Ο χώρος του SEO είναι γεμάτος μύθους ή ακόμα και μισές αλήθειες! Αφού ξεσκεπάσαμε 8 διαδεδομένους SEO μύθους, συνεχίζουμε το digital... mythbusting με άλλες 5 λανθασμένες αντιλήψεις, που ίσως να είναι και ένας από τους λόγους που οι Search Engine Oprtimization ενέργειές σας δεν σας αποφέρουν τα επιθυμητά αποτελέσματα.
Eίναι πλέον δεδομένο ότι έχει αλλάξει αρκετά ο τρόπος με τον οποίο πρέπει να κάνουμε link building, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι το link building δεν έχει πια βαρύτητα στην κατάταξη του website σας στις σελίδες αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης.
Αυτό που πρέπει να γνωρίζετε είναι ότι τα links πρέπει να τοποθετούνται και να λειτουργούν πρωτίστως προς όφελος του αναγνώστη. Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι τα links που έχουν μεγαλύτερη αξία - και δεν θεωρούνται spam - είναι αυτά που οδηγούν από ένα αξιόπιστο site προς το δικό σας, σε περιεχόμενο σχετικό με αυτό που αναζητεί ο αναγνώστης.
Πώς θα καταφέρετε να αποκτήσετε αυτά τα πολυπόθητα links; Δημιουργώντας μοναδικό και χρήσιμο περιεχόμενο, το οποίο οι αναγνώστες να θέλουν να μοιραστούν ακριβώς λόγω της αξίας του!
Με λίγα λόγια, όπως είχε πει και ο Benjamin Franklin:
"Either write something worth reading or do something worth writing."
Αυτός είναι ένας μύθος που οι περισσότεροι από εμάς θα θέλαμε να αποτελεί πραγματικότητα, αλλά η Google έχει διαφορετική άποψη επί του θέματος. Ο αριθμός των fans ή των followers της Facebook σελίδας σας ή του λογαριασμού σας στο twitter και η συχνότητα με την οποία κάνουν share ή retweet το περιεχόμενό σας, δεν αποτελούν παράγοντες που επηρεάζουν άμεσα το ranking σας.
Παρόλα αυτά, δεν πρέπει να σταματήσετε να δραστηριοποιήστε στα διάφορα Social Media, καθώς βοηθούν τo ranking σας με έναν έμμεσο τρόπο: με το να μοιράζεστε το περιεχόμενό σας με το κοινό στο οποίο απευθύνεστε μέσω Social Media, αυξάνεται η πιθανότητα να χρησιμοποιηθεί το link σας από κάποιον αναγνώστη σας στο δικό του blog ή site κι έτσι να αυξήσετε τα inbound links σας! Γι' αυτό... stay social!
Το anchor text το κείμενο των συνδέσμων (links), το οποίο περιγράφει εν συντομία τι πρόκειται να δούμε αν πατήσουμε το link αυτό. Το να χρησιμοποιούμε όσο περισσότερα keywords στο anchor text αποτελούσε μια καλή τακτική, αλλά αυτό δεν ισχύει πλέον.
Η Google προτιμάει τα links να είναι πιο «φυσικά», συνεπώς ένα anchor text της μορφής «κάντε κλικ εδώ» ή «διαβάστε περισσότερα» είναι προτιμότερο από links με κείμενα όπως «το καλύτερο γραφείο design» ή «τα φθηνότερα αεροπορικά εισιτήρια». Τα anchor text με πολλά keywords «φωνάζουν» ότι έχουν δημιουργηθεί για να βελτιώσουν το SEO και υπάρχει πάντα ο κίνδυνος να το παρακάνετε με την βελτιστοποίηση του website σας, πράγμα που αποτελεί ένα συνηθισμένο λάθος.
Ο μύθος αυτός είναι ανθεκτικός στο πέρασμα του χρόνου, παρότι κυκλοφορεί ευρέως από τις αρχές του Search Engine Optimization. Καιρός λοιπόν να ανακαλύψουμε την πραγματικότητα πίσω από το μύθο!
Τα nofollow links παρόλο που δεν περνάνε link juice, έχουν παρόμοια λειτουργία και αξία με τα links που μοιράζεστε μέσω των Social Media, όπως αναλύσαμε στο Μύθο #2.
Πιο συγκεκριμένα, τα nofollow links σας βοηθάνε να προβάλλετε την εταιρεία σας, να βελτιώσετετην επισκεψιμότητα του website σας και να αποκτήσετε με φυσικό τρόπο νέα inbound links.
Επίσης, η παντελής απουσία τους από το backlink profile σας, μπορεί να λειτουργήσει σαν κόκκινο λαμπάκι για τη Google, υποδεικνύοντας ότι δεν αποκτάτε links με τις ορθές πρακτικές.
Μετά από όλα τα παραπάνω, μπορούμε να πούμε με σιγουριά ότι ο μύθος αυτός είναι εξίσου πραγματικός με την ύπαρξη ενός προϊστορικού δεινόσαυρου σε λίμνη της Σκωτίας.
Υπάρχουν πραγματικά πάρα πολλά εξαιρετικά εργαλεία και online πλατφόρμες για να παρακολουθείτε, να οργανώνετε και να αξιολογείτε τα αποτελέσματα των ενεργειών σας. Όμως, όπως ένα χελιδόνι δεν φέρνει την Άνοιξη, έτσι και τα μέσα αυτά δεν θα κάνουν μαγικά και θα βρεθείτε ξαφνικά στην κορυφή της πρώτης σελίδας του Google.
Θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν μαζί με τη συμβολή ενός SEO expert και για να δείτε αποτελέσματα θα πρέπει να δείξετε υπομονή και διάθεση να μάθετε. Αλλά, αφού έχετε φτάσει να διαβάζετε μέχρι εδώ, τότε μπορούμε να πούμε με σιγουριά ότι είστε σε πολύ καλό δρόμο!