Την περασμένη Παρασκευή η Google ανακοίνωσε τα μελλοντικά σχέδιά της για mobile-first indexing. Σήμερα, θα μάθετε τι πρόκειται να αλλάξει και πώς θα κάνετε μια ομαλή μεταστροφή!
Μέχρι σήμερα, η Google αξιολογούσε το desktop περιεχόμενο ενός website και προχωρούσε στο ranking, βάσει των παραπάνω από 200 signals που έχει ορίσει. Η ανάγκη όμως για ένα mobile-first indexing δεν άργησε να έρθει, αν λάβει κανείς υπόψη του ότι πλέον οι περισσότεροι άνθρωποι πραγματοποιούν τις αναζητήσεις τους στη Google μέσω μιας mobile συσκευής.
Η Google με αυτήν την ανακοίνωσή της υπογραμμίζει ακόμα μια φορά μετά το Mobilegeddon, το πόσο σημαντικό είναι ένα mobile friendly website στις μέρες μας με περιεχόμενο αντίστοιχο του desktop, το οποίο θα συνεπάγεται άμεσα με υψηλότερα rankings.
Στη wedia υλοποιούμε responsive και adaptive websites για τους πελάτες μας γιατί πιστεύουμε ότι η εμπειρία χρήσης πρέπει να είναι συνολική για να είναι αποτελεσματική.
Προκειμένου λοιπόν να κάνει τα αποτελέσματα αναζήτησης πιο χρήσιμα και για τους χρήστες mobile συσκευών, η Google ξεκίνησε τις δοκιμές για έναν νέο τρόπο indexing όπου mobile comes first!
Απ' ότι φαίνεται, παρόλο που το search index θα συνεχίσει να είναι ένα single index από websites και apps, οι αλγόριθμοι της Google τελικά θα χρησιμοποιούν πρωτίστως το περιεχόμενο ενός website στη mobile εκδοχή του. Με αυτόν τρόπο θα είναι σε θέση να κατατάξουν τις σχετικές σελίδες αυτού του website στα αποτελέσματα, να κατανοήσουν τα structured data και να προβάλλουν τυχόν snippets.
Ακόμα, η Google επισήμανε ότι αυτή η αλλαγή δεν πρόκειται να επηρεάσει το βασικό στόχο της ο οποίος είναι να προσφέρει μια μοναδική εμπειρία αναζήτησης σε όλους τους χρήστες ανεξάρτητα από το αν προέρχονται από mobile ή desktop περιβάλλον.
Καθώς αυτός ο νέος τρόπος indexing βρίσκεται ακόμα σε περιβάλλον testing η Google δεν μας έδωσε συγκεκριμένες πληροφορίες για το πότε πρόκειται να λανσαριστεί και επίσημα. Παρόλα αυτά δεν υπάρχει λόγος αυτή η αλλαγή να σας πιάσει εξ απροόπτου.
Αν έχετε ήδη ένα responsive ή dynamic serving website όπου το κυρίως περιεχόμενο και το markup είναι ισότιμο τόσο στο mobile όσο και στο desktop περιβάλλον, τότε δεν χρειάζεται να κάνετε κάποια επεμβατική ενέργεια. Εάν πάλι ισχύει το αντίθετο τότε θα πρέπει να προβείτε σε αλλαγές.
Επειδή είναι λογικό να έχετε απορίες παρακάτω θα βρείτε απαντήσεις σε κάποια καίρια ερωτήματα που πιθανό να προέκυψαν ενώ διαβάζετε αυτό το άρθρο:
Παρότι είναι πλέον σχεδόν επιτακτική η ανάγκη να έχει κανείς ένα mobile website η Google καθησύχασε όσους δεν έχουν κάνει ακόμα αυτό το βήμα, λέγοντας ότι θα συνεχίσει να κάνει index τα websites με desktop παρουσία ανεξάρτητα με το γεγονός ότι οι crawlers θα είναι πλέον mobile.
Καλό είναι να ενισχύσετε το mobile website σας με σχετικό περιεχόμενο, καθώς η Google κάποια στιγμή θα ξεκινήσει να κάνει indexing βάσει του περιεχομένου των mobile websites. Γι’ αυτό το responsive είναι πάντα επιθυμητό καθώς το περιεχόμενο παραμένει ίδιο ανεξάρτητα από το μέσο στο οποίο προβάλλεται.
Όπως ανέφερα και παραπάνω, το mobile-first indexing είναι ακόμα σε δοκιμαστική φάση. Παρότι, η Google έχει ήδη αρχίσει να κάνει κάποια tests σε users δεν έχει ανακοινώσει ακόμα κάποια συγκεκριμένη ημερομηνία.
Μπορείτε να το μάθετε εύκολα μέσω του εργαλείου “Fetch and Render” που βρίσκεται στην κονσόλα Google Search. Απλά προσδιορίστε το mobile:smartphone user-agent και κοιτάξτε το preview μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία. Το αποτέλεσμα είναι πολύ κοντά σε αυτό που βλέπει η Google. Αν μέσω της διαδικασίας διαπιστώσετε ότι λείπει περιεχόμενο τότε θα πρέπει να το προσαρμόσετε και να ξανακάνετε τη δοκιμή.
Τα ranking signals θα έρχονται από τη mobile και όχι από την desktop εκδοχή του website σας. Άρα η Google θα κατατάσσει το mobile και desktop website σας βάσει των signals που λαμβάνει κάνοντας crawl στο website σας από mobile.
Eδώ πολύ σημαντικό ρόλο θα παίζει το page speed του mobile site σας τόσο για το ίδιο όσο και για το desktop site. Επίσης, οι Η1 τίτλοι, τα structured data, τα άλλα tags και το περιεχόμενο που προέρχεται από το website σας πιθανότατα θα χρησιμοποιούνται από την Google και για το desktop site σας.
Η αλήθεια είναι ότι το περιεχόμενο στο mobile έχει λιγότερα links από αυτό στο desktop και επίσης για τη Google παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο και τα links αλλά και το περιεχόμενο. Δυστυχώς η απάντηση στην παρακάτω ερώτηση δεν είναι ακόμα διαθέσιμη καθώς η διαδικασία δεν έχει ολοκληρωθεί.
Τώρα που μάθατε για τη νέα αλλαγή που μας επιφυλάσσει η Google το επόμενο διάστημα αλλά και για τα μέτρα που πρέπει να κάνετε, εάν δεν το έχετε κάνει ήδη θα σας πρότεινα να επεκτείνετε τις γνώσεις σας γύρω από το responsive design αλλά και το mobile first trend διαβάζοντας κάποια σχετικά άρθρα:
5 tips για την κατασκευή μιας ιστοσελίδας όπου... mobile comes first
Responsive website: τι είναι και γιατί το χρειάζεστε!
Πώς δουλεύει το Responsive Web Design (infographic);