Wedia Digital Marketing Agency - Academy Blog

Διαφήμιση στο Facebook: Ξεκινήστε από τα βασικά!

Written by Anty Rentetakos | 18 Ιουν 2015

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Focus Bari, περίπου το 51% του ελληνικού λαού προτιμά το Facebook από τα υπόλοιπα social media κανάλια. Γιατί λοιπόν να μην εκμεταλλευτείτε αυτή τη δημοτικότητά προς όφελος της επιχείρησής σας;

Η διαφήμιση στο Facebook γνωστή και ως "Facebook ads", σας επιτρέπει να εμφανίσετε τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας στο κοινό το οποίο στοχεύετε, με μικρό ή μεγαλύτερο κόστος, ανάλογα με το reach και το engagement που δέχεται η διαφήμισή σας. Και το καλύτερο; Σας δίνει τη δυνατότητα να επιλέξετε οι ίδιοι πού θα προβάλλετε τη διαφήμισή σας (στο News Feed σε desktop ή mobile, σε εφαρμογές τρίτων στο Facebook ή στη δεξιά στήλη) και να πειραματιστείτε μέχρι να μπορέσετε να βγάλετε ασφαλή συμπεράσματα για το τί λειτουργεί καλύτερα για εσάς και το κοινό σας. Αυτή η πληροφορία θα σας φανεί πολύ χρήσιμη και στις επόμενες Facebook καμπάνιες σας.

Ας δούμε λοιπόν πώς μπορείτε να δημιουργήσετε μια Facebook καμπάνια, εύκολα και γρήγορα, από το μηδέν: 

(Θεωρούμε πως ήδη έχετε μια εταιρική σελίδα στο Facebook για αυτό προχωράμε κατ' ευθείαν στο επόμενο βήμα.)

Βήμα 1o : Καθορίστε τους στόχους της διαφήμισής σας

Με αυτόν τον τρόπο θα είστε σίγουροι ότι ο χρόνος και τα χρήματα που επενδύετε θα σας αποφέρουν τα επιθυμητά αποτελέσματα. Οι στόχοι σας θα πρέπει να είναι:

  • Συγκεκριμένοι
  • Μετρήσιμοι
  • Εφικτοί
  • Σχετικοί
  • Σωστοί χρονικά

Ένα παράδειγμα στόχου είναι «να συλλέξετε 200 συμμετοχές για test drive του νέου μοντέλου που θα λανσάρετε σε 1 μήνα».

Βήμα 2o : Ξεκαθαρίστε το ζητούμενο

Προσοχή! Όσο πιο συγκεκριμένος, μετρήσιμος, εφικτός, σχετικός και σωστός χρονικά είναι ο στόχος που έχετε θέσει τόσο πιο εύκολα θα μπορέσετε να αντιληφθείτε το ζητούμενο για να το πετύχετε και να επιλέξετε μεταξύ των παρακάτω επιλογών που σας δίνει το Facebook: 

Βήμα 3o : Επιλέξτε το κοινό-στόχος και καθορίστε το budget σας

Για ακόμα καλύτερα αποτελέσματα θα πρέπει να καθορίσετε τον αποδέκτη της διαφήμισής σας έχοντας σαν κριτήριο ένα από τα παρακάτω:

  • Τοποθεσία
  • Ηλικία
  • Φύλο
  • Γλώσσα
  • Ενδιαφέροντα
  • Συμπεριφορά

Επίσης, μπορείτε να δημιουργήσετε το δικο σας custom audience και να στοχεύσετε σε αυτό.

Έπειτα, σειρά έχει το κόστος της διαφήμισής σας το οποίο θα πρέπει να είναι επαρκές ώστε να φέρει τα ανάλογα αποτελέσματα.

Αν επιλέξετε:

  • Ημερήσιο budget, τότε το ποσό που θα εισάγετε στο πεδίο θα είναι το μέγιστο ποσό το οποίο θέλετε να ξοδέψετε εκείνη την ημέρα.
  • Lifetime budget, τότε το ποσό που θα εισάγετε στο πεδίο θα αφορά το μέγιστο ποσό το οποίο θέλετε να ξοδέψετε σε όλη τη διάρκεια της καμπάνιας.

Αφού καθορίσετε το budget σας θα πρέπει να επιλέξετε το στόχο του bid σας. Δηλαδή αν στοχεύετε σε περισσότερα clicks, impressions κλπ. Έτσι θα επιλέξετε τον τρόπο με τον οποίο θα χρεώνεστε και κάθε πότε θα εμφανίζετε η διαφήμισή σας στο κοινό στο οποίο στοχεύετε.

Τέλος, καθορίζετε την ημέρα στην οποία θέλετε να «τρέξει» η διαφήμισή σας στο Facebook εκτός αν έχετε επιλέξει το lifetime budget, όπου θα σας ζητηθεί να βάλετε συγκεκριμένες ώρες και μέρες στις οποίες θα εμφανίζεται η καμπάνια σας.

Θυμηθείτε! Η επιλογή της ιδανικής ώρας – δηλαδή της ώρας όπου το κοινό το οποίο στοχεύετε βρίσκεται στο Facebook- θα σας φέρει όχι μόνο τα ιδανικά αποτελέσματα αλλά θα σας εξοικονομήσει και χρήματα!

Βήμα 4o : Εμπνευστείτε το ιδανικό concept

Αυτό είναι ίσως το πιο δημιουργικό βήμα της όλης διαδικασίας αφού σας επιτρέπει να εμπνευστείτε το concept της διαφήμισής σας και να το υλοποιήσετε δημιουργικά.

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε από 1-5 εικόνες και να συμπληρώσετε το εικαστικό με κείμενο. Σύμφωνα με τους κανόνες του Facebook το κείμενο αυτό δεν θα πρέπει να ξεπερνά σε μέγεθος το 20% της εικόνας, γιατί αλλιώς θεωρείται spam και υποβιβάζει τη διαφήμισή σας.

Επίσης, ο τίτλος του ad δεν θα πρέπει να ξεπερνά τους 25 χαρακτήρες ενώ το post που θα το συνοδεύει τους 90. Αν τα παραπάνω δεν είναι αρκετά για να περιγράψετε το προϊόν, την υπηρεσία ή την προσφορά σας, το Facebook σας δίνει τη δυνατότητα να προσθέσετε και μια περιγραφή με έως 200 χαρακτήρες (μόνο στις διαφημίσεις που εμφανίζονται στο News Feed). Καλό θα είναι η περιγραφή σας να μην ξεπερνά τους 160 χαρακτήρες γιατί μπορεί να γίνει κουραστική.

Θα πρέπει λοιπόν να επιστρατεύσετε όλο το ταλέντο σας για να βρείτε πώς θα περάσετε απλά, περιεκτικά αλλά και έξυπνα το μήνυμά σας. Αν δεν τα καταφέρνετε, ζητήστε τη βοήθεια ενός κειμενογράφου.

 

Όταν είστε έτοιμοι, επιλέξτε το μέρος στο οποίο θέλετε να εμφανίζεται η καμπάνια σας και πατήστε το “Place your order” (Υποβολή Παραγγελίας). Το Facebook θα εξετάσει το υλικό που στείλατε και θα σας ενημερώσει αν μπορείτε να προχωρήσετε.

Βήμα 5: Θυμηθείτε τις 3 σωστές πρακτικές Facebook advertising

Αν και το να εκτυπώσετε το παρόν blog post, να το κολλήσετε απέναντι από το γραφείο σας και να το συμβουλεύεστε όταν θα φτιάχνετε το επόμενο Facebook ad σας θα ήταν μια λύση, μπορείτε απλώς να συγκρατήσετε τα παρακάτω:

α) Καθορίστε το ζητούμενό σας πριν ξεκινήσετε 

Είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζετε για ποιο λόγο επενδύετε τα χρήματά σας – awareness, conversions, page likes κλπ.- και επίσης να μπορείτε να δείτε αν πετύχατε το στόχο σας στο τέλος κάθε καμπάνιας.

β) Επιλέξτε σωστά το κοινό σας

Φροντίστε ώστε να εμφανίσετε τη διαφήμισή σας στο κατάλληλο μέρος την κατάλληλη στιγμή.

γ) Εναλλάσσετε τις καμπάνιες σας

Όσο ενδιαφέρον και αν είναι αυτό που έχετε ετοιμάσει η συνεχής προβολή του μπορεί να γίνει κουραστική. Εκτός αυτού, όταν το click-through-rate (CTR) σας πέσει το Facebook σας χρεώνει περισσότερο για κάθε ενέργεια που πραγματοποιείται από το κοινό προς το ad σας.

Επομένως, μια σωστή πρακτική είναι να εναλλάσσετε τις καμπάνιες σας κάθε 3-5 ημέρες ανάλογα με τη συχνότητα κατά την οποία προβάλλονται.

Με λίγα λόγια, η διαφήμιση μέσω Facebook είναι μια πολύπλοκη διαδικασία που όμως αν την ξεκινήσετε σωστά, από την αρχή, θα σας δικαιώσει φέρνοντας τα επιθυμητά αποτελέσματα. Τι περιμένετε; Κάντε log in και δημιουργήστε το πρώτο Facebook ad σας βασιζόμενοι στα 5 βήματα που σας παρουσιάσαμε παραπάνω.

Ή αν όλα αυτά σας φαίνονται αρκετά πολύπλοκα ή δεν έχετε τους ανθρώπους στην εταιρεία σας για να τα υποστηρίξετε, επικοινωνήστε μαζί μας για να τρέξουμε για λογαριασμό σας τις Facebook διαφημίσεις σας.