Φώτα, κάμερα... δράση! Αφού έχετε τα videos, ας δούμε πώς μπορείτε να ενισχύσετε τη YouTube marketing στρατηγική του εταιρικού καναλιού σας για να απολαύσετε και εσείς... λίγη περισσότερη δράση.
Το YouTube είναι κάτι σαν το μικρό αδερφάκι της Google. Αυτό σημαίνει ότι όπως βελτιστοποιούμε το περιεχόμενο ενός site, με στόχο την καλύτερη κατάταξή του στα αποτελέσματα αναζήτησης, το ίδιο περίπου κάνουμε και για τα videos.
Σήμερα λοιπόν θα μοιραστώ μαζί σας μερικές συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να εκμεταλλευθείτε τις δυνατότητες που σας προσφέρει ο αλγόριθμος του YouTube, έτσι ώστε τα video σας να αποκτήσουν καλύτερη θέση στα οργανικά αποτελέσματα.
Τι αγαπάει όσο τίποτα ο αλγόριθμος της Google; Το σχετικό περιεχόμενο. Άρα, το πρώτο μέλημά σας είναι να βρείτε τις λέξεις – κλειδιά που χρησιμοποιούν οι χρήστες του YouTube όταν αναζητούν περιεχόμενο σχετικό με το δικό σας και, βάσει αυτών, να δημιουργήσετε περιεχόμενο για το κανάλι σας. Προσοχή! Προτιμήστε keywords με μικρότερο ανταγωνισμό για να διεκδικήσετε μια ακόμα καλύτερη θέση στα rankings.
Πώς θα βρείτε τις κατάλληλες λέξεις - κλειδιά; Χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα εργαλεία, όπως το YouTube Trends που σας παρέχει δωρεάν insights και ενδιαφέρουσες πληροφορίες σχετικά με τις αναζητήσεις των χρηστών. Εναλλακτικά, υπάρχουν και διάφορα εργαλεία επί πληρωμή, τα οποία μπορεί να σας φανούν χρήσιμα.
Τώρα, όσον αφορά στη δημιουργία περιεχομένου, υπάρχουν δύο κανόνες που πρέπει να θυμάστε:
1. Να δημιουργείτε video που ενδιαφέρουν το κοινό σας.
2. Να βελτιστοποιείτε τα video σας βάσει αυτού που ψάχνουν οι πελάτες σας.
Ο πρώτος κανόνας δεν χρειάζεται επιπλέον ανάλυση. Ο δεύτερος έχει να κάνει με την «αδυναμία» του αλγόριθμου του YouTube να διαβάζει το περιεχόμενο των video ώστε να το εμφανίζει για τα ανάλογα keywords. Γι’ αυτό υπάρχουν τα meta data. Χρησιμοποιώντας τις κατάλληλες λέξεις - κλειδιά στρατηγικά, χωρίς να το παρακάνετε, έχετε περισσότερες πιθανότητες να εμφανιστείτε στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων, για τα συγκεκριμένα keywords, καθώς έχετε ήδη ενημερώσει την πλατφόρμα ότι το video σας είναι σχετικό.
Για ακόμα καλύτερα αποτελέσματα, προσθέστε τα keywords που έχετε επιλέξει στον τίτλο του video - όσο πιο κοντά στην αρχή - στον υπότιτλο (προαιρετικά), στην περιγραφή, αλλά και στα tags και στο σενάριο του video (Trancript File).
Δείτε ένα παράδειγμα για το πώς απεικονίζονται τα επιλεγμένα keywords στα tags του video:
Όχι. Δεν εννοώ τη διάρκεια του video αλλά το χρόνο θέασης του από τους χρήστες, καθώς αυτός είναι ο σημαντικότερος παράγοντας για την κατάταξη ενός video στον αλγόριθμο του YouTube. Για παράδειγμα, εάν το video σας έχει διάρκεια 1 λεπτό και κάποιος το παρακολουθήσει έως το τέλος, τότε το ποσοστό παρακολούθησης είναι 100%, ενώ ο πραγματικός χρόνος είναι ένα λεπτό. Σε περίπτωση που ένα άλλο video διάρκειας 5 λεπτών, με πραγματικό χρόνο θέασης 2,5 λεπτά και ποσοστό 50% ανταγωνίζεται το δικό σας, τότε εσείς με το μεγαλύτερο ποσοστό θα έχετε καλύτερη θέση στα rankings.
Επίσης, μην ξεχνάτε ότι το YouTube επιβραβεύει τα δημοφιλή video προτείνοντάς τα σε άλλους συνδρομητές και κατατάσσοντάς τα ψηλότερα στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Ένας από τους βασικούς στόχους κάθε YouTube marketing στρατηγικής είναι να κάνει τους χρήστες να παρακολουθήσουν περισσότερα από ένα video. Μια καλή πρακτική είναι τα “clickable thumbnails” (γνωστά και ως ‘end cards’), τα οποία αποτελούν μικρογραφίες video με ενσωματωμένα links και εμφανίζονται κατά τη διάρκεια ή στο τέλος ενός video, με στόχο να στείλουν το χρήστη σε επόμενα videos με σχετικό θέμα. Αυτά τα videos μπορεί να βρίσκονται είτε στο YouTube είτε σε κάποιο άλλο περιβάλλον.
Όπως καταλαβαίνετε, με αυτόν τον τρόπο τα video σας αποκτούν μεγαλύτερο κοινό και άρα μια καλύτερη θέση στα rankings!
Όπως η Google έτσι και το YouTube έχουν μια ιδιαίτερη αδυναμία σε όσους κατέχουν το περιεχόμενό τους και αποτελούν έγκυρες πηγές. Επομένως, θα σας πρότεινα να επαναπροσδιορίσετε τη YouTube marketing στρατηγική σας επιλέγοντας ένα εξειδικευμένο πεδίο στο οποίο θέλετε να δραστηριοποιηθείτε. Όταν καταλήξετε, το μόνο που μένει είναι να δημιουργήσετε μια σειρά από video τα οποία θα σας ανταμείψουν σε βάθος χρόνου με καλύτερο ranking, για τα keywords στα οποία στοχεύετε, από κάποιον που μόλις ξεκίνησε.
Όταν τα video σας φιλοξενούνται από αξιόπιστα sites ή αποκτούν επισκεψιμότητα από αξιόπιστες πηγές, είναι μια ακόμα απόδειξη ότι το περιεχόμενό σας αξίζει να προβληθεί και άρα να έχει καλύτερο ranking. Σκεφτείτε λοιπόν τρόπους να προωθήσετε το περιεχόμενό σας σε εξωτερικά sites που σχετίζονται με το αντικείμενό σας και αφήστε τους ανταγωνιστές σας στις τελευταίες θέσεις!
Όπως και στα υπόλοιπα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έτσι και στο YouTube τα σχόλια, τα likes και τα shares δείχνουν την απήχηση που έχει το κανάλι σας στο κοινό το οποίο στοχεύετε. Επίσης, τα σχόλια είναι ένας εύκολος τρόπος να μάθετε τι αρέσει και τι όχι στο κοινό σας για να βελτιώσετε το περιεχόμενό σας.
Εκτός λοιπόν από την εγγραφή τους (Subscribe) ζητήστε από το κοινό σας να αλληλοεπιδράσει με το κανάλι σας μέσω calls-to-action. Για παράδειγμα, στο τέλος κάθε video μπορείτε να κάνετε μια ερώτηση στο κοινό, η οποία θα τους ενθαρρύνει να απαντήσουν, αφήνοντας κάποιο σχόλιο κάτω από το video. Μπορείτε επίσης να αναφερθείτε σε κάποιο αυτά τα σχόλια και να ενισχύσετε την αλληλοεπίδραση.
Μπορεί να μη σας πήρα δώρο για τις γιορτές, έχω όμως μερικά ακόμα tips που θα σας βοηθήσουν να ενισχύσετε το ranking σας:
Μπορεί τα παραπάνω να σας φαίνονται κάπως υπερβολικά, αλλά μόλις καταλάβετε πόσα μπορείτε να κερδίσετε από μια καλή παρουσία στο YouTube θα αλλάξετε γνώμη.
Αρχικά, μπείτε στο λογαριασμό σας στο YouTube Analytics και δείτε πόσα views έχουν τα videos σας από την αναζήτηση, ακολουθώντας την παρακάτω διαδρομή:
Creator Studio -> Analytics -> Traffic Sources και δείτε τις στατιστικές για την αναζήτηση στο YouTube.
Σημειώσετε το μέσο όρο προβολών του κάθε video σας από τις αναζητήσεις και σας προ(σ)καλώ να το συγκρίνετε με το αποτέλεσμα που θα προκύψει όταν ακολουθήσετε κάποιες ή ακόμα και όλες τις συμβουλές μου. Επίσης, μην ξεχνάτε ότι το YouTube σας επιτρέπει να κάνετε διορθώσεις και σε παλαιότερα video, μετατρέποντάς τα σε ισχυρά εργαλεία προώθησης της εταιρείας σας.
Τώρα, λοιπόν, μπορείτε να απολαύσετε τις διακοπές σας, να ξεκουραστείτε και να γυρίσετε στη δουλειά ανανεωμένοι και με μερικές πολύ χρήσιμες και αποτελεσματικές προτάσεις για τη YouTube marketing στρατηγική σας!
Καλές γιορτές!