Τo ποσοστό των Ελλήνων καταναλωτών που πραγματοποιεί αγορές μέσω eshop αυξήθηκε από 13.7% το 2008 σε 29.5% για το Α' Τρίμηνο του 2014! Καθώς το ηλεκτρονικό εμπόριο κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος, διαβάστε ένα μίνι οδηγό με προτάσεις για να αυξήσετε τις πωλήσεις του eshop σας.
Είστε ιδιοκτήτης e-shop; Αν ναι, τότε σύμφωνα με τα αποτελέσματα της 'Ερευνας Χρήσης Τεχνολογιών Πληροφόρησης και Επικοινωνίας της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής για το 2014, στο χρονικό διάστημα από το 2008 έως και σήμερα, ο αριθμός των υποψήφιων πελατών σας έχει αυξηθεί σημαντικά. Αντί λοιπόν να αναρωτιέστε πώς θα ανταγωνιστείτε μεγάλες εταιρείες, όπως το Amazon, το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να εφαρμόσετε τις πέντε παρακάτω συμβουλές για αυξήσετε σημαντικά τις πωλήσεις σας:
Πρέπει να γίνετε καινοτόμοι στις στρατηγικές digital marketing που ακολουθείτε. Μία καλή προσέγγιση είναι να εφαρμόσετε εκείνες τις στρατηγικές που οι μεγάλες εταιρείες λιανικού ηλεκτρονικού εμπορίου, όπως η Amazon, δεν εφαρμόζουν. Μια τέτοια τακτική είναι να συμπεριλάβετε ένα blog στο eshop σας, το οποίο θα προσφέρει χρήσιμες πληροφορίες στο κοινό στο οποίο στοχεύετε. Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να αναγνωρίσετε ποιο είναι το κύριο κοινό σας και να καταλάβετε τις ανάγκες τους.
Για παράδειγμα, αν έχετε ένα κατάστημα που διαθέτει αθλητικά είδη, μπορείτε να δημιουργήσετε ένα blog με θέματα σχετικά με το μπάσκετ και το ποδόσφαιρο. Μιλήστε για τα διάφορα είδη εξοπλισμού που χρειάζονται. Όταν οι πελάτες κατακλύζονται με εκπτωτικά κουπόνια, κάντε τους μια μοναδική προσφορά που θα τους βοηθήσει να κάνουν καλύτερες αγοραστικές επιλογές.
Η εκπτωτική περίοδος είναι η καλύτερη στιγμή να δείξετε την αυθεντικότητά σας. Αντί να προσφέρετε παράλογες εκπτώσεις και συνδυαστικές προσφορές, προωθήστε ένα νέο προϊόν που μόνο εσείς διαθέτετε. Με λίγα λόγια, παρουσιάστε το online κατάστημά σας ως ένα εξειδικευμένο e-shop, για να κερδίσετε αναγνώριση και αξιοπιστία.
Μην προσπαθείτε να ανταγωνιστείτε τις εκπτώσεις του Amazon στα έξοδα αποστολής. Δεν είναι εφικτές για ένα μικρό eshop. Αν θέλετε να κάνετε κάποια συμφωνία για τα έξοδα αποστολής, τότε βάλτε ένα όριο. Για παράδειγμα, μπορείτε να δημιουργήσετε καμπάνιες που θα προσφέρουν δωρεάν έξοδα αποστολής με παραγγελίες των 30 ευρώ.
Κάντε αυτό που δεν μπορούν να κάνουν τα μεγάλα eshop: επικοινωνήστε προσωπικά με τους πελάτες σας. Προσπαθήστε να αναπτύξετε μια σχέση μαζί τους και γνωρίστε τους σε προσωπικό επίπεδο. Δώστε τους μια εξατομικευμένη εμπειρία αγοράς και εξυπηρέτησης, γιατί οι πελάτες δεν πληρώνουν μόνο για το προϊόν, πληρώνουν για τη συνολική εμπειρία αγοράς.
Μην το παρακάνετε με το email marketing. Είναι ενοχλητικό να λαμβάνει κάποιος συνεχώς emails από το αγαπημένο του online κατάστημα. Αν έχετε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, είναι καλύτερο να επικοινωνήσετε με τους πελάτες προσωπικά και να συζητήσετε μαζί τους πώς μπορείτε να βελτιώσετε την εμπειρία των αγορών τους.