Πολλοί έχουν βιαστεί κατά καιρούς να διακηρύξουν ότι το email marketing δεν αποτελεί πια μια αποτελεσματική πρακτική προώθησης και προβολής προϊόντων και υπηρεσιών. Η άποψη αυτή δεν θα μπορούσε να είναι πιο μακριά από την πραγματικότητα.
Υπάρχει μια τάση, σύμφωνα με την οποία οι marketers αποφασίζουν κατά καιρούς να "σκοτώσουν" μια πρακτική του digital marketing. To email marketing έχει πέσει θύμα αυτής της τάσης και μακάβριες δηλώσεις του τύπου "Email Marketing is Dead" εμφανίζονται σε blogs και forums του κλάδου!
Όμως, τα αποτελέσματα έγκυρων ερευνών, όχι μόνο διαψεύδουν συνεχώς την παραπάνω άποψη, αλλά και αποδεικνύουν ότι το email marketing παραμένει ένα αποτελεσματικό κανάλι Digital Marketing.
Η επιτυχία μιας email marketing καμπάνιας δεν θα μπορούσε παρά να εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τα emails που στέλνετε. Από τι αποτελείται ένα αποτελεσματικό email που πετυχαίνει το στόχο του, που καταφέρνει δηλαδή να ξεχωρίσει μέσα στο γεμάτο inbox του παραλήπτη του;
Το θέμα του email και το όνομα του αποστολέα είναι τα μόνα στοιχεία που βλέπει ο παραλήπτης ενός mail όταν ανοίγει το inbox του. Συνεπώς αποτελούν και τα μοναδικά στοιχεία που μπορούν να ενθαρρύνουν τον παραλήπτη να ανοίξει το email.
Ο τίτλος του θέματος ενός email είναι πολύ πιο σημαντικός από το κυρίως θέμα του, καθώς αν δεν είναι είναι προσεγμένος τότε το κείμενο του email είναι πολύ πιθανό να μη διαβαστεί ποτέ. Οι πιο αποτελεσματικοί τίτλοι είναι σύντομοι, περιγραφικοί και ελκυστικοί. Γι' αυτό το λόγο, το να ξοδέψετε περισσότερο χρόνο, απ' όσον είχατε αρχικά υπολογίσει, για να γράψετε έναν τέτοιο τίτλο δεν αποτελεί χάσιμο χρόνου σε καμία περίπτωση, αλλά σωστή πρακτική!
Όπως αναφέραμε και παραπάνω, το όνομα του αποστολέα ενός email είναι το δεύτερο στοιχείο που βλέπει ο παραλήπτης ενός mail πριν το ανοίξει. Χρησιμοποιώντας συστηματικά το ίδιο όνομα κατά την αποστολή email, σας δίνετε μια καλή ευκαιρία να χτίσετε μια σχέση εμπιστοσύνης με τον παραλήπτη σας.
Αντιθέτως, αν προσπαθείτε, με το να αλλάζεται συχνά το όνομα του αποστολέα, να καταφέρετε να κάνετε κάποιον να ανοίξει το mail σας, τότε πιθανότατα θα προκαλέσετε εκνευρισμό και θα δημιουργήσετε αρνητική εντύπωση, ακόμα κι αν δείτε το open rate των email σας να αυξάνεται.
Είτε αναφέρεται σε κάποια νέα προσφορά της εταιρείας σας ή απλά παρέχει πληροφορίες για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας, το περιεχόμενο κάθε email που στέλνετε θα πρέπει να είναι αρκετά ενδιαφέρον, ώστε να τραβήξει την προσοχή του αναγνώστη και να μην τον κάνει να βαρεθεί ή να πατήσει Delete.
Ελκυστικός τίτλος: Check. Κυρίως θέμα με ενδιαφέρον περιεχόμενο: Check. Ήρθε η σειρά του Call to Action!
To Call to Action (CTA) είναι ένα κουμπί που προτρέπει τον παραλήπτη του email σας να πραγματοποιήσει μια ενέργεια, όπως το να μεταφερθεί σε μια landing page . Μην το ξεχνάτε και φροντίστε να είναι σε εμφανές σημείο!
Θέλετε οι παραλήπτες των mail σας να γίνουν οι νέοι fans σας στο Facebook ή οι καινούργιοι followers σας στο twitter; Τότε μην παραλείπετε τα εικονίδια Social Sharing που κατευθύνουν τους παραλήπτες στα προφίλ σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Έτσι, έχετε ένα ακόμα κανάλι επικοινωνίας μαζί τους!
Γνωρίζατε ότι το άνοιγμα των email από κινητά έχει αυξηθεί κατά 34%; Αυτό σημαίνει ότι αν τα emails σας δεν μπορούν να διαβαστούν εύκολα και γρήγορα σε mobile συσκευές, χάνετε μια σημαντική μερίδα του κοινού σας. Βάλτε σαν προτεραιότητά σας το mobile optimization και θα ανταμειφθείτε!