Πριν περάσουμε στους μύθους, ας ξεκινήσουμε με μια αλήθεια: ο λόγος που κυκλοφορούν διάφορες ανυπόστατες φήμες σχετικά με το inbound marketing είναι ότι πρόκειται για μια μεθοδική, marketing φιλοσοφία, στη οποία για να εντρυφήσει κανείς απαιτείται χρόνος. Πολλοί λοιπόν σπεύδουν να βγάλουν συμπεράσματα για την αποτελεσματικότητά του, χωρίς όμως να έχουν κατανοήσει ακριβώς τι είναι και τι μπορεί να κάνει για μια επιχείρηση. Γι' αυτό, ήρθε η στιγμή να διαλευκάνουμε τους βασικότερους inbound μύθους και να αφήσουμε την αλήθεια να λάμψει!
Είμαι σίγουρη ότι κι εσείς έχετε αποθηκευμένους στο κινητό σας γύρω στους 10-20 αριθμούς τηλεφώνων με ονομασίες όπως «Δεν το σηκώνω 1», «Δεν το σηκώνω 2» κ.ο.κ., καθώς ξέρετε ότι ανήκουν σε εταιρείες που προσπαθούν να σας πουλήσουν κάτι, τις πιο ακατάλληλες ώρες! Ή ότι πριν φύγετε το πρωί από το σπίτι, πηγαίνετε στον κάδο ανακύκλωσης για να πετάξετε τα φυλλάδια που έχουν στοιβαχτεί στην εξώπορτά σας, χωρίς να τους ρίξετε ούτε μια ματιά.
Αν σας έχει συμβεί κάτι από τα παραπάνω, τότε γνωρίζετε κι εσείς ότι το outbound marketing δεν ζει πια «χρυσές» εποχές! Οι καταναλωτές αναζητούν και βρίσκουν πλέον online τις πληροφορίες, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που τους ενδιαφέρουν και ενοχλούνται όταν μια εταιρεία τους «φωνάζει» όλα αυτά που έχει να τους προσφέρει, ειδικά όταν δεν είναι έτοιμοι να πραγματοποιήσουν κάποια αγορά.
Συνεπώς, το marketing και οι πωλήσεις έπρεπε να προσαρμοστούν στα νέα αυτά δεδομένα και έτσι δημιουργήθηκε το inbound marketing! Όμως, διάφοροι μύθοι που κυκλοφορούν το παρουσιάζουν ως κάτι εφήμερο και αναποτελεσματικό, με αποτέλεσμα αρκετές εταιρείες να μην του έχουν δώσει ακόμα την προσοχή που του αξίζει.
Παρακάτω ακολουθούν οι πέντε πιο διαδεδομένοι inbound μύθοι, αλλά και οι λόγοι που δεν πρέπει να τους πιστεύετε:
Πώς δημιουργήθηκε αυτός ο μύθος; Επειδή το inbound είναι μια σχετικά νέα μεθοδολογία, αρκετοί πιστεύουν ότι δεν θα κρατήσει στο χρόνο και ότι είναι απλά μια τάση της εποχής.
Ποια είναι η αλήθεια; Αν μπορούσαμε να περιγράψουμε το inbound marketing με δυο λέξεις, αυτές δεν θα ήταν σε καμία περίπτωση οι λέξεις «παροδική τάση». Και παρότι φαίνεται σε πολλούς πολύ καινούργιο για να το εμπιστευτούν, τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι, καθώς το inbound απλά συνδύασε την τεχνολογία του Internet με τις πιο αποτελεσματικές πρακτικές του outbound, για να δημιουργήσει μια μεθοδολογία, η οποία:
Ό,τι με λίγα λόγια προσπαθεί να επιτύχει κάθε marketing στρατηγική, με τη διαφορά ότι το inbound λαμβάνει υπόψη του το πώς αγοράζουν οι άνθρωποι σήμερα και δεν χρησιμοποιεί παρεμβατικές τακτικές, οι οποίες τους προκαλούν εκνευρισμό. Επιπλέον, είναι μια αρκετά οικονομική λύση marketing για τις εταιρείες, η οποία οδηγεί σε πραγματικά αποτελέσματα. Με βάση τα παραπάνω, νομίζω ότι μπορούμε να πούμε με σιγουριά ότι το inbound marketing ήρθε για να μείνει!
Πώς δημιουργήθηκε αυτός ο μύθος; Ορισμένοι θεωρούν ότι αφού το παραδοσιακό marketing δεν αποδίδει το ίδιο πια, θα πρέπει να υιοθετήσουν αποκλειστικά inbound μεθόδους.
Ποια είναι η αλήθεια; Οι εταιρείες των περισσότερων κλάδων χρειάζεται να συνεχίσουν να έχουν παρουσία σε κλαδικές διοργανώσεις, συνέδρια και εμπορικές εκθέσεις, όπως και να επενδύουν, αν το μέγεθος και ο προϋπολογισμός τους το επιτρέπουν, σε διαφημιστικές καμπάνιες. Όλες οι παραπάνω ενέργειες μπορούν να συνυπάρξουν αρμονικά με μια inbound στρατηγική, για όλο και καλύτερα αποτελέσματα.