Wedia Digital Marketing Agency - Academy Blog

Γιατί μια εταιρική ιστοσελίδα είναι σημαντική για κάθε B2B;

Written by George Arnaoutoglou | 02 Νοε 2018

Μικρή, μεσαία ή μεγάλη. Ανεξάρτητα από το μέγεθος μιας B2B, μια εταιρική ιστοσελίδα είναι σημαντική για δύο λόγους: γιατί ο τρόπος με τον οποίο οι εν δυνάμει πελάτες σας κάνουν την έρευνα αγοράς τους έχει αλλάξει και γιατί το website σας έρχεται σε επαφή με αυτούς τους εν δυνάμει πελάτες, πολύ πριν από εσάς.

Θα το έχετε δει και από τους ήδη υπάρχοντες πελάτες σας, αλλά και από τον τρόπο με τον οποίο εσείς οι ίδιοι κάνετε την αναζήτησή σας για ένα B2B προϊόν ή μία υπηρεσία. Πάντοτε ξεκινάτε online! Και τις περισσότερες φορές, το περιεχόμενο που βρίσκετε εκεί είναι ικανό να σας πείσει και να σας οδηγήσει σε μία αγορά. Επομένως, ένα website δεν χρησιμεύει μόνο γιατί βοηθά όσους κάνουν μια αναζήτηση σχετικά με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας να ανακαλύψουν την επιχείρησή σας, αλλά τους παροτρύνει να ασχοληθούν και με το περιεχόμενό του, για να μάθουν περισσότερα.

Παλαιότερα, οι δουλειές κλείνονταν μεταξύ τυριού και αχλαδιού, μετά από ένα ακριβό γεύμα. Αυτές οι μέθοδοι μπορεί να μην έχουν εξαλειφθεί, όμως πλέον όλοι έχουν στη διάθεσή τους ένα smartphone, ένα tablet ή έναν υπολογιστή και πρόσβαση στο Internet. Τι σημαίνει αυτό; Ότι οι εν δυνάμει πελάτες σας στρέφονται στις μηχανές αναζήτησης, όπως αυτή της Google, για να βρουν λύσεις για τα επιχειρηματικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν και όταν έρχονται σε επαφή μαζί σας είναι πλέον έτοιμοι να ξεκινήσουν μια συνεργασία. Πρώτα λοιπόν θα διαβάσουν άρθρα που θα τους απαντάνε σε μια σειρά ερωτήσεων "Τι;", "Πώς;" και "Γιατί;" και έπειτα θα αρχίζουν να διαμορφώνουν άποψη για το τι ακριβώς χρειάζονται, αλλά και το πώς και από πού θα το αποκτήσουν.

Με ένα σύγχρονο website μπορείτε και εσείς, μέσω του περιεχομένου σας, να επηρεάσετε αυτήν την απόφαση!

Εάν το εταιρικό website σας είναι παλιό ή απλά δεν έχετε αφιερώσει τον απαραίτητο χρόνο, για να το εξελίξετε, τότε ζημιώνετε την εικόνα της εταιρείας σας, ιδιαίτερα εάν η εταιρεία σας αποτελεί leader του κλάδου της, και χάνετε σημαντικές ευκαιρίες για την αύξηση των εσόδων σας. Το εταιρικό website σας είναι η ψηφιακή βιτρίνα της επιχείρησής σας και θα πρέπει να αντιπροσωπεύει τον πυρήνα της εταιρείας σας στο 100%.

Γιατί να το κάνετε αυτό;

Γιατί, πολύ απλά, μέσω ενός σύγχρονου website εξασφαλίζεται η προβολή των υπηρεσιών και των προϊόντων της εταιρείας σας σε εν δυνάμει πελάτες. Παράλληλα, μέσω του περιεχομένου που θα προβάλλει, μπορείτε να αναλύσετε τα USPs σας και να παρουσιάσετε αναλυτικά τα προτερήματα των προϊόντων/υπηρεσιών σας σε σχέση με αυτά του ανταγωνισμού.

Επίσης, ένα σωστά υλοποιημένο website, το οποίο να βασίζεται στην στρατηγική της B2B εταιρείας σας, μπορεί να γίνει ο πιο αποτελεσματικός πωλητής. Δουλεύει για εσάς 24 ώρες το 24ωρο, προσφέρει στους επισκέπτες του τις πληροφορίες που χρειάζονται, όταν τις ψάχνουν, προκειμένου να πάρουν μια εμπεριστατωμένη απόφαση, ενώ παράλληλα τους επιτρέπει να αλληλεπιδρούν με την επιχείρηση κάνοντας κάτι παραπάνω από το να έρθουν απλά σε επαφή μαζί σας.

Δίνοντας πρόσβαση στους εν δυνάμει πελάτες σας στην πληροφορία που θέλουν, όταν την αναζητούν, ανεξάρτητα από το τι ώρα είναι και το πού βρίσκονται, χωρίς να πρέπει να κλείσουν ραντεβού για να μιλήσουν με εκπρόσωπο, τους δίνετε δύναμη. Πιο συγκεκριμένα, τους δίνετε τη δυνατότητα να μελετήσουν όλη τη διαθέσιμη πληροφορία και να προετοιμαστούν κατάλληλα, έτσι ώστε όταν επικοινωνήσουν με τους πωλητές της εταιρείας, να μην έχουν χιλιάδες απορίες, αλλά να έχουν αποφασίσει τι πραγματικά θέλουν και φυσικά ότι εσείς μπορείτε να τους το προμηθεύσετε!

Κάτι εξίσου σημαντικό για τις B2B επιχειρήσεις είναι να μπορούν με κάποιον τρόπο να επηρεάσουν τον αγοραστικό κύκλο ή αλλιώς το sales funnel. Δημιουργώντας ένα website που να εξυπηρετεί τους εμπορικούς σκοπούς της επιχείρησής σας, σε συνδυασμό με τη δημιουργία κατάλληλου περιεχομένου για κάθε στάδιο του αγοραστικού κύκλουθα μπορέσετε να προσελκύσετε ακόμα περισσότερους εν δυνάμει πελάτες, να συλλέξετε τα στοιχεία τους μέσω του lead generation και να τους κατευθύνετε με επιτυχία, από το ένα στάδιο του αγοραστικού κύκλου στο επόμενο, μέχρι την αγορά.

5 λόγοι που μια σύγχρονη B2B επιχείρηση χρειάζεται ένα σωστά δομημένο website προκειμένου να είναι ανταγωνιστική:

 

Το συμπέρασμα που προκύπτει από τα παραπάνω είναι ότι όλο και περισσότεροι εν δυνάμει πελάτες ξεκινούν την έρευνά τους για επιχειρηματικές λύσεις, όπως αυτές που προσφέρει η επιχείρηση στην οποία εργάζεστε, online. Και ένα website δεν σας εξασφαλίζει μόνο μια επαγγελματική online παρουσία, αλλά και πολλά άλλα:

1. Online παρουσία


Μια επιχείρηση χωρίς website είναι ανύπαρκτη σήμερα, όσο σκληρό κι αν ακούγεται. Επίσης, ακόμα κι αν έχετε ένα εταιρικό website, εάν δεν έχει γίνει βελτιστοποίηση για τις λέξεις-κλειδιά που αφορούν τον τομέα δραστηριοποίησής σας, τότε μην περιμένετε και πολλά, αφού όσοι ενδιαφέρονται δύσκολα θα βρουν το website σας στις ψηλές θέσεις των αποτελεσμάτων αναζήτησης.

Ακόμα, η πρώτη εντύπωση μετράει και στις πωλήσεις και η πρώτη επαφή που θα έχουν οι εν δυνάμει πελάτες σας θα είναι με το website σας. Θα πρέπει λοιπόν να το περιποιηθείτε.

2. Διαφήμιση με χαμηλό κόστος


Όπως ανέφερα και παραπάνω, ένα εταιρικό website λειτουργεί σαν μια ψηφιακή βιτρίνα, στην οποία προβάλλονται προϊόντα και υπηρεσίες. Η επένδυση που χρειάζεται να κάνετε για τη δημιουργία ενός website είναι πολύ μικρή σε σχέση με τους εμπορικούς σκοπούς σας και αξίζει τον κόπο, καθώς δεν σταματά ποτέ να φέρνει αποτελέσματα. Αντίθετα, μια καμπάνια έχει αρχή και τέλος. Επίσης, μην ξεχνάτε ότι το διαδίκτυο προσφέρει πολύ μεγαλύτερη έκθεση από οποιοδήποτε άλλο κανάλι, καθώς κανείς μπορεί να το επισκέπτεται όταν και όποτε θέλει.

Από την άλλη, χρειάζεται χρόνος προκειμένου ένα website να αποκτήσει μια σταθερή ροή επισκεψιμότητας. Όμως, οι πόροι που θα αφιερώσετε σε αυτό είναι ελάχιστοι, αν λάβετε υπόψη την αποτελεσματικότητά του. 

3. Επέκταση σε διεθνείς αγορές


Το προϊόν σας είναι τόσο καλό που θέλετε να το προωθήσετε και σε διεθνείς αγορές. Με το Internet αυτό είναι πολύ εύκολο. Πώς όμως θα ανοίξετε το δίαυλο επικοινωνίας με πελάτες που βρίσκονται στο εξωτερικό εάν η επιχείρησή σας δεν έχει μια ολοκληρωμένη online παρουσία; Φυσικά, αυτό προϋποθέτει ότι το περιεχόμενο του website σας θα εμφανίζετε και στα Αγγλικά ή σε οποιαδήποτε άλλη γλώσσα κρίνετε ότι είναι απαραίτητο ανάλογα με τον τομέα δραστηριοποίησής σας. 

Εάν, δε, έχετε ήδη ανοίξει τα φτερά σας στις ξένες αγορές, ένα website θα σας βοηθήσει να αποκτήσετε νέους πελάτες, χωρίς να βασίζεστε απλά στο word of mouth.

4. Συνεχείς πωλήσεις


Ένα από τα σημαντικότερα προτερήματα ενός website είναι ότι έχει τη δυνατότητα να αλληλεπιδρά με τους πελάτες και να πουλάει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της επιχείρησής σας όσο εσείς κοιμάστε, βρίσκεστε διακοπές ή είστε σε meeting. Δεν σταματά ποτέ να προβάλλει την επιχείρησή σας και τις λύσεις που προσφέρει, προσελκύοντας συνεχώς εν δυνάμει πελάτες. Αυτό σημαίνει ότι μια μικρή επιχείρηση μπορεί πολύ εύκολα να μετατραπεί σε διεθνή επιχείρηση!

Βέβαια, για να γίνει αυτό θα πρέπει το website να είναι εξοπλισμένο με το κατάλληλο περιεχόμενο και τα σωστά εργαλεία (π.χ. conversion points), ώστε να κατευθύνει τον επισκέπτη στα διάφορα στάδια του αγοραστικού κύκλου.

5. Προσβασιμότητα και αλληλεπίδραση


Οποτεδήποτε το επιθυμούν οι ενδιαφερόμενοι και οι πελάτες σας μπορούν να μπουν στο website σας και να βρουν την πληροφορία που χρειάζονται. Με αυτόν τον τρόπο δεν τους περιορίζετε στις ώρες λειτουργίας της επιχείρησής σας, ενώ τους ενθαρρύνετε να έρθουν σε επαφή με την εταιρεία σας, χωρίς να έρθουν ουσιαστικά σε επαφή με κάποιον εκπρόσωπο. Αυτό θα το κάνουν όταν είναι έτοιμοι.

Συμπεράσματα


Ο σχεδιασμός ενός νέου website ή ο ανασχεδιασμός του τωρινού website σας προκειμένου να εξυπηρετεί τους εμπορικούς σκοπούς σας δεν πρέπει να περιμένει άλλο. Δείτε σαν αφορμή τη νέα χρονιά που έρχεται και που εμπνέει νέα ξεκινήματα και δώστε την ευκαιρία στο website σας να αναπτυχθεί, παράλληλα με την επιχείρησή σας. Ο σωστός σχεδιασμός και υλοποίηση θα σας βοηθήσει να κατευθύνετε τους εν δυνάμει πελάτες σας από το ένα στάδιο του αγοραστικού κύκλου στο επόμενο. Με αυτόν τον τρόπο θα συλλέγετε γρηγορότερα τους ενδιαφερόμενους για μία αγορά (sales qualified leads) και θα αυξάνετε το revenue.

Τέλος, η δημιουργία ενός αποτελεσματικού website για B2B επιχειρήσεις δεν είναι εύκολη υπόθεση. Εμείς, μπορούμε να σας βοηθήσουμε στο σχεδιασμό, την υλοποίηση, τη διαχείριση και τη βελτιστοποίησή του!