Η εξέλιξη της τεχνολογίας έχει εξελίξει και το marketing. Τα εργαλεία που συνδυάζουν το marketing με την τεχνολογία, όπως αυτά του marketing automation, αποτελούν πλέον best practices. Παρόλα αυτά, η πλειοψηφία των καθοριστικών στιγμών στη ζωή των καταναλωτών εξακολουθεί να περιστρέφεται γύρω από την ανθρώπινη επαφή.
Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, δείτε τη λίστα με τα 7 trends που θα πρωταγωνιστήσουν το 2019 και εντάξτε τα και στη δική σας digital marketing στρατηγική:
To video content έχει ξεπεράσει πλέον τα σύνορα του YouTube και έχει κάνει δυναμική εμφάνιση και στα υπόλοιπα social media κανάλια που υποστηρίζουν τη λειτουργία video. Τα video posts στο Facebook και τα Instagram Stories είναι μόνο μερικά σχετικά παραδείγματα.
Η τάση δείχνει ότι το video θα εξακολουθήσει να είναι βασικό συστατικό μιας digital marketing στρατηγικής και το 2019 γιατί ευνοεί το engagement. Και αυτό δεν το λέω μόνο εγώ, αλλά και τα στατιστικά:
Σχεδόν 3 στους 4 καταναλωτές δηλώνουν ότι έχουν μοιραστεί ένα video περιεχόμενο κάποιου brand.
Μάλιστα, πολλοί χρήστες δηλώνουν ότι η παρακολούθηση ενός video που αφορά το προϊόν πριν την αγορά, τους κάνει να νιώθουν μεγαλύτερη ασφάλεια σε σχέση με την αγορά του.
Βέβαια, αυτό δεν σημαίνει ότι οποιοδήποτε video content είναι πετυχημένο!
Δείτε παρακάτω τι πρέπει να προσέξετε:
Το content marketing αποτελεί βασικό κομμάτι οποιασδήποτε στρατηγικής marketing. Προσοχή! Το αποτελεσματικό content marketing θα πρέπει να είναι: σωστά δομημένο και σχετικό και θα πρέπει να δημιουργεί engagement.
Γι' αυτό, πλέον αποτελεί τάση η δημιουργία περιεχομένου υψηλής ποιότητας, το οποίο μπορεί να προσαρμοστεί και να διανεμηθεί σε διάφορες πλατφόρμες και να προσελκύσει εν δυνάμει πελάτες, με έναν διαφορετικό τρόπο, μένοντας όμως πιστό στο brand.
Για παράδειγμα, πολλές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις προσφέρουν στο website τους εικονική περιήγηση προκειμένου να δελεάσουν τους επισκέπτες. Παράλληλα, προσφέρουν όμως και χρήσιμες πληροφορίες για όλα τα χαρακτηριστικά του ξενοδοχείου.
To influencer marketing διατηρεί ακόμα τη δύναμή του και τα brands συνεχίζουν να το υποστηρίζουν. Όμως, η αληθινή ευκαιρία για τα brands βρίσκεται στους micro-influencers. H πληρωμένη διαφήμιση από celebrities είναι μεν ένας αποτελεσματικός τρόπος να ενισχύσετε το awareness, όμως οι περισσότερες επιχειρήσεις δεν μπορούν να διαθέσουν το απαιτούμενο budget. Επίσης, οι επιχειρήσεις που επιλέγουν αυτόν τον δρόμο συχνά λαμβάνουν αρνητικά σχόλια και κατά συνέπεια χάνουν την αξιοπιστία τους.
Από την άλλη, οι micro-influencers είναι μια λιγότερο γνωστή ομάδα κοινού που όμως έχει και αυτή το δικό της κοινό. Συχνά το engagement είναι μεγαλύτερο, ενώ οι micro-influencers κερδίζουν πιο εύκολα την εμπιστοσύνη του κοινού. Το να έρθει όμως σε επαφή κανείς με micro-influencers συχνά αποτελεί πρόκληση. Μια καλή πρακτική είναι να μετατρέψετε τους εργαζόμενους της επιχείρησής σας σε micro-influencers. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να δημιουργήσετε και τις αντίστοιχες ευκαιρίες μέσα στον οργανισμό.
Η τεχνητή νοημοσύνη βρίσκεται στον πυρήνα του ψηφιακού μετασχηματισμού. Οι επιτυχημένες επιχειρήσεις, αξιοποιούν την τεχνολογία για να ενδυναμώσουν τους marketers και να προσφέρουν εξατομικευμένες εμπειρίες.
Ήδη οι εταιρείες έχουν αρχίσει να δημιουργούν πιο εξατομικευμένο περιεχόμενο, να χρησιμοποιούν chatbots, αλλά και να προβλέπουν ακόμα καλύτερα τη συμπεριφορά των πελατών και των εν δυνάμει πελατών τους, βασιζόμενοι όχι μόνο στις βασικές φάσεις της ζωής, αλλά σε κάθε μικρο-στιγμή (micro-moment) που συνθέτει την καθημερινότητα.
Όσο εξελίσσεται η τεχνολογία, τα αποτελέσματα θα είναι ακόμα πιο στοχευμένα προσφέροντας στους marketers τη δυνατότητα να δημιουργούν ανεμπόδιστα ταξίδια αγοραστών.
Σύμφωνα με έρευνα, σε 2 χρόνια το 50% των αναζητήσεων θα πραγματοποιείται μέσω φωνής.
Επομένως, η πρόβλεψη για φωνητική αναζήτηση δεν θα πρέπει να λείπει από καμία σύγχρονη στρατηγική SEO!
Η εμπειρία εξυπηρέτησης που προσφέρει μια επιχείρηση είναι άμεσα συνδεδεμένη με την επιτυχία της. Το 2019, στόχος είναι οι εταιρείες να παρέχουν μια εξαιρετική εμπειρία εξυπηρέτησης τους πελάτες τους, σε κάθε επίπεδο της επικοινωνίας μαζί τους. Αυτή η εμπειρία, θα πρέπει να συνάδει με την υπόσχεση της κάθε εταιρείας προκειμένου να είναι επιτυχημένη.
H ευθυγράμμιση των σημαντικών metrics και των KPIs σε όλα τα τμήματα μιας επιχείρησης είναι πλέον πολύ σημαντική. Μόνο έτσι μπορείτε να διασφαλίσετε ότι όλα τα τμήματα δουλεύουν προς την επίτευξη των ίδιων στόχων.
Τέλος, το 2019 θα είναι η χρονιά που όλο και περισσότερες εταιρείες υιοθετούν σύγχρονα εργαλεία για να υλοποιήσουν τις digital marketing στρατηγικές τους. Ένα τέτοιο εργαλείο, που θα σας βοηθήσει να πετύχετε τους παραπάνω στόχους για το 2019 και να μετατρέψετε την επιχείρησή σας σε επιχείρηση νέας γενιάς, είναι το HubSpot CRM. Ενημερωθείτε για το πώς μπορείτε να το αποκτήσετε δωρεάν και ξεκινήστε τη χρονιά, δυναμικά!