Τα topic clusters είναι το καυτό θέμα συζήτησης στους χώρους του content marketing και του SEO και οι pillar pages είναι ο νέος όρος που έχει προστεθεί στο λεξιλόγιό μας και έχει δημιουργήσει μερικά εύλογα ερωτήματα. Ποια είναι η μορφή και η χρησιμότητά τους; Πώς ενισχύουν το SEO ενός website; Έχουμε τις απαντήσεις!
Πάνω που νομίζαμε ότι το SEO έχει συγκεκριμένες τακτικές που οδηγούν σε καλύτερο ranking στις σελίδες των αποτελεσμάτων, η συμπεριφορά των χρηστών στις μηχανές αναζήτησης άλλαξε και από αυτή την αλλαγή προέκυψε η θεωρία των topic clusters!
Τα topic clusters είναι θεματικές ενότητες περιεχομένου, που χτίζονται γύρω από ένα βασικό keyword/topic και περιλαμβάνουν σχετικό περιεχόμενο. Το περιεχόμενο αυτό συνήθως αποτελείται από long tail keywords, τα οποία χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο οι χρήστες των μηχανών αναζήτησης για να βρουν την πληροφορία που επιθυμούν. Τα topic clusters μπορούν να απεικονιστούν σχηματικά ως εξής:
Πηγή: HubSpot
Οι μηχανές αναζήτησης πραγματοποιούν πιο εύκολα τη δουλειά τους όταν η αρχιτεκτονική του περιεχομένου ενός website ή blog δομηθεί με βάση το μοντέλο των topic clusters και επιβραβεύουν τις σελίδες του με υψηλότερο ranking! Βασικός όμως πυλώνας κάθε topic cluster είναι η αντίστοιχη pillar page.