Το 2008 ο όρος Marketing Automation δεν είχε ακόμα εφευρεθεί, αλλά μέσα σε 7 μόλις χρόνια έφτασε να έχει μερίδιο αναζήτησης της τάξης του 62%!
Πώς η διαδικασία αυτοματοποίησης των digital marketing ενεργειών έγινε ένας από τους πιο δημοφιλείς όρους του Β2Β κλάδου; Αξίζει η δική σας εταιρεία να επενδύσει σε ένα τέτοιο λογισμικό; Κι αν ναι, τι ακριβώς σας προσφέρει;
Ο όρος marketing automation αναφέρεται σε μια οικογένεια online εφαρμογών που επιτρέπουν την αυτοματοποίηση των digital marketing ενεργειών σας και συγκεντρώνουν σε ένα σημείο όλα τα εργαλεία που χρειάζεστε για να προσελκύσετε επισκέπτες στο site σας και να μετατρέψετε τους επισκέπτες αυτούς σε leads (άτομα με σημαντική πιθανότητα να γίνουν πελάτες σας).
Η χρήση μιας τέτοιας πλατφόρμας είναι ιδανική για το marketing μιας εταιρείας που απευθύνεται σε άλλες εταιρείες και όχι στο ευρύ κοινό, όπου ένας από τους βασικότερους στόχους είναι η δημιουργία σχέσεων και η διευκόλυνση της online επικοινωνίας με τους πελάτες της, υποψήφιους και υπάρχοντες, αλλά και με όσους εκδηλώνουν ενδιαφέρον για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της, δηλαδή το Lead Generation.
Πιο συγκεκριμένα, οι εταιρίες B2B αυτοματοποιώντας τις διαδικασίες τους μέσα από το marketing automation, επικοινωνούν με τους πελάτες τους πιο εξατομικευμένα μηνύματα, και την κατάλληλη χρονική στιγμή. Η συγκεκριμένη πρακτική οδηγεί σε αυξημένες πωλήσεις μέσα από τη δημιουργία μιας σχέσης εμπιστοσύνης μεταξύ των εταιρειών και των πελατών τους.
Αυτή η σχέση δημιουργείται και συντηρείται μέσω μιας εξατομικευμένης εμπειρίας, η οποία βασίζεται κυρίως στο περιεχόμενο (eΒooks, Case studies, Δοκιμαστικές περιόδους χρήσης κλπ. ), με στόχο την εκπαίδευση των πελατών ώστε να κατανοήσουν το αντικείμενο που τους ενδιαφέρει (και προωθείτε) για να προχωρήσουν σε μια εμπεριστατωμένη αγορά.
Με λίγα λόγια, η τεχνολογία αυτοματοποίησης είναι ένα αποδοτικό μέσο ενεργοποίησης των πελατών σας, ανεξάρτητα από το στάδιο στο οποίο βρίσκονται μέσα στο αγοραστικό ταξίδι τους.
Ειδικά οι B2B εταιρείες που έχουν υιοθετήσει ή σκέφτονται να ενσωματώσουν Inbound Marketing πρακτικές, μπορούν να επωφεληθούν σε πολύ μεγάλο βαθμό από μια εξειδικευμένη πλατφόρμα, όπως το HubSpot, που αποτελεί και τη #1 πλατφόρμα Inbound Marketing automation στον κόσμο.
Τα εργαλεία που συγκεντρώνει και προσφέρει το HubSpot σας επιτρέπουν να:
Ίσως θεωρείτε ότι το κόστος μιας τέτοιας επένδυσης είναι υψηλό. Όμως, θα πρέπει να έχετε υπόψιν σας ότι το κόστος στην προκειμένη περίπτωση είναι σχετικό κι αυτό γιατί εξαρτάται από τα οφέλη που αναμένετε να έχετε, υπολογίζοντας πάντα το Life Time Value του πελάτη που έχετε κερδίσει μέσα από μια τέτοια στρατηγική.
Είναι λάθος να επενδύσετε σε ένα marketing automation software πιστεύοντας ότι θα κάνει όλη τη δουλειά μαγικά από μόνο του και θα δείτε θεαματικά αποτελέσματα μέσα σε μια εβδομάδα. Για να αξιοποιηθούν σωστά και συνολικά όλες οι δυνατότητες του, θα πρέπει να διαθέσετε χρόνο, αρχικά για να μάθετε να χρησιμοποιείτε σωστά τα εργαλεία που σας παρέχει και στη συνέχεια, να τα προσαρμόσετε στις ανάγκες και τους στόχους της δικής σας επιχείρησης.
Εναλλακτικά, μπορείτε να επιλέξετε το κατάλληλο Inbound Marketing Agency που μπορεί να σας βοηθήσει σε αυτό, όπως είναι η εταιρεία μας.
Σε κάθε περίπτωση, αυτό που πρέπει να γνωρίζετε είναι ότι οι έρευνες που έχουν γίνει σχετικά με την απόδοση της επένδυσης (ROI) του Μarketing Αutomation αποδεικνύουν ότι, όχι μόνο δεν είναι απλά μια ακόμη τάση του ψηφιακού κόσμου, αλλά ότι μπορεί να σας βοηθήσει να αυξήσετε σημαντικά τις πωλήσεις σας. Θέλετε περισσότερα στοιχεία; Σε πρόσφατη έρευνα του MIT, βρέθηκε ότι το 79% των πελατών του HubSpot είδε τις πωλήσεις του να αυξάνονται μέσα σε ένα χρόνο!