Wedia Digital Marketing Agency - Academy Blog

Η ανατομία ενός SEO-friendly URL [Infographic]

Written by Anty Rentetakos | 21 Ιουλ 2016

Πόσες φορές έχεις αναρωτηθεί τι παραπάνω έχει ο ανταγωνιστής σου από εσένα και καταφέρνει πάντα να εμφανίζεται πρώτος στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης; Ήρθε η ώρα να μάθεις την απάντηση, αλλά και τον τρόπο να βελτιστοποιήσεις τα URLs σου ώστε να είναι SEO-friendly!

Στη wedia το έχουμε σαν αρχή να μη δημοσιεύουμε κανένα link εάν δεν έχουμε πρώτα βελτιστοποιήσει το URL για τη διευκόλυνση τόσο των χρηστών όσο και των μηχανών αναζήτησης.

Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να ξεκαθαρίσω τη θέση μου λέγοντας ότι υπάρχουν και άλλες βέλτιστες πρακτικές SEO, οι οποίες συμβάλλουν στην ανάδειξη μιας ιστοσελίδας όμως η χρήση SEO-friendly URLs θα σας δώσει σίγουρα ένα προβάδισμα σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Ας αρχίσουμε από τα βασικά. Τι κάνουμε όταν θέλουμε να βελτιστοποιήσουμε ένα URL;

1ον Αφαιρούμε τις λέξεις που δεν προσφέρουν κάτι στους χρήστες όπως για παράδειγμα το ‘και’, το ‘στις’ κλπ.

2ον Ενσωματώνουμε σχετικά keywords. Ας πούμε το URL του συγκεκριμένου άρθρου περιλαμβάνει τα keywords "SEO-friendly URL "

3ον Προσπαθούμε να είναι φιλικό προς τον αναγνώστη. Δηλαδή, αφού αφαιρέσεις τις λέξεις που δεν προσφέρουν κάτι θα πρέπει να βεβαιωθείς ότι το URL σου βγάζει κάποιο νόημα. Ένα καλό παράδειγμα είναι το URL "kataskevi-etairikis-istoselidas-5-kanones" .

4ον Χωρίζουμε την κάθε λέξη με παύλα (-) γιατί έτσι το URL είναι πιο ευανάγνωστο. Για του λόγου το αληθές ποιο από τα 3 URLs είναι πιο ευανάγνωστο: 

kataskevi-etairikis-istoselidas-5-kanones

- kataskevi_etairikis_istoselidas_5_kanones

- kataskevietairikis-istoselidas-5kanones

Εάν υποθέσουμε ότι αυτά τα έκανες έτσι και αλλιώς μέχρι σήμερα καθώς αποτελούν βασικά SEO best practices, τότε είναι αυτό που χαρακτηρίζει ένα URL search-friendly;

Η απάντηση είναι ότι ένα «φιλικό προς αναζήτηση» URL διαφέρει αρκετά από τα υπόλοιπα και γι’ αυτό είναι σημαντικό να του αφιερώνουμε τα 5 αυτά λεπτά που χρειάζεται προκειμένου να είναι αποτελεσματικό.

Για να καταλάβεις τη διαφορά, έρευνα έχει δείξει ότι τα πιο μικρά URLs έχουν υψηλότερη θέση στα rankings της Google. Επίσης, εάν θες να ανεβάσεις τη σελίδα σου σε ακόμα πιο υψηλό επίπεδο κατάταξης τότε καλό είναι να φροντίσεις ώστε το URL σου να περιλαμβάνει ένα ή δύο βασικά keywords.

Αλλά ας μη μιλάμε άλλο θεωρητικά. Το παρακάτω infographic είναι σε θέση να σου δώσει κατευθυντήριες γραμμές σε σχέση με την ανατομία ενός search-friendly URL αλλά και πώς να το φτιάξεις.

Η δική μου συμβουλή: Να το αποθηκεύσεις στα bookmarks σου για ακόμα πιο γρήγορο reference. Αν πάλι έχεις απορίες ή δεν θέλεις να μπεις στη διαδικασία να κάνεις ΚΑΙ το SEO για την επιχείρησή σου, οι συνεργάτες μου και εγώ μπορούμε να σε βοηθήσουμε. Επικοινώνησε μαζί μας.