Το email marketing συνεχίζει να είναι ένα από τα πιο αποτελεσματικά κανάλια digital marketing και τα πράγματα στον συγκεκριμένο τομέα αναμένεται να γίνουν ακόμα πιο συναρπαστικά, καθώς οι εξελίξεις στο marketing automation και το personalization είναι ραγδαίες!
Σαν marketer, υποθέτουμε ότι κι εσείς έχετε γραφτεί σε ένα σωρό newsletter, τα οποία γεμίζουν το inbox σας και σας κάνουν να εύχεστε να είχατε χρόνο να τα διαβάσετε όλα! Ο καταιγισμός από email που δεχόμαστε καθημερινά δείχνει ότι το email marketing δεν έχει χάσει τη δυναμική του, αλλά συνεχίζει να είναι ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους lead generation και lead nurturing για μια εταιρεία.
Και δεν το λέμε μόνο εμείς, αλλά και τα στατιστικά στοιχεία:
Μπορούμε λοιπόν εύκολα να συμπεράνουμε ότι η αποστολή email παραμένει ένας από τους πιο δημοφιλείς και επικερδείς διαύλους επικοινωνίας και υπερτερεί σε σχέση με τα social media, ειδικά σε επίπεδο διατήρησης πελατών (customer retention).
Το email marketing συνεχίζει να είναι αποτελεσματικό γιατί δεν παραμένει στάσιμο. Ο τρόπος με τον οποίο το αγοραστικό κοινό ανακαλύπτει προϊόντα και υπηρεσίες αλλάζει διαρκώς, νέες πλατφόρμες κάνουν την εμφάνισή τους, οι υπάρχουσες βελτιώνουν τα χαρακτηριστικά τους και οι marketers προσαρμόζουν τις στρατηγικές του στα νέα δεδομένα. Ας δούμε αυτά τα δεδομένα λίγο πιο αναλυτικά:
- Το marketing funnel έχει αλλάξειΤο παραδοσιακό marketing funnel σε σχήμα χωνιού έχει αρχίσει να αμφισβητείται. Η υπόθεση ότι ένας πιθανός αγοραστής εισέρχεται σε ένα funnel, εκδηλώνοντας ενδαφέρον για ένα προϊόν ή μια υπηρεσία, και μετατρέπεται σε πελάτη μέσω μιας γραμμικής διαδικασίας δεν ανταποκρίνεται πλέον στην πραγματικότητα.
Οι αγοραστές ανακαλύπτουν προϊόντα και υπηρεσίες σε διάφορα κανάλια, εισέρχονται στην αγοραστική διαδικασία σε διάφορα στάδια και εξέρχονται από το funnel οποιαδήποτε στιγμή. Έτσι, κάθε εταιρεία χρειάζεται να προσαρμόσει το funnel της και να δημιουργήσει σχετικό περιεχόμενο ανάλογα με τη συμπεριφορά του κοινού στο οποίο στοχεύει και το κανάλι στο οποίο βρίσκεται το κοινό αυτό.
- Τα metrics των αυτοματοποιημένων emails προσφέρουν χρήσιμα συμπεράσματαΗ δημιουργία και η αποστολή αυτοματοποιημένων email είναι πλέον προτεραιότητα για τις εταιρείες που θέλουν να επικοινωνούν με προσωποποιημένο τρόπο με τα leads τους σε τακτά χρονικά διαστήματα. Το 89% των marketers χρησιμοποιεί πλατφόρμες automation για την εκτέλεση email καμπανιών και τη δημιουργία των απαραίτητων αυτοματοποιημένων workflow, τα οποία περιλαμβάνουν τα email καλωσορίσματος νέων leads και τα email με την απόδειξη μιας αγοράς.
Πολλές φορές αυτά τα workflows στέλνονται και μετά ξεχνιούνται. Όμως, τα metrics τα οποία συγκεντρώνονται από αυτές τις καμπάνιες μπορούν να οδηγήσουν σε χρήσιμα συμπεράσματα, τα οποία μπορούν με τη σειρά τους να οδηγήσουν σε πιο επιτυχημένες ενέργειες. Έτσι, είναι καιρός να επιστρέψετε στις αυτοματοποιημένες καμπάνιες σας και να δείτε τι είναι αυτό που θέλει το κοινό σας, τόσο σε επίπεδο περιεχομένου όσο και σε παράγοντες. όπως η ώρα αποστολής, το subject line ή το χρώμα και το σημείο που είναι τοποθετημένο ένα CTA μέσα σε ένα newsletter. Όλα τα δεδομένα είναι στη διάθεσή σας, το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να τα αξιοποιήσετε!
- Το marketing automation απλοποιείται όλο και περισσότεροΚαθώς το marketing automation γίνεται όλο και πιο απαραίτητο, οι marketers δοκιμάζουν πολλές και διαφορετικές πλατφόρμες για να βρουν αυτή που θα κάνει ευκολότερη τη διαδικασία του στησίματος και της εκτέλεσης μιας email marketing καμπάνιας. Κι όσο αυξάνεται η ζήτηση για εργαλεία marketing automation, τόσο πιο απλά στη χρήση θα γίνονται τα αντίστοιχα εργαλεία, για να κερδίσουν την προτίμηση των marketers.
Το HubSpot, μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες marketing automation στον κόσμο, έχει ήδη απλοποιήσει και έχει κάνει πιο user-friendly την πλατφόρμα της, ώστε να γίνει ακόμα πιο εύκολη η δημιουργία μιας email καμπάνιας, που να μπορεί να προσαρμοστεί στα δεδομένα που έχουν συγκεντρωθεί για τη συμπεριφορά κάθε lead. Η δημιουργία των workflows έχει επίσης απλουστευτεί σημαντικά, ενώ η ποικιλία των templates που επιτρέπουν την εισαγωγή όλο και περισσότερων μορφών περιεχομένου στο εσωτερικό ενός newsletter, δίνει σε κάθε marketer τη δυνατότητα να στήσει μια καμπάνια χωρίς να ξοδέψει ούτε πολύ χρόνο ούτε ένα υπέρογκο ποσό χρημάτων.
- Το personalization γίνεται ακόμα πιο... personalTo personalization δεν είναι φυσικά κάτι καινούργιο στο email marketing, αλλά οι συνήθεις τεχνικές δεν είναι πλέον αρκετές για να καταφέρετε να απευθυνθείτε στα leads σας σε προσωπικό επίπεδο και να κερδίσετε την εμπιστοσύνη τους.
Το να προσθέστε π.χ. το όνομα του παραλήπτη ενός email στο subject line ή να του προτείνετε παρεμφερή προϊόντα με αυτά που αποτέλεσαν την προηγούμενη αγορά του παραμένουν μεν αποτελεσματικές τακτικές, αλλά πρέπει να κάνετε το επόμενο βήμα και να σκεφτείτε το μέλλον του πελάτη και όχι το τι έχει κάνει μέχρι τώρα.
Δεν χρειάζεστε μαγική σφαίρα γι' αυτό, χρειάζεστε τα κατάλληλα δεδομένα. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα email για να συλλέξετε πληροφορίες για τα μελλοντικά σχέδια και τις ανάγκες των πελατών σας, ώστε να τους προτείνετε προϊόντα ή υπηρεσίες που θα ικανοποιήσουν τις ανάγκες αυτές. Όσο εξελίσσονται το machine learning και τα εργαλεία συλλογής δεδομένων, τόσο πιο εύκολο θα γίνει για τους marketers η προσαρμογή των emails για ακόμα πιο personalized εμπειρίες.