Ξέρετε πώς περνάω τον περισσότερο χρόνο μου; Προσπαθώντας να εξηγήσω γιατί ένα website δεν μπορεί να βγει στον αέρα σε λιγότερο από 3-4 μήνες και γιατί ένα έτοιμο template δεν είναι, σε καμία περίπτωση, η λύση που πρέπει να επιλέξετε. Ακόμα, εξηγώ πως πρέπει να αξιολογούνται και να συγκρίνονται οι προτάσεις που αφορούν web design υπηρεσίες.
Νομίζω ότι έχει έρθει ο καιρός να περιγράψω την πλήρη διαδικασία που ακολουθούμε για να σχεδιάσουμε και να υλοποιήσουμε ένα website στη wedia. Ελπίζω μέσα από αυτήν την περιγραφή, να κατανοήσετε ότι η συγκεκριμένη διαδικασία είναι κάτι παραπάνω από μια εικαστική σχεδίαση μερικών σελίδων ή από τη συγγραφή μερικών εκατοντάδων γραμμών κώδικα σε μια γλώσσα προγραμματισμού.
Πάνω απ' όλα, για εμάς, ένα website είναι η απάντηση σε μια σειρά επιχειρηματικών προβληματισμών, ένα μέσο για να επικοινωνείτε αποτελεσματικά με τα κοινά στα οποία απευθύνεστε κι ένα εργαλείο για να πετύχετε τους στόχους που έχετε θέσει. Αυτοί οι στόχοι φυσικά πρέπει να αντιστοιχούν και να συνδέονται με αντίστοιχα conversion points μέσα στο web site σας, όπως είναι η συμπλήρωση μιας φόρμας ή η χρήση ενός interactive εργαλείου.
Αρχικά προσπαθούμε να καταλάβουμε τα κοινά που απευθύνεστε, τις Personas όπως τις ονομάζουμε. Πρόκειται για αντιπροσωπευτικές ομάδες επισκεπτών που μοιράζονται παρόμοιους επιχειρηματικούς «πόνους», αναζητούν υπηρεσίες και προϊόντα που θα τους βοηθήσουν να πετύχουν παρόμοιους στόχους, ενώ αν τους μελετήσουμε προσεκτικά, θα διαπιστώσουμε ότι έχουν κοινά δημογραφικά στοιχεία, τα οποία μας βοηθούν να τους μιλήσουμε στη γλώσσα τους.
Στη συνέχεια αναγνωρίζουμε τις διαδρομές που θα πρέπει να ακολουθήσουν οι Personas μέσα στο website μας για να επιτύχουν το στόχο που έχουμε ορίσει. Σε αυτά τα User Journeys θα πρέπει να βρίσκουν εύκολα και γρήγορα τις πληροφορίες που χρειάζονται στην κατάλληλη μορφή, αλλά και διαδραστικά εργαλεία που θα τους βοηθήσουν να αναγνωρίσουν τις ανάγκες τους, προτείνοντάς τους κατάλληλες λύσεις. Για κάθε Persona θα πρέπει να ορίσουμε ένα τουλάχιστον ιδανικό User Journey - τι θα θέλαμε δηλαδή να κάνει οπωσδήποτε στο website μας.
Ομαδοποιώντας και ονομάζοντας σωστά τους ενδιάμεσους σταθμούς των User Journeys δημιουργούμε αυτό που ονομάζουμε Sitemap, δηλαδή μια στατική απεικόνιση της δομής του website που συνήθως μεταφράζεται και σε μια σειρά από μενού, που ο επισκέπτης μας θα χρησιμοποιεί για να πλοηγηθεί.
Έπειτα, σειρά έχει το πολύ σημαντικό βήμα της σχεδίασης των Wireframes, δηλαδή των διαφορετικών σελίδων-templates που θα χρησιμοποιήσουμε για να προβάλλουμε το περιεχόμενο του site αλλά και τα εργαλεία που θα αποφασίσουμε να υλοποιήσουμε. Χρησιμοποιώντας πολύ απλά σχήματα, καταγράφουμε την αρχιτεκτονική της πληροφορίας, προσέχοντας να συμπεριλάβουμε όλο το περιεχόμενο που πρέπει να περιέχεται στη σελίδα αλλά και εργαλεία πλοήγησης, που θα βοηθήσουν τον επισκέπτη να μεταφερθεί πιο κοντά στο στόχο του.
Ανάλογα με το budget του έργου και το χρόνο που έχουμε στη διάθεσή μας, διασυνδέουμε τα Wireframes σε λειτουργικά Prototypes, για να τρέξουμε κάποια ρεαλιστικά User Testing σενάρια, πολύ πριν υλοποιήσουμε το website, ώστε να αποκτήσουμε μια καλύτερη αίσθηση και να επιβεβαιώσουμε τις σχεδιαστικές και δομικές επιλογές μας.
Με βάση τα Wireframes προχωράμε στη δημιουργία και παρουσίαση του Moodboard, ενός εικαστικού κολάζ από εικόνες, χρωματικές παλέτες, icons και τυπογραφικά στοιχεία εναρμονισμένα με υπάρχοντα branding guidelines, που στόχο έχουν να βοηθήσουν στην επιλογή δημιουργικών δρόμων και να δώσουν κατευθύνσεις για την εικαστική σχεδίαση των Mockups του website. Τα Mockups παρουσιάζουν την Desktop, Tablet και Mobile έκδοση του εκάστοτε website σε όσο δυνατόν περισσότερα και αντιπροσωπευτικά templates.
Εδώ οι δρόμοι μας χωρίζουν. Η ομάδα μας ξεκινά την υλοποίηση του website έχοντας στα χέρια της αναλυτικά Mockups, αλλά και τις ιδανικές διαδρομές που θέλουμε να ακολουθούν οι επισκέπτες μας, ενώ η δική σας ομάδα ξεκινά την παραγωγή και συγκέντρωση του περιεχομένου που θα δημοσιευθεί στο website (φυσικά μπορούμε να σας βοηθήσουμε και σε αυτήν την διαδικασία μέσω της εξειδικευμένης ομάδας παραγωγής περιεχομένου που διαθέτουμε).
Πριν τη δημοσίευση του τελικού website μπορούμε να τρέξουμε επιπλέον εκτεταμένα User Testing σενάρια, με πραγματικά δεδομένα και συγκεκριμένη λειτουργικότητα. Παράλληλα οι στόχοι και οι διαδρομές επίτευξης των σεναρίων, παραμετροποιούνται στα ειδικά εργαλεία ανάλυσης επισκεψιμότητας που χρησιμοποιούμε, για συνεχή παρακολούθηση και βελτιστοποίηση.
Αυτή είναι συνοπτικά η διαδικασία που ακολουθούμε για τη σχεδίαση και υλοποίηση ενός σύγχρονου και αποτελεσματικού website στη wedia. Είναι φανερό ότι απευθύνεται σε επιχειρήσεις που κατανοούν την προστιθέμενη αξία της, θεωρούν το Digital Transformation μονόδρομο και αναγνωρίζουν ένα σωστά υλοποιημένο website σαν σημαντικό συστατικό του.
Αν η δική σας επιχείρηση ανήκει στην παραπάνω κατηγορία, επικοινωνήστε μαζί μας.