Αν θεωρείτε ότι το Facebook δεν μπορεί να σας βοηθήσει στo Lead Generation (προσέλκυση υποψήφιων πελατών), διαβάστε το παρακάτω άρθρο μας και θα αναθεωρήσετε την άποψή σας.
Το Facebook αποτελεί τον κυρίαρχο «παίκτη» στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αφού βρίσκονται σε αυτό πάνω από 1 δισεκατομμύριο χρήστες. Για αυτόν το λόγο, οι κάτοχοι εταιρειών και οι διαφημιστές πρέπει να καταλάβουν τον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές χρησιμοποιούν το Facebook, έτσι ώστε να αναγνωρίσουν ποια μέθοδος επικοινωνίας είναι καλύτερη για την απόκτηση νέων πελατών και τη δημιουργία σχέσης εμπιστοσύνης μεταξύ κοινού και brands.
Με λίγα λόγια, η παρουσία της εταιρείας σας στο Facebook είναι σημαντική γιατί σας δίνει τη δυνατότητα να επικοινωνήσετε με πιθανούς πελάτες, καταναλωτές και fans. Επίσης, το Facebook μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως εργαλείο για τη δημιουργία leads (δημιουργία επαφών με υποψήφιους πελάτες της εταιρείας σας). Αν λοιπόν η εταιρεία σας έχει ήδη μια παρουσία στο Facebook, αλλά πιστεύετε πως δεν έχετε εκμεταλλευτεί στο έπακρο τις δυνατότητες που σας προσφέρονται για να προσελκύσετε το κοινό σας, τότε βρίσκεστε στο σωστό μέρος!
Εδώ θα βρείτε τους 5 πιο αποτελεσματικούς τρόπους με τους οποίους μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αυτό το δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης προς όφελός σας:
Εσείς δίνετε τη δυνατότητα στους Facebook fans σας να γίνουν leads; Ίσως ο ευκολότερος τρόπος να το πετύχετε είναι να μοιραστείτε το πρωτότυπο περιεχόμενο του website σας, που χρησιμοποιείτε για lead generation και στη σελίδα σας στο Facebook. Για ακόμα καλύτερα αποτελέσματα, φροντίστε αυτό το περιεχόμενο να οδηγεί τους χρήστες σε μια landing page από την οποία μπορούν να κατεβάσουν eBooks, να παρακολουθήσουν ένα webinar κλπ. Φυσικά, αν έχετε blog μπορείτε να μοιραστείτε τα ενδιαφέροντα άρθρα σας με το κοινό σας στα social media, αρκεί κάθε ανάρτηση να περιλαμβάνει ένα ξεκάθαρο call to action που να οδηγεί σε μια landing page στην οποία, συμπληρώνοντας τα στοιχεία του, ο επισκέπτης θα μετατρέπεται σε lead. Μπορεί τα blogs να μην θεωρούνται βασικά εργαλεία για lead generation, όμως τέτοιου είδους posts παροτρύνουν τους fans σας να εγγραφούν στο μηνιαίο newsletter σας, να κατεβάσουν δωρεάν κάποιο eΒook ή να συμμετέχουν σε ένα διαδικτυακό σεμινάριο (webinar).
Το Facebook σας δίνει τη δυνατότητα να ενσωματώσετε σελίδες με πλούσια λειτουργικότητα με τη βοήθεια των tabs. Δημιουργήστε “Welcome Pages”, φόρμες εγγραφής ή οποιαδήποτε άλλη ενέργεια επικοινωνίας και αφήστε τις να λειτουργήσουν σαν προέκταση του website σας.
Η πρόσβαση είναι σημαντικός παράγοντας σε κάθε στρατηγική lead generation μέσω social media. Στο Twitter, για παράδειγμα, όσους περισσότερους followers έχετε, τόσοι περισσότεροι χρήστες βλέπουν τις πληροφορίες που μοιράζεστε. Το ίδιο ισχύει και για το Facebook και για άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Μια πρόσφατη έρευνα απέδειξε ότι υπάρχει σχέση μεταξύ του ποσοστού του lead generation και των Facebook fans τονίζοντας την αναγκαιότητα για τέτοιου είδους ενέργειες. Μην ξεχνάτε ότι κάθε «like» ή fan αυξάνει τις πιθανότητες να κοινοποιηθεί το περιεχόμενό σας σε περισσότερους χρήστες που μπορεί στο μέλλον να γίνουν «πολύτιμα» leads.
Πώς όμως θα αυξήσετε τα «likes» στη σελίδα σας στο Facebook; Αρχικά, εγκαταστήστε like buttons σε όλες τις σελίδες περιεχομένου του website σας. Στη συνέχεια μπορείτε να δημιουργήσετε μικρούς ή μεγαλύτερους διαγωνισμούς και φυσικά να εκμεταλλευτείτε τη δυνατότητα διαφήμισης της εταιρείας σας μέσω promoted posts ή άλλων ενεργειών.
Πέρα από το να κοινοποιείτε τακτικά στο Facebook links που οδηγούν στο περιεχόμενό σας, φροντίστε να συμπεριλάβετε share buttons στο website σας. Αυτό διευκολύνει τους χρήστες να διαβάζουν το content σας και να το «μοιράζονται» με τα δικά τους μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ένα ακόμα best practice για την απόκτηση περισσότερων likes είναι η δυνατότητα για «like» και «share» σε κάθε περιεχόμενο που δημιουργείτε. Αυτό θα απογειώσει το content reach σας και πολύ γρήγορα θα το μετατρέψει σε viral. Σύμφωνα με στατιστικές του Facebook, τα websites που εγκατέστησαν την επιλογή «like» στις σελίδες τους είχαν 5 φορές περισσότερα clicks.
Μέχρι τώρα το «πρόβλημα» που δημιουργούσαν όλα τα παραπάνω στάδια ήταν ότι κάθε χρήστης του Facebook έπρεπε να «εγκαταλείψει» το site στο οποίο βρισκόταν (στην συγκεκριμένη περίπτωση το Facebook) για να συμπληρώσει τη φόρμα με τα στοιχεία του και να μετατραπεί σε lead. Τώρα μπορείτε να απαλλαγείτε από το ενδιάμεσο στάδιο προσφέροντας στους χρήστες σας την ευκαιρία μετατροπής τους μέσα από τη σελίδα σας στο Facebook. Παρουσιάστε στους νέους επισκέπτες σας μια φόρμα αίτησης μετατροπής (conversion form) μέσα στο αντίστοιχο tab και ξεκινήστε να επικοινωνείτε μαζί τους.