Ποιο είναι το πρώτο πράγμα που σας έρχεται στο μυαλό όταν σκέφτεστε το marketing automation; Το φαντάζεστε σαν ένα ευγενικό και οργανωτικό bot που αυτοματοποιεί ενέργειες ή ως ένα πολύπλοκο λογισμικό που θα σας πάρει καιρό να μάθετε; Ό,τι και αν σκέφτεστε είναι καιρός να μάθετε όλη την αλήθεια!
O όρος «marketing automation» στην ελληνική έκδοση του Google εμφανίζει 3.590.000 αποτελέσματα και αυτό δεν είναι καθόλου τυχαίο, καθώς όλο και περισσότεροι Έλληνες marketers αναζητούν σχετικές πληροφορίες. Γιατί;
Αρκεί να σημειωθεί ότι σύμφωνα με στατιστικά που δημοσίευσε η HubSpot, η κορυφαία πλατφόρμα marketing automation, περίπου το 64% των marketers που χρησιμοποιούν το marketing automation δήλωσαν ότι διαπίστωσαν τα πλεονεκτήματά του από τους πρώτους έξι μήνες! Επομένως πρόκειται για μια marketing πρακτική για την οποία αξίζει να αφιερώσει κανείς λίγο από τον πολύτιμο χρόνο του προκειμένου να καταλάβει τι ακριβώς είναι και πώς μπορεί να βελτιώσει τις ενέργειες ενός marketer;
Βάσει της μεθοδολογίας που ακολουθεί η HubSpot, η κορυφαία πλατφόρμα marketing automation παγκοσμίως:
Το marketing automation (αυτοματοποίηση του marketing) αφορά το λογισμικό και τις τακτικές που επιτρέπουν σε εταιρείες να αγοράζουν και να πωλούν όπως η Amazon- δηλαδή, να γαλουχούν τους εν δυνάμει πελάτες τους μέσω εξατομικευμένου και χρήσιμου περιεχόμενου και να τους μετατρέπουν από prospects (επισκέπτες με προοπτική να γίνουν πελάτες) σε πελάτες και από πελάτες σε ευχαριστημένους πελάτες.
Πιο συγκεκριμένα, το marketing automation σας επιτρέπει να βασίσετε τη στρατηγική σας σε μια αποτελεσματική μεθοδολογία και να πραγματοποιείτε όλες τις επαναλλαμβανόμενες ενέργειες (π.χ. αποστολή newsletters, δημοσίευση social posts ή άρθρων στο blog κλπ.) που εξυπηρετούν αυτή τη στρατηγική, αυτόματα. Αυτή η διαδικασία έχει στόχο την προσέλκυση νέων επισκεπτών και τη μετατροπή τους σε πελάτες.
Οι παραπάνω ενέργειες αποσκοπούν στη γαλούχηση της σχέσης μεταξύ αγοραστή και εταιρείας και στην καθοδήγηση του αγοραστή στα τρία στάδια του Buyer’s Journey. Η αυτοματοποίηση επιτυγχάνεται μέσω των online εφαρμογών που συγκεντρώνουν οι πλατφόρμες marketing automation, προσφέροντας όλα τα εργαλεία που χρειάζονται οι marketers για να πετύχουν το στόχο τους και να αυξήσουν το revenue ακόμα πιο γρήγορα.
Πλέον η σύνδεση μεταξύ ενός αγοραστή και ενός brand ή μιας εταιρείας δεν διαρκεί μόνο όσο μια συναλλαγή, αλλά όσο μια μακροχρόνια σχέση.
Το marketing automation βοηθά στη δημιουργία και στη διατήρηση αυτού του ισχυρού δεσμού μέσα από μια σειρά marketing ενεργειών που βασίζονται σε συγκεκριμένες ενέργειες τις οποίες πραγματοποίησε ένας επισκέπτης στο εκάστοτε website.
Για παράδειγμα, με τη βοήθεια του marketing automation, ένας χρήστης που επισκέφθηκε το website σας και κατέβασε ένα e-book με την περιγραφή ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας μπορεί να λάβει συμπληρωματικά ένα email που να του παρέχει περεταίρω πληροφορίες, οι οποίες θα τον κατευθύνουν προς την αγορά με έναν φυσικό τρόπο και όχι «πωλησιακό», όπως είχε συνηθίσει μέχρι σήμερα!
Εσείς, από την άλλη, θα έχετε τη δυνατότητα να συλλέξετε χρήσιμες πληροφορίες, οι οποίες θα σας υποδεικνύουν τα ποιοτικά leads προκειμένου να διαμορφώσετε την διαδικασία των πωλήσεων, έτσι ώστε να έχετε ακόμα καλύτερα αποτελέσματα.
Οι ενέργειες που υλοποιούνται μέσω του marketing automation έχουν κατηγορηθεί πολλές φορές ως απρόσωπες και spam, αλλά αυτό οφείλεται αποκλειστικά και μόνο στη μεθοδολογία ή στην έλλειψη αυτής, που επιλέγει ο κάθε marketer.
Έχοντας στο μυαλό σας έναν ξεκάθαρο στρατηγικό στόχο όπως επίσης και τον εκάστοτε αγοραστή, θα μπορέσετε να υλοποιήσετε καμπάνιες οι οποίες να είναι εξατομικευμένες, ενδιαφέρουσες και βοηθητικές για τον παραλήπτη τους, γλιτώνοντας παράλληλα πολύτιμο χρόνο, τον οποίο μπορείτε να αφιερώσετε σε κάποιο άλλο κομμάτι της στρατηγικής σας.
Μάλιστα, σύμφωνα πάλι με στατιστικά στοιχεία τα οποία έχει συλλέξει η HubSpot, οι marketers που χρησιμοποιούν marketing automation softwares είναι σε θέση να παράγουν τον διπλάσιο αριθμό leads απ’ ότι μέσω κάποιου email software.
Σε αυτό θα σας βοηθήσει και η αποτελεσματική μεθοδολογία του inbound marketing!
Ενημερωθείτε για τις διαφορές του inbound marketing με το marketing automation, όπως επίσης και για το λόγο που είναι καλύτερα να τα χρησιμοποιείτε συνδυαστικά πριν ξεκινήσετε.
Το marketing automation μπορεί εύκολα να γίνει το δεξί σας χέρι για την υλοποίηση ενεργειών που έχουν ως στόχο το lead generation αλλά και το lead nurturing, όπως:
Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να διαβάσετε το σχετικό άρθρο μας για το πώς το marketing automation ενισχύει το lead nurturing.
Σε κάθε περίπτωση, ένα εργαλείο όπως το marketing automation θα σας επιτρέψει να είστε πιο ευέλικτος/η στις ενέργειές σας, καθώς θα έχετε τη δυνατότητα να προσελκύσετε το κοινό σας στο κατάλληλο μέρος, την κατάλληλη στιγμή, αλλά και με το κατάλληλο περιεχόμενο.
Τι περιμένετε; Επικοινωνήστε μαζί μας σχετικά με το marketing automation των online ενεργειών σας σήμερα!