Wedia Digital Marketing Agency - Academy Blog

Social Media Marketing: Ενδιαφέροντα Στατιστικά Από Ελλάδα & Εξωτερικό

Written by Marlen Derian | 15 Μαϊ 2019

Το 2020 είναι χρονιά αλλαγών. Κάτι που πρέπει να λάβετε σοβαρά υπόψη στα επόμενα βήματα που αφορούν τη social media marketing στρατηγική σας, καθώς οι αλλαγές αυτές επηρεάζουν τη συμπεριφορά του κοινού σας. Τα στατιστικά που ακολουθούν, θα σας βοηθήσουν να αποκτήσετε μια ολοκληρωμένη άποψη σχετικά με τις ευκαιρίες που κρύβονται.

Τα social media παίζουν σημαντικό ρόλο στην καθημερινότητά μας. Μάλιστα, την περίοδο της πανδημίας, που σε παγκόσμιο επίπεδο οι άνθρωποι καλούνται να εφαρμόσουν το social distancing, τα social media καλύπτουν αυτό το κενό και κρατούν ανοιχτή την επικοινωνία. Επίσης, συνεχίζουν να αποτελούν πηγή ενημέρωσης για την επικαιρότητα (αναφορικά με τον κορωνοϊό ή και όχι). Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι πλέον οι χρήστες καταναλώνουν πολύ περισσότερο περιεχόμενο και χρόνο στα social media.
Τώρα, που στην Ελλάδα εφαρμόζεται σταδιακή χαλάρωση των μέτρων είναι ευκαιρία για επανεκκίνηση!

Είναι ευκαιρία να επαναπροσδιορίσετε τη social media marketing στρατηγική σας λαμβάνοντας υπόψη ότι η επόμενη μέρα απαιτεί επίκαιρη επικοινωνία, ενσυναίσθηση, χτίσιμο της σχέσης εμπιστοσύνης με τα κοινά σας από την αρχή και επικοινωνία σε όλο το φάσμα του κοινού, γιατί we are all in this together.

Είναι ευκαιρία να επαναπροσδιορίσετε τη social media marketing στρατηγική σας λαμβάνοντας υπόψη ότι η επόμενη μέρα απαιτεί επίκαιρη επικοινωνία, ενσυναίσθηση, χτίσιμο της σχέσης εμπιστοσύνης με τα κοινά σας από την αρχή και επικοινωνία σε όλο το φάσμα του κοινού, γιατί we are all in this together.


Τα Social Media Εν Καιρώ Πανδημίας Στην Ελλάδα

  • 43% αύξηση της online ημερήσιας δραστηριότητας το διάστημα της καραντίνας (ISMOOD)

  • Πάνω από 1 εκατομμύριο posts δημοσιεύτηκαν συνολικά το διάστημα που μείναμε σπίτι (ISMOOD)

  • 600.000 posts δημοσιεύονταν καθημερινά (ISMOOD)

  • Το 47,1% των Ελλήνων χρησιμοποιεί περισσότερο τα social media σήμερα σε σχέση με 3-4 μήνες πριν. (Metron Analysis)
  • Το 12,2% των νέων (17- 24) επιλέγει τα social media για την ενημέρωσή του την εποχή του κορωνοϊού, ενώ στις ηλικίες 25-39 το ποσοστό ανέρχεται στο 13,4%. (Metron Analysis)

Μπορεί η παραπάνω περίοδος να μην είναι ενδεικτική, όμως ενδέχεται μία μερίδα του κοινού να διατηρήσει τις νέες αυτές συνήθειες και το επόμενο διάστημα.


Γενικά Στατιστικά Για Τη Χρήση Των Social Media Στην Ελλάδα

Τα παρακάτω στατιστικά θα σας δώσουν μια εικόνα για τη χρήση των social media το τελευταίο διάστημα πριν την πανδημία.

  • 6 στους 10 Έλληνες χρήστες δηλώνουν ότι τα social media αποτελούν καθημερινή ασχολία (ΣΕΠΕ)

  • Τα υψηλότερα ποσοστά καθημερινής χρήσης των social media (83%) καταγράφονται στις ηλικίες 13 έως 17 ετών και στις ηλικίες 18 έως 24 ετών (91%). (ΣΕΠΕ)

  • Τα άτομα ηλικίας 25 έως 34 ετών συνδέονται καθημερινά σε ποσοστό 78%. (ΣΕΠΕ)

  • Οι χρήστες 35 έως 44 ετών συνδέονται καθημερινά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σε ποσοστό 66%, στις ηλικίες 45 έως 54 ετών το ποσοστό καθημερινής χρήσης πέφτει στο 55%. (ΣΕΠΕ)

  • Οι καταναλωτές που ανήκουν στη Generation Z ξοδεύουν κατά μέσο όρο έως και 2 ώρες την ημέρα στα social media. (ΣΕΠΕ)
  • 1 στους 4 Έλληνες χρήστες αφιέρωνε στα social media πάνω από μία ώρα ημερησίως, το τρίμηνο Οκτωβρίου-Δεκεμβρίου 2019. (Τα Νέα)

Όπως αναφέρθηκε και στην εισαγωγή, οι συνήθειες των χρηστών στην Ελλάδα έχουν αλλάξει. Ο χρόνος που ξοδεύουν online έχει αυξηθεί το ίδιο και η ποσότητα του περιεχομένου που καταναλώνουν. 

Ας δούμε όμως παρακάτω τι ισχύει σε διεθνές επίπεδο και ανεξάρτητα από την πανδημία. Ποια είναι τα σημαντικότερα στατιστικά για τα Social Media;


Τα Σημαντικότερα Στατιστικά Για Τη Χρήση Των Social Media Το 2020

 

  • Οι χρήστες των social media σε παγκόσμιο επίπεδο ανέρχονται σε 3.81 δισ. (Statista)
  • Οι χρήστες των social media μέσω mobile συσκευών σε παγκόσμιο επίπεδο ανέρχονται σε 3.76 δισ. (Statista)
  • Κατά μέσο όρο, οι χρήστες περνούν 3 ώρες την ημέρα στα social media. (GlobalWebIndex)

  • Το 77% των marketers συμφωνεί ότι τα social media είναι κάπως ή πολύ αποτελεσματικά. (Buffer)

  • Το 54% των χρηστών που χρησιμοποιούν τα social media για browsing, χρησιμοποιεί τα social media και για αναζήτηση προϊόντων. (GlobalWebIndex)

  • Το 71% των χρηστών που είχαν μια θετική εμπειρία με μία εταιρεία στα social media είναι πιο πιθανό να τη συστήσει σε ένα φίλο ή συγγενή. (LyfeMarketing)

  • Το 91% των χρηστών των social media τα επισκέπτονται μέσω κινητού (LyfeMarketing)


Facebook

  • Το Facebook συνεχίζει να συγκεντρώνει τον μεγαλύτερο αριθμό χρηστών, που ανέρχεται στα 2.498 δισ. (Statista)
  • 1.734 δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες καθημερινά (Statista)
  • Είναι το πιο δημοφιλές κανάλι social media για τους marketers προσφέροντας το υψηλότερο ROI. (HubSpot)
  • Είναι το 3ο πιο δημοφιλές σε επισκεψιμότητα website παγκοσμίως (Hootsuite)
  • Σε διάρκεια ενός μήνα, ένας χρήστης θα δει 10 posts, θα κάνει κλικ σε 8 ads και θα αφήσει 4 σχόλια (SlideShare)
  • Ο μέσος όρος του organic reach για ένα Facebook post είναι 5.5% (Hootsuite)


Instagram

  • Περισσότεροι από 1 δισ. ενεργοί χρήστες κάθε μήνα (Instagram)
  • Περισσότεροι από 200 εκατομμύρια χρήστες επισκέπτονται τουλάχιστον ένα εταιρικό προφιλ τη μέρα (Instagram)
  • 25 εκατομμύρια επιχειρήσεις έχουν παρουσία στο Instagram (Instagram)
  • To ⅓ των stories με τα περισσότερα views ανήκει σε επιχειρήσεις (Instagram)
  • Το 30% του κοινού Instagram σε όλο τον κόσμο ήταν ηλικίας 18 έως 24 ετών (Statista)


LinkedIn

Σύμφωνα με το Hootsuite:

  • Το LinkedIn έχει 675 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες το μήνα
  • Το 57% των χρηστών είναι άνδρες και το 43% γυναίκες
  • 30 εκατομμύρια επιχειρήσεις έχουν παρουσία στο LinkedIn
  • Μία διαφήμιση στο LinkedIn μπορεί να προσεγγίσει το 12% του παγκόσμιου πληθυσμού.
  • Τα Sponsored InMails έχουν open rate της τάξεως του 52%, κατά μέσο όρο.


Twitter

 

  • Στο Twitter φιλοξενούνται περισσότεροι από 1.3 δισ. λογαριασμοί (BusinessInsider)
    • Κάθε μέρα δημιουργούνται περισσότερα από 500 εκατομμύρια tweets (Twitter)
  • To 24% των ανδρών χρηστών του διαδικτύου χρησιμοποιεί Twitter (Pew Research)
  • To 80% των χρηστών του Twitter θεωρούνται εύποροι Millennials (Twitter)


Key Takeaways:

✔️ Tο 47,1% των Ελλήνων χρησιμοποιεί περισσότερο τα social media σήμερα σε σχέση με 3-4 μήνες πριν. (Metron Analysis)

✔️ Οι χρήστες 35 έως 44 ετών συνδέονται καθημερινά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σε ποσοστό 66%, στις ηλικίες 45 έως 54 ετών το ποσοστό καθημερινής χρήσης πέφτει στο 55%. (ΣΕΠΕ)

✔️ 6 στους 10 Έλληνες χρήστες δηλώνουν ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν καθημερινή ασχολία. (ΣΕΠΕ)

✔️ Το 54% των χρηστών που χρησιμοποιούν τα social media για browsing τα χρησιμοποιεί και για αναζήτηση προϊόντων. (GlobalWebIndex)

✔️ Το 77% των marketers συμφωνεί ότι τα social media είναι κάπως ή πολύ αποτελεσματικά.  (Buffer)

✔️ To Facebook συνεχίζει να έχει την πρωτιά ως η πιο δημοφιλής πλατφόρμα, καθώς συγκεντρώνει τον μεγαλύτερο αριθμό χρηστών, που ανέρχεται στα 2.498 δισ. (Statista)

✔️ Το Facebook είναι το πιο δημοφιλές κανάλι social media για τους marketers προσφέροντας το υψηλότερο ROI. (HubSpot)

✔️ 25 εκατομμύρια επιχειρήσεις έχουν παρουσία στο Instagram. (Instagram)

✔️ 30 εκατομμύρια επιχειρήσεις έχουν παρουσία στο LinkedIn. (Hootsuite)

✔️ Μία διαφήμιση στο LinkedIn μπορεί να προσεγγίσει το 12% του παγκόσμιου πληθυσμού. (Hootsuite)

✔️ To 24% των ανδρών χρηστών του διαδικτύου χρησιμοποιεί Twitter. (Pew Research)


Τέλος, στη Wedia πιστεύουμε ότι η προσέγγιση της Social Media Marketing στρατηγικής των εταιρειών που στοχεύουν στην ανάπτυξη πρέπει να έχει επιχειρηματικό προσανατολισμό. Να βασίζεται, δηλαδή, σε ξεκάθαρους επιχειρηματικούς στόχους και βάσει αυτών να κρίνεται η αποτελεσματικότητά της. Κατεβάστε το eBook που βρίσκεται παρακάτω για να ενημερωθείτε αναλυτικά για τη μεθοδολογία μας ή επικοινωνήστε σήμερα μαζί μας.