Έχοντας ήδη ξοδέψει αρκετό χρόνο στην κατασκευή της ιστοσελίδας σας, δεν χωρά αμφιβολία ότι το αποτέλεσμα είναι άρτιο. Τα εικαστικά σας είναι πολύ όμορφα και τα κείμενα τραβούν την προσοχή των επισκεπτών με αποτέλεσμα να έχει αυξηθεί η επισκεψιμότητα της σελίδας σας. Όμως γιατί αυτοί οι επισκέπτες δεν μετατρέπονται σε πελάτες;
Η αλήθεια είναι ότι υπάρχουν αρκετές παγίδες στις οποίες μπορεί κανείς να πέσει, με αποτέλεσμα να του κοστίσουν αρκετούς μελλοντικούς πελάτες. Αν έχετε αμφιβολίες, διαβάστε τους 13 λόγους για τους οποίους οι πελάτες σας μπορεί να εγκαταλείπουν το website σας και αυξήστε τις πωλήσεις σας!
Οι επισκέπτες ενός site το εγκαταλείπουν συνήθως γιατί:
1) To design της σελίδας είναι κάπως ξεπερασμένο.
Όσο και αν δεν θέλουμε να το παραδεχτούμε μια μεγάλη μερίδα του καταναλωτικού κοινού κρίνει ένα προϊόν ή μια υπηρεσία από το "περιτύλιγμα" και αυτό γιατί ένα προσεγμένο αποτέλεσμα δείχνει κύρος και τεχνογνωσία και άρα εμπνέει περισσότερη εμπιστοσύνη. Αν λοιπόν το website σας είναι μεν σε καλή κατάσταση αλλά βασίζεται σε ξεπερασμένες τεχνικές design τότε ήρθε η ώρα για τον ανασχεδιασμό της ιστοσελίδας σας.
2) Το περιεχόμενο είναι δυσνόητο και δεν διαβάζεται εύκολα.
Ο σχεδιασμός ενός website δεν αφορά μόνο την επιλογή χρωμάτων, εικόνων και γραφικών αλλά και την καλύτερη ανάδειξη του περιεχομένου του. Η γραμματοσειρά που θα χρησιμοποιήσετε όπως επίσης και το φόντο στο οποίο θα απεικονίζεται καθορίζουν το πόσο εύκολα μπορεί κανείς να τα διαβάσει. Μια καλή πρακτική είναι να χρησιμοποιείτε σχετικά μεγάλες και απλές γραμματοσειρές και να φροντίζετε έτσι ώστε το χρώμα των κειμένων σας να κάνει μεγάλη αντίθεση με το φόντο.
3) Δεν λειτουργεί χωρίς Flash.
Οι περισσότεροι χρήστες του internet εισέρχονται σε αυτό από mobile συσκευές οι οποίες δεν υποστηρίζουν τα αρχεία Flash και οι πιθανότητες του να μπουν στη διαδικασία να το κατεβάσουν απλά και μόνο για να δουν το περιεχόμενο είναι ελάχιστες έως και μηδενικές. Δημιουργήστε videos και animations χρησιμοποιώντας HTML 5 και προσθέστε μια επεξήγηση σχετική με το περιεχόμενο των videos για όσους δεν επιθυμούν να τα δουν.
4) Έχει πάρα πολλές διαφημίσεις.
Mπορεί οι διαφημίσεις να παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο στο website σας αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να βρίσκονται παντού. Σκεφτείτε πώς θα νιώθατε εσείς αν μπαίνατε σε μια ιστοσελίδα και πέφτατε επάνω σε χιλιάδες διαφημίσεις; Το πιο πιθανό είναι ότι θα φεύγατε μέσα στο επόμενο λεπτό γιατί θα δυσκολευόσασταν να βρείτε αυτό που ψάχνατε. Το πρώτο πράγμα που θα βλέπει κανείς εισερχόμενος στο website σας είναι το πλούσιο περιεχόμενο και όχι οι διαφημίσεις. Επίσης, σαν γενικό κανόνα προσπαθήστε οι διαφημίσεις να μην καταλαμβάνουν περισσότερο χώρο στο website σας απ΄οτι το ίδιο το περιεχόμενό σας!
5) Τα videos ξεκινούν αυτόματα.
Ένας ακόμα λόγος για να εγκαταλείψει κάποιος το website σας είναι τα auto-play videos. Ιδιαίτερα στις μέρες μας που ο καταναλωτής είναι εξοικειωμένος με το internet και του αρέσει να αποφασίζει ο ίδιος για το πότε θα λάβει τις πληροφορίες που επιθυμεί.
6) Δεν βρίσκουν αυτό που ψάχνουν.
Ο μόνος τρόπος για να απαντήσετε σε αυτήν την ερώτηση είναι να προσπαθήσετε να δείτε το site σας σαν τρίτος ή ακόμα καλύτερα να ζητήσετε από ανθρώπους που δεν έχουν έρθει ξανά σε επαφή με αυτό να το δοκιμάσουν και να σας πουν τη γνώμη τους. Μπόρεσαν να βρουν εύκολα τις πληροφορίες που αναζητούσαν ή το μόνο που κατάφεραν είναι να μπλεχτούν μέσα σε ένα κακοσχεδιασμένο μονοπάτι πλοήγησης;
Κάτι τέτοιο επηρεάζει αρνητικά τόσο την εμπειρία του χρήστη όσο και το SEO σας γιατί όπως δυσκολεύονται οι επισκέπτες σας θα δυσκολευτούν και οι crawlers των μηχανών αναζήτησης. Για να το αποφύγετε φροντίστε ο σχεδιασμός του navigation να γίνεται πάντα με γνώμονα τις ανάγκες και τις προσδοκίες των επισκεπτών σας.
7) Ζητάτε πολλά για το περιεχόμενό σας.
Στο blog της wedia αναφέρουμε πολύ συχνά πόσο σημαντικό είναι να προσφέρετε κάτι στους επισκέπτες του site σας (ένα offer) στο οποίο δεν μπορούν να αντισταθούν, με μόνη προϋπόθεση να σας δώσουν τα στοιχεία τους για να μπορείτε να τους κατευθύνεται μέσα στο sales funnel. Όμως και σε αυτήν την περίπτωση ισχύει το ρητό "Παν μέτρον άριστον". Αν ζητάτε κάτι κάθε φορά που ο χρήστης κάνει κλικ για να μάθει περισσότερα ή να μεταφερθεί σε κάποια σελίδα, τότε σίγουρα θα τον χάσετε.
8) Δεν έχει δική του "προσωπικότητα".
Το μυστικό πίσω από κάθε επιτυχημένο brand είναι η ξεχωριστή προσωπικότητά του. Αυτό το κάνει να ξεχωρίζει ανάμεσα στον ανταγωνισμό και βοηθά ώστε να χτιστεί μια σχέση μεταξύ των πελατών και του brand η οποία συνήθως καταλήγει σε πώληση. Αν δεν καταφέρετε να επικοινωνήσετε με το κοινό σας τότε δεν θα μπορέσετε να τους κάνετε πελάτες σας.
9) Αργεί να φορτώσει.
Πόσες φορές δεν έχετε εκνευριστεί περιμένοντας ένα site να φορτώσει; To page speed επηρεάζει την επισκεψιμότητα του website σας. Σύμφωνα με έρευνες ο μέσος επισκέπτης ενός site είναι ανυπόμονος και δεν μπορεί να «συγχωρήσει» το αργό φόρτωμα μιας σελίδας, με αποτέλεσμα την απομάκρυνσή του από αυτό σχεδόν αμέσως - σε μόλις 2,6 δευτερόλεπτα! Αν συμβαίνει κάτι τέτοιο και στη δική σας σελίδα θα πρέπει να είναι ένα από τα πρώτα πράγματα που θα φτιάξετε.
10) Οι προσφορές σας δεν έχουν ενδιαφέρον.
Μπορεί εσείς να έχετε καταναλώσει χρόνο και χρήματα να προσφέρετε κάτι στο κοινό σας το οποίο όμως να μην τους λέει απολύτως τίποτα ή να μην το προωθείτε με τον κατάλληλο τρόπο. Αν παρατηρήσετε ότι ενώ οι πελάτες σας φτάνουν στο landing page, αλλά μετά το εγκαταλείπουν, τότε μάλλον κάτι δεν έχετε κάνει σωστά. Η δημιουργία ενός σωστού call-to-action που θα επικοινωνεί την προσφορά και ποιο ακριβώς είναι το επόμενο βήμα είναι το πιο βασικό χαρακτηριστικό ενός αποτελεσματικού landing page.
11) Τα πλεονεκτήματα του προϊόντος ή της υπηρεσίας σας δεν είναι ξεκάθαρα.
Το ότι οι περιγραφές των προϊόντων/ υπηρεσιών σας είναι λεπτομερείς δεν σημαίνει ότι προωθείτε σωστά τα προϊόντα σας. Αντί να εστιάζετε στα τεχνικά χαρακτηριστικά τους εστιάστε στο τι μπορεί να προσφέρουν στον καταναλωτή μέσω αυτών των χαρακτηριστικών.
12) Η έλλειψη προτροπής για ενέργεια (call-to-action).
Μην περιμένετε από τους επισκέπτες σας να κάνουν τις κινήσεις που θέλετε αν δεν τους προκαλέσετε τοποθετώντας δελεαστικά calls-to-action σε σημεία με υψηλή επισκεψιμότητα όπως το blog, η σελίδα με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας κλπ.
13) Το website σας δεν είναι responsive.
Το responsive web design είναι η πιο σύγχρονη και οικονομική λύση για ένα brand ή εταιρεία, ώστε να αποκτήσει ένα site που θα έχει την κατάλληλη παρουσία σε κάθε συσκευή, είτε είναι κινητό, tablet, desktop κτλ, και σε κάθε πιθανή διάσταση οθόνης. Το να προσφέρετε μια κακή mobile εμπειρία στον επισκέπτη σας, κατά πάσα πιθανότητα θα τον οδηγήσει σε κάποιον ανταγωνιστή σας που θα του προσφέρει μία σωστή mobile εμπειρία. Σύμφωνα με το Compuware, 42% των επισκεπτών από mobile συσκευές θα οδηγηθεί σε κάποιον ανταγωνιστή, αν δεν του προσφέρετε μια καλή εμπειρία θέασης του site σας από mobile συσκευές.
Ένα καλό user experience, μέσα από ένα responsive site, μπορεί να οδηγήσει σε περισσότερους επισκέπτες, σε περισσότερες πωλήσεις και σε μια πιο ισχυρή διαδικτυακή παρουσία.
Αυτοί είναι οι βασικοί λόγοι για τους οποίους οι καταναλωτές εγκαταλείπουν ένα website. Τώρα που τους μάθατε δεν έχετε κανένα λόγο να τους αφήσετε να φύγουν!