Wedia Digital Marketing Agency - Academy Blog

Audience Overlap: Το δώρο του Facebook για τους digital marketers

Written by Anty Rentetakos | 29 Ιαν 2016

To Facebook λάνσαρε πρόσφατα ένα νέο εργαλείο, το Audience Overlap, το οποίο αποτελεί το “the next best thing” για τους digital marketers. Παρότι πιστεύω ότι υπάρχουν ακόμα περιθώρια βελτίωσης μέχρι τα εργαλεία του Facebook να αγγίξουν την τελειότητα, το Audience Overlap αξίζει την προσοχή μας γι’ αυτό και σου το παρουσιάζω.

Τι είναι το Audience Overlap (Αλληλοεπικάλυψη Κοινών);

Με το Audience Overlap μπορούμε να συγκρίνουμε από δύο (2) έως πέντε (5) διαφορετικά Facebook κοινά και να βλέπουμε το ποσοστό αλληλοεπικάλυψής τους- δηλαδή πόσοι από αυτούς που βρίσκονται στο κοινό Α βρίσκονται και στο κοινό Β, κλπ.

Στο Audience Overlap μπορούν να συμμετέχουν τα παρακάτω κοινά: 

Custom Audiences (Προσαρμοσμένο Κοινό)
Lookalike Audiences (Παρόμοιο Κοινό)
Saved Audiences (Αποθηκευμένο Κοινό)

Με λίγα λόγια, μπορείς να συγκρίνεις ένα Custom Audience με ένα άλλο Custom Audience ή ένα Lookalike Audience με ένα Saved Audience κλπ.

Το Audience Overlap στην πράξη...

Το εργαλείο είναι εύκολα προσβάσιμο τόσο από το Ads Manager όσο και από τον Power Editor.

1ο Βήμα: Πήγαινε στα κοινά σου

Εάν βρίσκεσαι στο περιβάλλον του Ads Manager, επίλεξε το πεδίο “Tools” και μετά “Audiences”.

Από τον Power Editor, τα πράγματα είναι πολύ πιο απλά καθώς επιλέγεις εξαρχής το πεδίο “Audiences”.

2ο Βήμα: Επίλεξε τα κοινά που θες να συγκρίνεις.

Από αυτό το σημείο και έπειτα τα βήματα είναι κοινά και για τις δύο πλατφόρμες.
Επίλεξε τα κοινά που θέλεις να συγκρίνεις (θυμήσου, μπορείς μέχρι 5!) κάνοντας κλικ στο κουτάκι που βρίσκεται αριστερά. Μετά κάνε κλικ στο tab “Actions” και επίλεξε το “Show Audiences Overlap” από το drop-down menu.

Όπως είναι φυσικό, το κοινό που θα επιλέξεις πρώτο θα είναι το κύριο κοινό με το οποίο θα συγκριθούν τα υπόλοιπα.

3ο Βήμα: Μελέτησε τα αποτελέσματα!

Πατώντας το “Show Audiences Overlap” θα παρουσιαστούν μπροστά σου διαγράμματα με την πολυπόθητη πληροφορία. Για παράδειγμα, τι ποσοστό του κοινού Α βρίσκεται και στο κοινό Β ή ακόμα και στο Γ;



Σε περίπτωση που θέλεις να αλλάξεις το κύριο κοινό σου μπορείς να το κάνεις κάνοντας κλικ στο drop-down menu που βρίσκεται στα δεξιά και επιλέγοντας το κοινό που επιθυμείς.



Επίσης, μπορείς να αφαιρέσεις ένα κοινό από την σύγκριση πατώντας στο “Χ” που βρίσκεται στα δεξιά ή πηγαίνοντας πίσω στα Audiences και καταργώντας την αρχική επιλογή σου.



Πρόσθεσε ακόμα περισσότερα κοινά στην εξίσωση πηγαίνοντας στα Audiences και επιλέγοντας νέα κοινά ή πατώντας το “Show Add Another Audience” και γράφοντας ή διαλέγοντας το όνομα του κοινού που σε ενδιαφέρει.

Ποιοι είναι οι περιορισμοί του Audience Overlap;

Αρχικά για να μπορέσεις να συγκρίνεις τα κοινά σου θα πρέπει κάθε ένα από αυτά να περιέχει πάνω από 1,000 άτομα. Όπως και με τα Audience Insights, έτσι και με το Audience Overlap, το Facebook προσπαθεί να διαφυλάξει τα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα των χρηστών του, ενώ παράλληλα προσφέρει στους marketers σημαντικές πληροφορίες.

Ο δεύτερος περιορισμός είναι ότι μπορεί κανείς να συγκρίνει μόνο τρία είδη κοινών, αφήνοντας εκτός τις συμπεριφορές, τα ενδιαφέροντα και άλλα χαρακτηριστικά των κοινών. Εκτός και αν χρησιμοποιήσεις τα saved audiences προς όφελός σου! Για παράδειγμα, εάν θέλεις να δεις την αλληλοεπικάλυψη ενός κοινού βάσει κάποιου συγκεκριμένου ενδιαφέροντος μπορείς να δημιουργήσεις ένα αντίστοιχο saved audience. Αυτό το εργαλείο σου δίνει αρκετές δυνατότητες αρκεί να βάλεις και λίγο φαντασία!

Τα επόμενα βήματα…

Σε αυτό το σημείο πιστεύω πως είσαι έτοιμος/η να δοκιμάσεις το Audience Overlap, να το μελετήσεις και να εκμεταλλευτείς όσα μπορεί να σου προσφέρει (προς το παρόν). Σε κάθε περίπτωση, εμείς στη wedia είμαστε εδώ για να λύσουμε κάθε απορία σου και να σε βοηθήσουμε να αυξήσεις την αποτελεσματικότητα των ενεργειών σου στο Facebook. Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να μας το ζητήσεις!