος ή υπηρεσίας ή ακόμα και σε ένα σχετικό blog post.  

4. Να προωθήσετε ένα event

Διοργανώνετε ένα event για την εταιρεία σας και θέλετε να το διαφημίσετε; Εκτός από τις σελίδες σας στα social media μπορείτε να εκμεταλλευτείτε και το website ή το blog σας τοποθετώντας ένα ενδιαφέρον CTA που θα καλεί τον επισκέπτη να συμμετέχει κάνοντας εγγραφή.

5. Γαλούχηση των lead σας

Σύμφωνα με το inbound marketing, τη νούμερο ένα digital marketing στρατηγική παγκοσμίως, για να μετατρέψετε τα leads σας σε πελάτες θα πρέπει να χτίσετε μια σχέση εμπιστοσύνης μαζί τους και να τους δελεάσετε με μια προσφορά σχετική με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας. Για παράδειγμα, μπορείτε να τοποθετήσετε ένα call-to-action για δωρεάν δοκιμή της νέας υπηρεσίας σας σε ένα σημείο με αυξημένη επισκεψιμότητα. Εναλλακτικά, μπορείτε να το τοποθετήσετε σε κάποιο άρθρο στο blog σας ή σε μια "Thank you page" - η σελίδα στην οποία μεταφέρεται ο χρήστης αφού συμπληρώσει τη φόρμα με τα στοιχεία του και τον ενημερώνει για τον τρόπο με τον οποίο θα λάβει την προσφορά - που αφορά μια άλλη προσφορά.

Τώρα που μάθατε πώς να προσεγγίσετε το κοινό σας βγαίνοντας διπλά κερδισμένοι, αφού συλλέγετε σημαντικές πληροφορίες για αυτούς και αυξάνετε τις πιθανότητες να γίνουν πελάτες σας, το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να το δοκιμάσετε!