Wedia Digital Marketing Agency - Academy Blog

Facebook Marketing: Τα Insights μιλάνε από μόνα τους! Ακούς;

Written by Anty Rentetakos | 16 Οκτ 2015

Μπορεί να χρησιμοποιείς καθημερινά το Facebook για να διαφημίζεις τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου, αλλά πιστεύεις ότι είσαι σε θέση να απαντήσεις σε μια απλή ερώτηση;

Όπως για παράδειγμα, πότε βρίσκονται online οι fans σου;

Τα στατιστικά στοιχεία που σου προσφέρει το Facebook σου δίνουν χρήσιμες πληροφορίες και τη δυνατότητα να γνωρίσεις καλύτερα το κοινό στο οποίο απευθύνεσαι και να εξελίξεις τη marketing στρατηγική σου ανάλογα με τις προτιμήσεις τους.

Δεδομένου ότι έχεις ακολουθήσει τις συμβουλές μας για μια επιτυχημένη εταιρική παρουσία στο Facebook, αλλά και για τη δημιουργία επιτυχημένων posts και Facebook Ads ήρθε η ώρα να μάθεις αν άξιζε τον κόπο! 

Κατανοώντας τα Facebook Insights (Στατιστικά Στοιχεία)

Αρχικά κάνε log in στην εταιρική σελίδα σου και πάτησε το tab “Insights”(Στατιστικά Στοιχεία). Μόλις απέκτησες πρόσβαση στις 7 επί μέρους κατηγορίες. Όρισε τη χρονική περίοδο για την οποία θέλεις να λάβεις στατιστικά στοιχεία και... στρώσου στο διάβασμα!

1. Overview (Επισκόπηση)

H ενότητα "Overview" λειτουργεί σαν εισαγωγή καθώς περιλαμβάνει τα σημαντικότερα στοιχεία της σελίδας σου, όπως:

  • Page Likes (“Μου αρέσει” στη Σελίδα)
  • Post Reach (Απήχηση Δημοσιεύσεων)
  • Engagement (Αλληλεπίδραση)

Ξεκινώντας από αριστερά προς τα δεξιά βλέπουμε το σύνολο των Likes που έχει η συγκεκριμένη σελίδα και τα νέα Likes που απέκτησε μέσα στην τρέχουσα εβδομάδα, μαζί με το ποσοστό τους σε σχέση με την προηγούμενη. Ακολουθεί η συνολική απήχηση (Post Reach) που είχε η σελίδα σου σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, καθώς και η απήχηση των δημοσιεύσεων και καταλήγουμε στο ποσοστό των ανθρώπων που αλληλεπίδρασαν με τα posts (Engagement) κάνοντας Like, Comment, Share ή κλικ.

Από κάτω βρίσκονται οι 5 πιο πρόσφατες δημοσιεύσεις της σελίδας και τα metrics τους σχετικά με το "Reach" (απήχηση), το "Engagement" (αλληλεπίδραση) και το Promotion - το σύνολο των χρημάτων που δαπανήθηκαν για την προώθηση του post, όπου αυτό χρειάστηκε. 

Τώρα που έχεις μια πρώτη εικόνα για το τι συμβαίνει στη σελίδα σου, το Facebook σου επιτρέπει να συγκρίνεις την απόδοσή της με την απόδοση παρόμοιων σελίδων για να δεις που περίπου βρίσκεσαι σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

2. Likes (Σε πόσους αρέσει)

Μπαίνοντας στην ενότητα "Likes" το πρώτο πράγμα που βλέπεις είναι το σύνολο των Likes που έχει η σελίδα σου, το οποίο αλλάζει από μέρα σε μέρα καθώς υπάρχουν και κάποιοι που δυστυχώς επέλεξαν να φύγουν από τη σελίδα κάνοντας Unlike.

Γι' αυτό ακριβώς από κάτω υπάρχει αναλυτικός πίνακας που περιγράφει τα καθαρά Likes, τα οποία προκύπτουν από το σύνολο των νέων Likes μείον τα Unlikes και τα πληρωμένα Likes (αυτά που αποκτήθηκαν μέσω κάποιας διαφήμισης).

Από που ήρθαν όμως αυτά τα νέα Likes; Ο τρίτος πίνακας σου δείχνει αν αποκτήθηκαν μέσω διαφημίσεων (Ads), στη σελίδα σου (On your Page), από mobile συσκευές (Uncategorized Mobile), από Page Likes ή άλλα μέσα.

3. Reach (Απήχηση)

Στην καρτέλα "Reach" μαθαίνεις πόσοι άνθρωποι εκτίθενται στα post σου οργανικά και πόσοι μέσω των promoted posts για το χρονικό διάστημα που έχεις επιλέξει.

Επίσης, υπάρχει αναλυτική πληροφόρηση και για τις ενέργειες που πραγματοποιήθηκαν σε κάθε post (Like, Comment, Share) από τα οποία μπορείς να βγάλεις ασφαλή συμπεράσματα για το πώς αλληλεπιδρούν οι fans της σελίδας σου με το περιεχόμενο που δημοσιεύεις.

Πρέπει να το πάρεις απόφαση ότι τα post σου μπορεί να δημιουργήσουν και αρνητικές αντιδράσεις σε κάποιους fans. Αυτές οι αντιδράσεις (Unlike, Απόκρυψη Δημοσίευσης, Αναφορά ώς Σπαμ) καταγράφονται και είναι διαθέσιμες προς γνώση και συμμόρφωση των post σου.

Τέλος, μπορείς να ενημερωθείς για των αριθμό των ατόμων, στους οποίους προβλήθηκε οποιαδήποτε δραστηριότητα που έλαβε μέρος στην εταιρική Σελίδα σου, όπως για παράδειγμα τα posts που δημοσίευσες, τα post τρίτων στη Σελίδα σου, τις διαφημίσεις, τις αναφορές του ονόματος της Σελίδας σου και τα check-ins.

4. Visits (Επισκέψεις)

Επισκέψου την ενότητα "Visits" και ενημερώσου λεπτομερώς για τα tabs (καρτέλες) με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα (Timeline, Photos, Albums κλπ.).

Ωραία όλα αυτά, αλλά πώς έφτασαν όλοι αυτοί οι άνθρωποι στη σελίδα σου; Ο δεύτερος πίνακας παρουσιάζει αναλυτικά τα sites που «στέλνουν» επισκέπτες στη σελίδα σου, δίνοντάς σου μια ξεκάθαρη εικόνα για τη διαδρομή που ακολούθησαν μέχρι να φτάσουν σε εσένα.

Επίσης, αν «τρέχεις» κάποιες καμπάνια σε websites τρίτων, τότε αυτά τα στοιχεία σου δείχνουν ποια καμπάνια έχει αποτέλεσμα και ποιες χρειάζονται βελτίωση.

5. Posts (Δημοσιεύσεις)

Θυμάσαι την ερώτηση που σου έκανα στην αρχή; Η καρτέλα "Posts" έχει την απάντηση. Το πρώτο διάγραμμα που μοιάζει με φάλαινα (έλα τώρα που δεν μοιάζει) δείχνει αναλυτικά ποιες μέρες και ώρες της εβδομάδας βρίσκονται online οι fans της σελίδας σου. Επομένως τώρα ξέρεις πότε να τους «σερβίρεις» το περιεχόμενο που θέλουν και να κερδίσεις εκτός από την εκτίμησή τους και υψηλά επίπεδα engagement. 

Για παράδειγμα, σύμφωνα με το παρακάτω διάγραμμα οι καλύτερες ώρες δημοσίευσης περιεχομένου είναι μεταξύ 08:00 - 20:00.

Πατώντας το δεύτερο tab "Post Types(Τύποι Δημοσιεύσεων) θα δεις ποια είδη posts τραβούν την προσοχή των fans σου, αλλά και το μέσο όρο της αλληλεπίδρασής τους με αυτά.

Αν δεν κατάλαβες και πολλά, μην ανησυχείς. Ο επόμενος πίνακας σου παρουσιάζει όλες τις αναρτημένες δημοσιεύσεις σου και τα αντίστοιχα insights σε σχέση με τον Tύπο, το Targeting (Στόχευση), το Reach, το Engagement και το Promotion.

 

Τα πιο δημοφιλή post θα ξεχωρίσουν για άλλη μια φορά και θα σου δείξουν την κατεύθυνση στην οποία πρέπει να κινηθείς.

Για παράδειγμα, εδώ φαίνεται ξεκάθαρα ότι το τέταρτο post τράβηξε την προσοχή των χρηστών και το έδειξαν κάνοντας click, like, share ή comment. Επομένως, μελλοντικά θα πρέπει να κινηθείς προς την ίδια κατεύθυνση ώστε να αυξήσεις το engagement στη σελίδα σου.

6. People (Άτομα)

Η ενότητα "People" σου δείχνει αναλυτικά τα δημογραφικά στοιχεία του κοινού σου: το ποσοστό των ανδρών και των γυναικών που έχουν κάνει like στη σελίδα, την Χώρα από την οποία προέρχονται, την Πόλη και τη Γλώσσα που έχουν επιλέξει.


Αυτές οι πληροφορίες σε βοηθούν να καθορίσεις το είδος του περιεχομένου που πρέπει να δημιουργήσεις και τη γλώσσα στην οποία πρέπει να το κάνεις. Για παράδειγμα, η συγκεκριμένη σελίδα απευθύνεται κατά κύριο λόγο σε αγγλόφωνο κοινό, επομένως το περιεχόμενό της πρέπει να είναι ανάλογο. Επίσης βλέπουμε ότι το μεγαλύτερο ποσοστό του κοινού είναι μεταξύ 30-44 ετών. Άρα, η θεματολογία θα πρέπει να είναι ανάλογη.

Αν όση ώρα διαβάζεις αυτό το post έχεις ανοίξει σε άλλο tab τη σελίδα σου στο Facebook, τότε βρίσκεσαι σε πολύ καλό δρόμο. Συνέχισε έτσι και δημιούργησε την πιο επιτυχημένη Facebook marketing στρατηγική!