Τι είναι το remarketing; Επειδή σίγουρα το έχεις ζήσει σαν αποδέκτης από άλλους διαφημιζόμενους, ήρθε η στιγμή να μάθεις πώς θα το χρησιμοποιήσεις για να προωθήσεις και τα δικά σου προϊόντα ή υπηρεσίες.
Έχεις νιώσει ποτέ ότι κάτι σε ακολουθεί στο Internet; Μην τρομάζεις, δεν είναι κάποια απροσδιόριστη απειλή! Αναφερόμαστε στα banners ενός website που επισκέφτηκες πρόσφατα ή ενός e-shop στο οποίο είδες ορισμένα προϊόντα, χωρίς να πραγματοποιήσεις κάποια αγορά.
Τα banners αυτά εμφανίζονται σε άλλα websites τα οποία επισκέπτεσαι. Διαβάζεις τις ειδήσεις στο αγαπημένο σου portal; Το banner είναι εκεί! Χαζεύεις χαριτωμένα γατάκια για να διώξεις το άγχος; Να το πάλι το banner! Ψάχνεις κάτι σχετικό με τη δουλειά σου; Το banner με το προϊόν, την προσφορά ή την υπηρεσία που άφησες πίσω σου κάνει «ματάκια»!
Τα παραπάνω περιγράφουν ακριβώς την ουσία του remarketing, γνωστό κι ως retargeting, από τη σκοπιά του αποδέκτη ενός remarketing ad. Ας περάσουμε τώρα στην άλλη πλευρά κι ας δούμε το remarketing ως μια στρατηγική online διαφήμισης που μπορεί να αποφέρει νέους πελάτες στην επιχείρηση σου.
Σύμφωνα με έρευνες το 98% των επισκεπτών εγκαταλείπει μια ιστοσελίδα χωρίς να συμπληρώσει κάποια φόρμα ή να πραγματοποιήσει κάποια αγορά. Το ποσοστό αυτό μπορεί να είναι αποκαρδιωτικό για τους ιδιοκτήτες online επιχειρήσεων, αλλά δεν υπάρχει λόγος να σε πάρει από κάτω!
Το remarketing είναι ένας δυνατός σύμμαχός στην προσπάθειά σου να φέρεις τους επισκέπτες αυτούς, οι οποίοι έχουν ήδη εκδηλώσει ένα ενδιαφέρον για όσα έχεις να τους προσφέρεις, πίσω στο website σου και να τους πείσεις να μετατραπούν σε leads ή ακόμα και σε πελάτες.
Αν εκμεταλλευτείς σωστά τις δυνατότητές του, το remarketing σου δίνει τη δυνατότητα να προσφέρεις μια εξατομικευμένη εμπειρία στο κοινό σου και να τους «σερβίρεις» το ad που θέλουν όντως να δουν, κι όχι ένα banner που θα τους κάνει να κατεβάσουν το Adblock.
Για να χρησιμοποιήσεις αποτελεσματικά το remarketing πρέπει να λάβεις υπόψιν σου τις παρακάτω πληροφορίες:
Αφού έχεις κατανοήσει πλέον αρκετά καλά την ουσία του remarketing, ετοιμάσου να το εφαρμόσεις ακολουθώντας τις παρακάτω πρακτικές.
Αναλύοντας τις πληροφορίες στις οποίες αναφερθήκαμε παραπάνω θα είσαι σε θέση να χωρίσεις τους επισκέπτες του website σου σε επιμέρους ομάδες (segments) με κοινά χαρακτηριστικά και συμπεριφορές.
Για παράδειγμα, όσοι επισκέφτηκαν την αρχική ή μια άλλη σελίδα του site σου, αλλά δεν εκτέλεσαν κάποια άλλη ενέργεια (π.χ. κλικ σε Call-to-action, συμπλήρωση κάποιας φόρμας με τα στοιχεία τους κλπ.) δεν είναι κατά πάσα πιθανότητα ακόμα έτοιμοι να πραγματοποιήσουν κάποια αγορά.
Συνεπώς, δεν έχει νόημα να τους εμφανίσεις ένα ad για ένα συγκεκριμένο προϊόν ή υπηρεσία, αλλά είναι πιο λογικό και προτιμότερο να δουν ένα ad σχετικό με το περιεχόμενο των σελίδων που επισκέφθηκαν.
Πρόβαλε τα ads που προβάλουν συγκεκριμένο περιεχόμενο (κυρίως προϊοντικού χαρακτήρα) σε όσους έχουν δείξει έντονο ενδιαφέρον για τις αντίστοιχες σελίδες και υπενθύμισέ τους το eBook, την υπηρεσία ή το ζευγάρι παπούτσια που άφησαν πίσω.
Το ότι τα remarketing ads απευθύνονται σε ανθρώπους που ήδη ενδιαφέρονται για την εταιρεία σου δεν σημαίνει ότι πρέπει να τους «βομβαρδίσεις» ανελέητα με banners!
Πρέπει να έχεις πάντα στο μυαλό σου ότι τα remarketing banners σου πρέπει να λειτουργούν σαν ευγενική υπενθύμιση στο κοινό σου. Αν όμως κάποιος τα συναντάει παντού και συνέχεια ενώ σερφάρει στο Internet, τότε η αντίδρασή του μπορεί να κυμανθεί από πλήρη αδιαφορία έως και εκνευρισμό.
Επειδή δεν θέλεις να κάνεις τον υποψήφιο πελάτη να μετανιώσει που επισκέφτηκε το website σου, μην αφήσεις την υπερέκθεση να καταστρέψει τη remarketing καμπάνια σου. Χρησιμοποίησε τη δυνατότητα του frequency capping και περιόρισε τον αριθμό των προβολών των banners σου ανά χρήστη.
Σου έχει συμβεί ποτέ να έχεις αγοράσει κάτι online και να συνεχίζεις να βλέπεις banners για αυτό που αγόρασες; Εκτός από ενοχλητικό για τους χρήστες, το συγκεκριμένο φαινόμενο είναι και άκρως αναποτελεσματικό για τις πωλήσεις σου.
Αυτό το ατόπημα του remarketing μπορεί να αποφευχθεί με ένα συγκεκριμένο κώδικα, γνωστό ως burn pixel. Έτσι όταν κάποιος πραγματοποιεί κάποια αγορά ή συμπληρώνει τα στοιχεία του για να κατεβάσει ένα εκπτωτικό κουπόνι ή ένα case study, το burn pixel «πιάνει δουλειά» και ο χρήστης σταματά να συναντά banners για κάτι που έχει ήδη αποκτήσει.
Φυσικά, αυτό σου δίνει την ευκαιρία να εντάξεις αυτό το κομμάτι του κοινού σου σε μια νέα remarketing καμπάνια και να χτίσεις μια σχέση μαζί του. Για παράδειγμα, δεν θα ξαναδείξεις σε κάποιον που αγόρασε ένα κινητό από το e-shop σου ένα banner με το συγκεκριμένο μοντέλο, αλλά μπορείς να δημιουργήσεις ένα banner που να προωθεί ένα σχετικό αξεσουάρ. Με λίγα λόγια, του υπενθυμίζεις ότι είσαι εκεί για ό,τι μπορεί να χρειαστεί!
Επειδή αποτελεσματικό remarketing με μισές δουλειές δεν έκανε ποτέ κανείς, μην ξεχνάς ότι μια remarketing καμπάνια χρειάζεται τη μαγική τριάδα "Banner - Call To Action - Landing Page".
Τι νόημα έχει να δημιουργήσεις ένα banner με ελκυστικό εικαστικό χωρίς ένα δελεαστικό Call to Action;
Ή να φτιάξεις ένα καταπληκτικό banner για το best-seller προϊόν του e-shop σου κι αυτό να στέλνει όποιον κάνει κλικ στην αρχική σελίδα, όταν μπορείς εύκολα να δημιουργήσεις μια landing page που να του παρέχει την πληροφορία που χρειάζεται;
Σου έχουμε νέα: το remarketing είναι μια στρατηγική που ταιριάζει σε κάθε online επιχείρηση.
Χρησιμοποιώντας σωστά τις παραπάνω πρακτικές, ακόμα και η μικρότερη επιχείρηση έχει την ευκαιρία να προσεγγίσει το κοινό στο οποίο στοχεύει, να κάνει αισθητή την παρουσία της και να δει εντυπωσιακά αποτελέσματα τόσο σε επίπεδο awareness και lead generation όσο και σε επίπεδο πωλήσεων.