Μήπως αντί να αφιερώνετε χρόνο και resources για να αξιοποιήσετε τα leads που έχετε ήδη συλλέξει, εσείς εστιάζετε μόνο στην προσέγγιση νέων leads; Δείτε παρακάτω πόσες ευκαιρίες για conversions χάνετε και πώς μπορείτε να τις ξανακερδίσετε μέσω δημοφιλών content marketing tactics!
Σε καμία περίπτωση, η προσέλκυση νέων επισκεπτών σε ένα website ή ένα e-shop δεν είναι λάθος. Το να αφιερώνετε ολόκληρη τη marketing στρατηγική σας σε αυτό όμως, είναι! Με λίγα λόγια, εάν θέλετε να αυξήσετε τα conversions σας και κατ’ επέκταση τις πωλήσεις σας, να γλιτώσετε χρόνο και να είστε αποτελεσματικοί στις ενέργειές σας, τότε η λύση είναι μία: τα workflows!
Τα workflows αποτελούν μια από τις πιο αποτελεσματικές μεθόδους marketing automation. Πρόκειται για μια σειρά από αυτοματοποιημένα emails, τα οποία ενεργοποιούνται έπειτα από μια προκαθορισμένη ενέργεια με στόχο το nurturing των leads. Για παράδειγμα, όταν ένας επισκέπτης συμπληρώσει μια φόρμα για να κατεβάσει το νέο σας eBook τότε από επισκέπτης μετατρέπεται σε lead και εντάσσεται στο αντίστοιχο workflow. Μέσα σε ένα προκαθορισμένο χρονικό διάστημα αυτό το lead θα λάβει μια σειρά από αυτοματοποιημένα emails, τα οποία θα τον βοηθήσουν να περάσει τα στάδια της αγοραστικής διαδικασίας και θα τον προετοιμάσουν, ώστε να πραγματοποιήσει την επιθυμητή ενέργεια που εσείς έχετε ορίσει (πχ. μια αγορά, ένα demo, συμπλήρωση της αίτησης συνεργασίας κλπ.).
Μέσω του marketing automation μπορείτε να αυτοματοποιήσετε αυτήν την διαδικασία και να την κάνετε να λειτουργήσει προς όφελος της στρατηγικής σας. Γιατί μην ξεχνάτε ότι είναι πολύ πιο εύκολο να κάνει κάποιος convert ή να πάρει μια απόφαση όταν είναι ακόμα «ζεστός».
Και επειδή στη βράση κολλάει το σίδερο... παρακάτω θα δείτε 5 βασικά είδη workflows που πρέπει να εντάξετε άμεσα στην digital marketing στρατηγική σας προκειμένου να πειστείτε για την αποτελεσματικότητά τους:
Τα συγκεκριμένα workflows βασίζονται στη συμπεριφορά του κοινού σε σχέση με ένα website ή ένα e-shop, δηλαδή στις ενέργειες που πραγματοποιούν όταν βρίσκονται σε αυτό.
Ας υποθέσουμε ότι έχετε ένα e-shop με ρούχα. Μπορείτε να δημιουργήσετε ένα workflow για όσους έχουν επισκεφθεί τη σελίδα ενός συγκεκριμένου προϊόντος αρκετές φορές χωρίς να το αγοράσουν, με περισσότερες πληροφορίες για το προϊόν, χρήσιμες οδηγίες ή και έναν εκπτωτικό κωδικό.
Αν πάλι είστε μια B2B εταιρεία και διαπιστώσετε ότι οι εγγεγραμμένοι χρήστες σας καταλήγουν στη landing page του eBook σας αλλά δεν το κατεβάζουν, μπορείτε να τους εντάξετε σε ένα workflow με περισσότερες λεπτομέρειες για το eBook και πιο “teasing” περιεχόμενο ώστε να τους κάνετε να πατήσουν το επιθυμητό CTA.
Το workflow ενεργοποιείται από: τα page views, συμπλήρωση φόρμας, κλικ σε CTA
Γιατί πετυχαίνει;
Γνωρίζοντας τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα του κοινού σας τη δεδομένη στιγμή μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί του και να του προσφέρετε χρήσιμες πληροφορίες. Αυτό σίγουρα θα λειτουργήσει υπερ σας!
Τα συγκεκριμένα workflows αφορούν την επαναφορά κάποιων ανενεργών χρηστών και για αυτό το λόγο είναι πολύ σημαντικό να συμπεριληφθούν στην marketing στρατηγική σας.
Σίγουρα έχετε παρατηρήσει ότι κάποιοι χρήστες έχουν σταματήσει πλέον να διαβάζουν τα newsletters που τους στέλνετε, άλλοι ανοίγουν τα newsletters αλλά δεν κάνουν click στα CTAs και άλλοι δεν ανταποκρίνονται καθόλου. Γιατί να μην τους δώσετε μια ευκαιρία; Στέλνοντάς τους νέο περιεχόμενο, ζητώντας τους να συμπληρώσουν ένα ερωτηματολόγιο ώστε να μάθετε τι περιεχόμενο τους ενδιαφέρει ή τη δυνατότητα να επιλέξουν το περιεχόμενο που θα λαμβάνουν, έχετε πολλές πιθανότητες να κερδίσετε εκ νέου το ενδιαφέρον τους προς τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας!
Το workflow ενεργοποιείται από: ανενεργά ποιοτικά leads
Γιατί πετυχαίνει;
Μερικές φορές οι άνθρωποι χρειάζονται ένα έναυσμα ή μια υπενθύμιση ότι η εταιρεία σας είναι ακόμα εκεί και μπορεί να καλύψει τις ανάγκες τους. Εάν καταφέρετε να κερδίσετε την προσοχή τους μέσω ενός δυνατού μηνύματος που να δείχνει ότι είστε διατεθειμένοι να τους βοηθήσετε, θα δείτε ότι έχετε περισσότερες πιθανότητες να τους ενεργοποιήσετε. Εάν πάλι οι προσπάθειές σας δεν καταλήξουν πουθενά τότε μπορείτε να ξεκαθαρίσετε τη λίστα των επαφών σας ώστε να εστιάσετε μόνο στα ποιοτικά leads.
Υπάρχουν μερικά αυτοματοποιημένα workflows που απευθύνονται αποκλειστικά σε e-shops και αυτό γιατί ο βασικός στόχος τους είναι να κάνουν μια γρήγορη πώληση!
Bλέπετε ότι ένας χρήστης δεν έχει ολοκληρώσει μια αγορά και έχει ακόμα προϊόντα στο καλάθι του. Μπορεί την ώρα που πήγε να κάνει check out να διακόπηκε η σύνδεση, μπορεί κάτι να του απέσπασε την προσοχή ή μπορεί να το σκέφτεται. Στέλνοντάς του μια σειρά από emails που να τον ενημερώνουν ότι έχει ακόμα προϊόντα στο καλάθι του τα οποία δεσμεύονται για ένα μικρό χρονικό διάστημα του υπενθυμίζετε ότι κάτι έχει αφήσει στη μέση. Αν δεν πιάσει με την πρώτη, ένα επόμενο email μπορεί να επικοινωνεί μία έκπτωση περιορισμένης διάρκειας ώστε να αποκτήσει τα προϊόντα που έχει στο καλάθι του.
Το workflow ενεργοποιείται από: ένα παρατημένο καλάθι, προηγούμενες αγορές ή το στάδιο στο οποίο βρίσκεται το εκάστοτε lead μέσα στον αγοραστικό κύκλο
Γιατί πετυχαίνει;
Κάνοντας ό,τι μπορείτε για να γίνει η διαδικασία ακόμα πιο απλή και γρήγορη για τον πελάτη και να αυξήσετε το awareness σε σχέση με την εταιρεία σας, αυξάνετε και τις πιθανότητες να πείσετε το κοινό σας να πραγματοποιήσει τελικά μια αγορά.
Όπως όταν κάποιος μπαίνει σε ένα κατάστημα ή μια εταιρεία περιμένει να τον καλωσορίσουν, έτσι και ένας επισκέπτης που εγγράφεται σε ένα blog ή ένα newsletter περιμένει να λάβει ένα “welcome email”. Το email καλωσορίσματος έχει ως στόχο να καλωσορίσει το νέο lead, να του δώσει περισσότερες πληροφορίες για την εταιρεία ή ακόμα και να του προσφέρει ένα offer.
Κάνοντας λοιπόν την εγγραφή του σε ένα newsletter ο χρήστης εκτός από το να τον καλωσορίσετε περιμένει και να τον ενημερώνετε κάθε φορά που ανεβαίνει ένα νέο άρθρο, που έρχεται ένα καινούργιο email κλπ. Είναι δυνατόν να το κάνετε χωρίς τη βοήθεια της αυτοματοποίησης;
To workflow ενεργοποιείται από: μια νέα εγγραφή
Γιατί πετυχαίνει;
Γιατί αυτοματοποιεί όλη τη διαδικασία γλιτώνοντάς σας πολύτιμο χρόνο ενώ ταυτόχρονα προσφέρει έγκαιρη ενημέρωση στα leads σας.
Δεν θα σας κουράσω λέγοντάς σας πόσο σημαντικό είναι το personalization για κάθε digital marketing στρατηγική ιδιαίτερα όταν πρόκειται για email workflows. Αυτό σημαίνει ότι η κάθε κατηγορία κοινού, ανάλογα με τα ενδιαφέροντά της, θα πρέπει να λαμβάνει και το αντίστοιχο workflow. Όπως καταλαβαίνετε σε μια βάση με χιλιάδες contacts, το να το κάνετε χειροκίνητα είναι αδύνατον. Γι’ αυτό υπάρχουν τα αυτοματοποιημένα workflows!
Το workflow ενεργοποιείται από: μια Persona/κατηγορία κοινού, κλάδος, φόρμες εγγραφής κλπ.
Γιατί πετυχαίνει;
Η αποτελεσματικότητά του βασίζεται στο γεγονός ότι έχετε ήδη συλλέξει πολύτιμες πληροφορίες για τη βάση σας και άρα μπορείτε να προσαρμόσετε το μήνυμά σας ανάλογα με τις ανάγκες της κάθε κατηγορίας κοινού, αυτόματα. Για παράδειγμα μπορείτε να πείτε ότι η συγκεκριμένη κατηγορία περιγράφει όσους έχουν επισκεφθεί μια σελιδα προϊόντος πάνω από 4 φορές μέσα σε ένα μήνα. Έτσι, όποιο lead της βάσης σας έχει αυτά τα χαρακτηριστικά θα εντάσσεται αυτόματα στο αντίστοιχο workflow, χωρίς εσείς να κάνετε την παραμικρή κίνηση.
Τέλος, τα παραπάνω αποτελούν μερικές βασικές κατηγορίες workflows που πρέπει να είναι ενταγμένες σε μια αποτελεσματική digital marketing στρατηγική. Τώρα πιθανό να σκέφτεστε από πού πρέπει να ξεκινήσετε.
Αρχικά θα πρέπει να έρθετε σε επαφή μαζί μας για να σας φέρουμε σε επαφή με την κορυφαία πλατφόρμα marketing automation της HubSpot! Παράλληλα θα καταλήξουμε στο σχεδιασμό και την υλοποίηση των workflows και θα δημιουργήσουμε ένα στρατηγικό πλάνο αποκλειστικά για την επιχείρησή σας.