Το ερώτημα «Γιατί το inbound marketing είναι μια στρατηγική την οποία πρέπει να λάβω σοβαρά υπόψη για τον εκπαιδευτικό οργανισμό στον οποίο εργάζομαι;» έχει όχι μία αλλά πέντε απαντήσεις!
Καθώς το νέο eBook μας με τίτλο «Inbound Marketing για Εκπαιδευτικούς Οργανισμούς» είναι αρκετά εισαγωγικό, σε αυτό το άρθρο θα μπούμε κατευθείαν στην ουσία.
Υπάρχουν 5 καλοί λόγοι για τους οποίους θα πρέπει να λάβετε σοβαρά υπόψη σας το inbound marketing εάν εργάζεστε σε εκπαιδευτικό οργανισμό:
1. To κοινό σας βρίσκεται online.
Ένα μεγάλο μέρος του κοινού σας είτε πρόκειται για μαθητές είτε για σπουδαστές ή ακόμα και για γονείς, βρίσκεται πλέον online. Αυτό σημαίνει ότι το Internet είναι για αυτούς το μέρος στο οποίο πραγματοποιούν τις αναζητήσεις τους για θέματα που τους αφορούν, αλληλοεπιδρούν με περιεχόμενο και γενικότερα περνούν το χρόνο τους.
Με λίγα λόγια, το Internet προσφέρει στους εκπαιδευτικούς οργανισμούς τεράστιες δυνατότητες να προσφέρουν σχετικό περιεχόμενο σε συγκεκριμένα κοινά στο κατάλληλο μέρος την κατάλληλη στιγμή. Για να γίνει όμως αυτό, θα πρέπει να επιστρατεύσετε τα αποτελεσματικά εργαλεία που σας προσφέρει το inbound marketing.
2. To κοινό σας έχει ξεκάθαρες ανάγκες.
Σε αντίθεση με τις εταιρείες B2B ή με τα e-shops, το κοινό στο οποίο απευθύνονται οι εκπαιδευτικοί οργανισμοί σαν τον δικό σας, έχει ξεκάθαρες ανάγκες και άρα είναι πιο εύκολο να τις καλύψετε με τις κατάλληλες ενέργειες.
Η μεγαλύτερη ανάγκη του κοινού στο οποίο στοχεύετε είναι να γνωρίζουν «τι επιφυλάσσει το μέλλον» σε συνάρτηση πάντα με την εκπαίδευση. Για παράδειγμα, οι γονείς θέλουν να γνωρίζουν εάν τα παιδιά τους θα είναι ασφαλή, αν θα αποκτήσουν τις σωστές βάσεις και αν θα έχουν καλές προοπτικές, ώστε να μπουν δυναμικά στο χώρο εργασίας. Από την άλλη, οι μαθητές ενδιαφέρονται για το επόμενο βήμα που θα κάνουν, ενώ οι απόφοιτοι για τις ευκαιρίες που τους δίνονται μέσω του εκπαιδευτικού οργανισμού που έχουν επιλέξει.
Άρα είναι πολύ εύκολο για εσάς να παράξετε περιεχόμενο που να τραβήξει την προσοχή του κοινού και να το προσελκύσει προς τον δικό σας εκπαιδευτικό οργανισμό.
3. Δεν χρειάζεται να καταβάλλετε ιδιαίτερη προσπάθεια, καθώς παράγετε ήδη περιεχόμενο.
Ένας από τους βασικούς πυλώνες της μεθοδολογίας του inbound marketing είναι η παραγωγή και η διανομή σχετικού περιεχομένου. Από την άλλη, όλοι οι εκπαιδευτικοί οργανισμοί παράγουν πληθώρα περιεχομένου κατά τη διάρκεια της χρονιάς, είτε αυτό προέρχεται από τους μαθητές, είτε από αποφοίτους, είτε από το διδακτικό προσωπικό, οπότε σε αυτόν τον τομέα δεν θα χρειαστεί να καταβάλλετε μεγαλύτερη προσπάθεια.
Όμως, μέσω του inbound marketing θα μπορέσετε να προωθήσετε το πλούσιο περιεχόμενο που παράγετε με τέτοιο τρόπο, ώστε να αυξήσετε την αναγνωρισιμότητα και τις εγγραφές σας. Κάτι που μέχρι σήμερα ελάχιστοι εκπαιδευτικοί οργανισμοί επιτυγχάνουν. Κάντε το πρώτοι και δείτε αποτελέσματα από την επόμενη κιόλας σχολική χρονιά!
4. Έχετε πολλά να πείτε.
Είτε πρόκειται για νέα που αφορούν τον οργανισμό σας, είτε για συμβουλές ή ακόμα και για ιστορίες μαθητών, ένας εκπαιδευτικός οργανισμός έχει πολλά να πει και αυτό οφείλεται στο ότι εξελίσσεται διαρκώς. Εάν θέλετε να είστε μέσα στα πράγματα, τότε η παραγωγή digital περιεχομένου είναι ο μόνος ρεαλιστικός και βιώσιμος τρόπος να το κάνετε, ώστε να είστε σε θέση ανανεώνετε συχνά το περιεχόμενό σας.
Σε κάθε περίπτωση, αυτό δεν σημαίνει ότι κάποιες από τις παραδοσιακές μεθόδους marketing που πιθανό να χρησιμοποιείτε σήμερα δεν είναι αποτελεσματικές, όπως για παράδειγμα το direct mail και οι μπροσούρες. Συνδυάζοντας όμως τόσο τις offline όσο και τις online ενέργειές σας θα μπορέσετε να επιτύχετε ακόμα καλύτερα αποτελέσματα.
5. Χρειάζεστε περισσότερους υποστηρικτές (promoters).
To inbound marketing σας δίνει τη δυνατότητα όχι μόνο να αποκτήσετε νέες εγγραφές, αλλά να φροντίσετε έτσι ώστε οι μαθητές, οι γονείς και οι απόφοιτοι να σκέφτονται θετικά για τον εκπαιδευτικό οργανισμό στον οποίο εργάζεστε και να τον διαφημίζουν στον κύκλο τους. Έτσι θα μπορείτε να προσελκύσετε ευκολότερα νέο κοινό.
Bonus Tip:
Επειδή όλα είναι θέμα budget το inbound marketing προσφέρει μια καλή σχέση κόστους - απόδοσης, καθώς όλες οι ενέργειες έχουν μετρήσιμα αποτελέσματα!
Τέλος, όπως αναφέρθηκε και παραπάνω, με την υιοθέτηση της inbound marketing στρατηγικής δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να σταματήσετε ό,τι κάνατε μέχρι σήμερα σε επίπεδο marketing. Με το σωστό συνδυασμό ενεργειών και τη σωστή καθοδήγηση θα μπορέσετε σύντομα να δείτε τις αιτήσεις στον εκπαιδευτικό οργανισμό στον οποίο εργάζεστε να αυξάνονται!