Για ένα μεγάλο διάστημα η αγαπημένη «ασχολία» των προϊοντικών σελίδων στο Facebook ήταν να αγοράζουν Page Likes προκειμένου να εμφανίζονται στο news feed όλο και περισσότερων ανθρώπων. Λογικά κάποια στιγμή αυτό έπαψε να είναι αποτελεσματικό, καθώς οι σελίδες αυξήθηκαν πάρα πολύ, ο ανταγωνισμός για μία θέση στο feed έγινε άγριος και ταυτόχρονα το Facebook έθετε όλο και περισσότερους κανόνες και περιορισμούς στα promotional posts. Σαν αποτέλεσμα, η πραγματική αξία αυτών των likes έπεσε κατακόρυφα.
Τώρα, το Facebook δημιούργησε το See First έτσι ώστε να μην χάνεις κανένα update από τις πραγματικά αγαπημένες σου σελίδες, από τα brands που θέλεις στ’ αλήθεια να μαθαίνεις νέα τους και δεν τα αντιμετωπίζεις με αδιαφορία, ή και σαν spam. Όπως με την πλειοψηφία των σελίδων που υποτίθεται ότι σου αρέσει να παρακολουθείς δηλαδή.
Η λειτουργία αυτή μπορεί να εφαρμοστεί όχι μόνο σε σελίδες, αλλά και σε προφίλ φίλων ή δημόσιων προσώπων, έτσι ώστε να μπορείς να δημιουργήσεις μία λίστα «αγαπημένων» για να μην χάνεις ούτε ένα post. Οι αναρτήσεις τους εμφανίζονται κάθε φορά στην κορυφή του news feed και σηματοδοτούνται με ένα μπλε αστέρι.
Για να ξεκινήσεις να κάνεις add στη λίστα του Facebook See First, πρέπει να πατήσεις το βελάκι στο Like button και να επιλέξεις το See First αντί για το προεπιλεγμένο Default. Αντίστοιχα στο κινητό, πρέπει να πατήσεις το βελάκι του Following, δίπλα από το Like, για να βρεις την επιλογή See First.
'Οπως είναι φυσικό, το να καταφέρει μία σελίδα να βρίσκεται στη See First λίστα των fans της είναι μεγάλο προνόμιο, καθώς όχι μόνο θα αυξήσει σχετικά εύκολα το reach και τη δημοφιλία των αναρτήσεών της, αλλά θα μπορεί ταυτόχρονα να εμφανίζει στην κορυφή του feed και άλλες αναρτήσεις, πoυ έχουν να κάνουν καθαρά με το προϊόν, με πωλήσεις και με marketing.
Το καινούργιο αυτό feature δίνει πλέον στους χρήστες του Facebook την ευκαιρία να μεταμορφώσουν, αν θέλουν, το news feed τους σε ένα καθημερινό ενημερωτικό portal, ένα πολυσυλλεκτικό e-shop ή ένα edgy περιοδικό μόδας.
Παρότι ο Greg Marra, ο See First Product Manager του Facebook, δήλωσε πως δεν νομίζει το καινούργιο αυτό χαρακτηριστικό να έχει τεράστιο αντίκτυπο, μάλλον είναι νωρίς για να συμφωνήσουμε. Το Facebook δεν μας έχει συνηθίσει στο να προχωράει σε αλλαγές χωρίς λόγο.
Τα πράγματα θα είναι πιο εύκολα βέβαια για τα αναγνωρίσιμα, αγαπητά και διεθνή brands, που θα δουν ένα μεγάλο boost στο reach, ίσως εις βάρος των «μικρομεσαίων» σελίδων που πιθανώς τα post τους θα σπρωχτούν ακόμα πιο κάτω στο news feed. Aλλά οι σελίδες που δραστηριοποιούνταν στο Facebook βασικά μόνο μέσω πληρωμένων διαφημίσεων είναι εκείνες που θα δεχτούν το μεγαλύτερο πλήγμα.
To Facebook βέβαια δεν ζήτησε ποτέ «συγγνώμη» επειδή πούλησε στις επιχειρήσεις κάτι το οποίο παροδικά άρχισε να χάνει τη σημαντικότητά του. Aντιθέτως, εισήγαγε ένα καινούργιο χαρακτηριστικό που απ' ότι φαίνεται αποδυναμώνει το Like ακόμα περισσότερο. 'Ομως, το See First έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον για τους χρήστες του Facebook. Θα αναβαθμίσει σταδιακά το news feed τους, θα θέλουν να περνούν περισσότερο χρόνο εκεί γιατί δεν θα βαριούνται και συνεπώς όλη η εμπειρία από το Facebook θα βελτιωθεί - αν μη τί άλλο, οι σελίδες δεν μπορούν παρά να επωφεληθούν από κάτι τέτοιο.
'Οσοι ασχολούνται επαγγελματικά με τη διαφήμιση στο Facebook θα έχουν πλέον καινούργια δεδομένα να λάβουν υπόψη, είτε πρόκειται για campaigns είτε για content. Το See First έρχεται για να ενδυναμώσει ακόμα περισσότερο τη σχέση μας με το Facebook κάνοντας το news feed ένα πραγματικά πολύ ενδιαφέρον μέρος για να περνάς την ημέρα σου.