Και αυτό γιατί το UX design είναι μια διαδικασία η οποία πρέπει να γίνεται νωρίς, για την ακρίβεια στο ξεκίνημα του σχεδιασμού ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας.
Η δημιουργία ενός επιτυχημένου user experience, προϋποθέτει μια καλοζυγισμένη εξίσωση ανάμεσα στο τι θέλουν οι επισκέπτες του site σας και στο τι παραπάνω μπορείτε εσείς να τους προσφέρετε, χωρίς καν να το έχουν σκεφτεί.
Δείτε παρακάτω 6 UX Design tips που μπορείτε άμεσα να εφαρμόσετε:
Αναφέρομαι στον κανόνα 80/20, γνωστό και ως η Αρχή του Pareto.
Στον κόσμο του digital design ο κανόνας αυτός περιγράφει το γεγονός ότι το 80% των επισκεπτών ενός website θα αξιοποιήσει μόλις το 20% των δυνατοτήτων του site αυτού.
Αυτό το 20% λοιπόν είναι εξαιρετικά σημαντικό γιατί συλλέγει το σύνολο των clicks των χρηστών.
Γι' αυτό άλλωστε το περιεχόμενό του θα πρέπει να έχει σχεδιαστεί και υλοποιηθεί άψογα.
Ο πιο αξιόπιστος τρόπος για να εντοπίσετε αυτό το 20% είναι να δείτε τις πληροφορίες και τα δεδομένα από τα Google Analytics.
Εάν το website σας είναι στο στάδιο της αρχικής υλοποίησης, τότε θα χρειαστεί να συλλέξετε κάποια στοιχεία μερικές εβδομάδες μετά το λανσάρισμα.
Μη ξεχνάτε εξ’ άλλου πως η σταδιακή βελτίωση ενός website μέσω της προσέγγισης του Growth Driven Design δίνει τη δυνατότητα της συνεχούς εξέλιξης και της ενίσχυσης του lead generation.
Η κατασκευή ενός website μοιράζεται πολλά κοινά με την κατασκευή ενός κτηρίου.
Για να κατασκευαστεί ένα κτήριο, χρειάζονται μια σταθερή βάση, ένας σκελετός και οι τελικές διακοσμητικές λεπτομέρειες.
Αυτός ο αρχιτεκτονικός τρόπος σκέψης εφαρμόζεται αντίστοιχα και για το σχεδιασμό των sites.
Σε αυτό το σημείο θα μοιραστώ μαζί σας ένα μυστικό:
Δε χρειάζεται να δημιουργήσετε κάτι το οποίο δεν έχει ξαναγίνει ποτέ στην παγκόσμια ιστορία του web design!
Οι κοινές πρακτικές που αφορούν στην πλοήγηση ή σε άλλα τμήματα ενός site έχουν λόγο ύπαρξης και είναι καλό να τηρούνται.
Μόλις λοιπόν η αρχιτεκτονική δομή είναι έτοιμη, εφαρμόστε την ίδια λογική και για το περιεχόμενο.
Υποστηρίξτε το δίνοντας βαρύτητα στα headlines, στο φωτογραφικό υλικό, στα calls to action και σε άλλα συμπληρωματικά στοιχεία.
Σκεφτείτε το εξής σενάριο: ενδιαφέρεστε να αγοράσετε αθλητικά παπούτσια και τη στιγμή που μπαίνετε σε ένα κατάστημα για να αποφασίσετε τι θέλετε, ο υπάλληλος αρχίζει να σας βομβαρδίζει με ερωτήσεις.
Πόσο πιθανό είναι να παραμείνετε στο κατάστημα;
Με τον ίδιο τρόπο αντιδρούν και οι επισκέπτες του site σας!
Όσο μεγάλος και αν είναι ο πειρασμός να γεμίσετε με πεδία τη φόρμα που με ανυπομονησία θέλετε να συμπληρωθεί από τους υποψήφιους πελάτες σας, σας προτείνουμε να αποφύγετε αυτή την παγίδα.
Στην περίπτωση των registration forms, μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε και ένα απλό sign up μέσω email ή μέσω Facebook.
Αν χρησιμοποιείτε το Google Calendar, το Facebook και το Messenger App ή κάποιο από τα υπόλοιπα δημοφιλή social networks,
τότε είστε ήδη αποδέκτης των μικρών αυτών ειδοποιήσεων που σας στέλνουν και που είναι κοινώς γνωστά ως micro-interactions.
Αυτά αποτελούν μικρούς επιθυμητούς περισπασμούς και βοηθούν τους χρήστες να κάνουν κάτι,
να θυμηθούν για παράδειγμα μια επαγγελματική συνάντηση στην περίπτωση του Google Calendar, ή να νιώσουν προσωπική ικανοποίηση στην περίπτωση των like στο Facebook (Busted!).
Σκεφτείτε ποιες ανάγκες καλύπτει το δικό σας website ή η δική σας εφαρμογή και πώς θα μπορούσατε να προσφέρετε μια αντίστοιχη ευχάριστη εμπειρία στους χρήστες μέσω τέτοιων micro-interactions.
Τόσο όσο θα χρειαζόταν να κατανοήσει το design του website σας ένα μικρό παιδί ή ένας ενήλικας που δεν ανήκει στην κατηγορία web-savvy.
Πώς θα το καταφέρετε αυτό;
Χρησιμοποιώντας μεγάλα σχεδιαστικά στοιχεία, ευδιάκριτους τίτλους, white spaces και χρωματικές αντιθέσεις.
Αν οι επισκέπτες μπορούν εύκολα να περιηγηθούν στο site σας, σίγουρα θα το αγαπήσουν και θα διστάσουν να το αποχωριστούν.
6. Σκεφτείτε mobile
Η προσέγγιση του mobile-first σχεδιασμού εξακολουθεί να είναι αναγκαία και ένα σωστά υλοποιημένο responsive website πάντα κερδίζει τις εντυπώσεις.
Ανεξάρτητα από τη συσκευή, οι χρήστες θεωρούν αυτονόητη μια ξεκούραστη και ευχάριστη εμπειρία, ενώ η παραμικρή λεπτομέρεια που θα σταθεί εμπόδιο σε αυτή, θα τους οδηγήσει σύντομα στην έξοδο.
Τα μεγάλα κουμπιά που μπορούν εύκολα να πατηθούν και τα ευανάγνωστα κείμενα αποτελούν κάποια από τα βασικά συστατικά του mobile-first σχεδιασμού, που χρειάζεται να λάβετε υπόψη.
Είστε έτοιμοι να εφαρμόσετε ένα ή και περισσότερα από τα παραπάνω UX design tips;
Οι συνεργάτες μου στη wedia και εγώ, θα χαρούμε να σας εξυπηρετήσουμε!