Wedia Digital Marketing Agency - Academy Blog

Διαφήμιση Google AdWords: Και οι ευκαιρίες δεν σταματούν εδώ

Written by George Arnaoutoglou | 18 Δεκ 2015

Σας έλειψα; Σήμερα θα μιλήσουμε για μερικές ακόμα ευκαιρίες βελτιστοποίησης για διαφήμιση στο Google AdWords που σας βοηθούν να πετύχετε τους στόχους που έχετε θέσει.

Αν δεν έχετε διαβάσει το προηγούμενο άρθρο μου με τίτλο «Διαφήμιση Google AdWords: Να οι ευκαιρίες που ψάχνατε!» θα σας πρότεινα να ξεκινήσετε από εκεί, ώστε να εκμεταλλευθείτε στο έπακρο όλες τις ευκαιρίες που σας δίνονται.

Είστε έτοιμοι; Συνδεθείτε στο λογαριασμό σας στο Google AdWords και ξεκινάμε!

1. Κοιτάξτε για ευκαιρίες στα Campaign Settings (Ρυθμίσεις Καπάνιας).

Πρώτα απ' όλα θα πρέπει να επιβεβαιώσετε ότι δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα με τις καμπάνιες σας. Κοιτώντας στο πεδίο “Campaign Type" (Τύπος Καμπάνιας) αλλά και στο πεδίο "Networks" (Δίκτυα) θα είστε σε θέση να γνωρίζετε εάν οι διαφημίσεις σας «τρέχουν» αποκλειστικά στο δίκτυο αναζήτησης (Search Network) ή στο δίκτυο εμφάνισης (Display Network).

Σε περίπτωση που οι διαφημίσεις σας τρέχουν και σε άλλους συνεργάτες αναζήτησης (Search Partners), θα πρέπει να ελέγχετε την απόδοση κάθε διαφήμισης ξεχωριστά για να είστε σίγουροι ότι δεν σπαταλάτε τα χρήματά σας. Πώς; Πηγαίνοντας στην ενότητα “Campaigns” (Καμπάνιες) και επιλέγοντας το πεδίο Segment” (Tμηματοποίηση).

Τα Campaign Settings σας δίνουν επίσης τη δυνατότητα να μάθετε σε ποιες συσκευές «τρέχουν» οι διαφημίσεις σας ανάλογα με την τοποθεσία που έχετε ορίσει. Για να γίνει αυτό θα πρέπει να έχετε προεπιλέξει τοPeople in my targeted location” (), εκτός και αν θέλετε να δείξετε τη διαφήμισή σας σε κοινό που βρίσκεται σε μια συγκεκριμένη περιοχή - People in" () - και πραγματοποιούν συγκεκριμένες αναζητήσεις - Searching for” (). Εναλλακτικά, μπορείτε να αντλήσετε σημαντικές πληροφορίες για το ποιος έδειξε ενδιαφέρον για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας στην τοποθεσία/περιοχή στην οποία στοχεύετε. Αυτό που δεν πρέπει να παραλείψετε είναι να ελέγξετε εάν έχετε επιλέξει σωστά τη γλώσσα (Language) που μιλάει το κοινό σας.

Πριν φύγετε από αυτό το πεδίο θα σας συμβούλευα να ελέγξετε και το είδος bidding (Προσφορά) που έχετε επιλέξει για την προβολή της διαφήμισής σας. Η προτεινόμενη μέθοδος προβολής (Delivery Method) είναι η κανονική (Standard) γιατί κάνει ίση κατανομή του budget σε διάστημα ενός συγκεκριμένου χρόνου. Αν όμως επιθυμείτε να τρέξετε τις διαφημίσεις σας με πιο γρήγορους ρυθμούς μέχρι να καταναλώσετε το budget σας, τότε επιλέξτε την ταχεία μέθοδο (Accelerated) προβολής.

2. Κοιτάξτε για ευκαιρίες σε επίπεδο Location (Τοποθεσίας).

Αυτή η κατηγορία σας δίνει τη δυνατότητα να βελτιστοποιήσετε τις καμπάνιες σας στο Google AdWords αν στοχεύετε, για παράδειγμα, σε όλη την Ελλάδα, γιατί μπορείτε να δείτε ποιες πόλεις ή νομοί αποδίδουν καλύτερα και ευνοούν τα conversions (μετατροπές). Αφού μάθετε λοιπόν ποιες περιοχές σάς φέρνουν τα περισσότερα conversions, τότε μπορείτε να τις προσθέσετε στο πεδίο “Target As Location" (Ποιες τοποθεσίες θέλετε να στοχεύσετε) και να αυξήσετε το bid (Προσφορά) σας αλλά και τα conversions.

Για παράδειγμα, αν έχετε παρατηρήσει ότι ένα μεγάλο ποσοστό των conversions σας προέρχεται από την Αθήνα με πολύ χαμηλό cost per conversion (Κόστος ανά Μετατροπή), τότε σας συμφέρει να αυξήσετε το bid σας και να ανεβάσετε τη θέση της διαφήμισής σας.

Ακόμα, στο πεδίο “Location Reports” (Τοποθεσίες) μπορείτε να ενημερωθείτε για το πού βρίσκεται το κοινό σας ή για το σημείο στο οποίο έδειξε ενδιαφέρον για τις διαφημίσεις σας, βάσει των αναζητήσεών του, επιλέγοντας το φίλτρο “what triggers your ad (geographic)” (Τι ενεργοποίησε τη διαφήμισή σας). Eναλλακτικά, επιλέγοντας το where your users are (user locations)" (Πού ήταν οι χρήστες σας) μπορείτε να δείτε πού βρισκόταν το κοινό σας όταν πραγματοποίησε την κάθε αναζήτηση.

Μεταξύ άλλων, το report αυτό σας ενημερώνει για το πού ξοδεύετε τα περισσότερα χρήματά σας, από πού κερδίζετε τα περισσότερα conversions, ποια είναι η μέση κατάταξή σας, το κόστος του click per conversion (CPC) ανάλογα με την περιοχή ή νομό κλπ. Έτσι θα είστε σε θέση να γνωρίζετε σε ποιες περιοχές να επενδύσετε για να έχετε ακόμα καλύτερα αποτελέσματα.

3. Κοιτάξτε για ευκαιρίες στο Ad Schedule report (Προγραμματισμός διαφημίσεων).

To Ad scheduling είναι ο καλύτερος φίλος όσων τρέχουν διαφημίσεις στο Google AdWords και αυτό γιατί σας επιτρέπει να έχετε και ζωή. Τι εννοώ με αυτό; Ότι μπορείτε να προγραμματίζετε τις διαφημίσεις σας από πριν για να «τρέξουν» σε συγκεκριμένες ώρες ή ακόμα και συνέχεια, ανάλογα με το είδος της επιχείρησής σας, χωρίς να χρειάζεται να είστε από πάνω.

Για παράδειγμα, εάν εργάζεστε στον τομέα παροχής υπηρεσιών τότε ίσως είναι καλύτερα να τρέχετε τις καμπάνιες σας σε ώρες γραφείου για να μπορείτε να απαντάτε άμεσα στα requests των leads (κοινό που έχει δηλώσει ενδιαφέρον για τα προϊόντα ή υπηρεσίες σας) που σας στέλνουν οι διαφημίσεις σας.

Αν πάλι έχετε αμφιβολίες για το ποιες είναι οι καλύτερες μέρες για να τρέξετε τις καμπάνιες σας, το παρακάτω report θα σας ανοίξει τα μάτια.

Εδώ λοιπόν βλέπουμε ότι η Τετάρτη και η Πέμπτη είναι οι ημέρες με τα περισσότερα conversions. Η έξυπνη κίνηση είναι να δώσετε εντολή στον bid modifier (Τροποποιητής προσφοράς) να ανεβάζει το bid σας εκείνες τις ημέρες.

Αντίστοιχα, μπορείτε να δώσετε εντολή να μειώνει το bid σας την Δευτέρα και την Κυριακή, γιατί εκεί παρατηρείται μεγαλύτερο κόστος για κάθε conversion (cost per conversion).

Επίσης, υπάρχει και το συγκεντρωτικό report που δείχνει αναλυτικά ποιες μέρες και ώρες της εβδομάδας είναι πιο αποτελεσματικές.

 

Το μυστικό εδώ είναι να μελετήσετε πολύ καλά αυτό το report και να σταματήσετε να «τρέχετε» διαφημίσεις τις ώρες και τις μέρες με χαμηλά conversions, ώστε να ρίξετε το βάρος αλλά και το budget σας στις ώρες που πραγματικά γίνεται δουλειά.

4. Κοιτάξτε για ευκαιρίες στο report για τις Συσκευές (Devices).

Είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζετε ποιες συσκευές σας φέρνουν τα περισσότερα conversions αλλά και κλικ. Επιπλέον, οι αναζητήσεις μέσω mobile συσκευών έχουν αυξηθεί ραγδαία τα τελευταία χρόνια με αποτέλεσμα ο ανταγωνισμός να έχει γίνει ακόμα πιο σκληρός.

Αυτό σημαίνει, πρακτικά, ότι οι διαφημίσεις σας θα πρέπει να εμφανίζονται στις πρώτες θέσεις αν θέλετε να πάρετε τα πολυπόθητα impressions από mobile πλατφόρμες. Το συγκεκριμένο κόστος είναι συνήθως μεγαλύτερο απ' ότι για το desktop CPC και εξαρτάται από την κατηγορία/industry στην οποία διαφημίζεστε.

Γι' αυτό καλό είναι να γνωρίζετε ποια συσκευή φέρνει τα περισσότερα conversions και να προσαρμόστε το bid percentage (Προσαρμογή προσφοράς με βάση το ποσοστό) σας αναλογικά. Αν το desktop βγαίνει πρώτο, τότε θα πρέπει να προσαρμόσετε το bid σας, έτσι ώστε να παραμείνετε στις δύο πρώτες θέσεις και να μειώσετε το budget για το mobile ή να το αφαιρέσετε εντελώς.

Από την άλλη, εάν θέλετε να επενδύσετε εξολοκλήρου στο mobile, τότε η καλύτερη πρακτική είναι να δημιουργήσετε μια ξεχωριστή “call-only” καμπάνια. Οι “call-only” καμπάνιες (Διαφημίσεις μόνο για κλήσεις σε κινητές συσκευές) σάς επιτρέπουν να παρουσιάζετε στο κοινό στο οποίο στοχεύετε το τηλέφωνο της επιχείρησής σας, την περιγραφή της εταιρείας σας και ένα κουμπί κλήσης την στιγμή που πραγματοποιούν την αναζήτηση.

5.Για ακόμα περισσότερες πληροφορίες… απευθυνθείτε στο Ad extension report (Επεκτάσεις διαφημίσεων)!

Πόσες φορές δεν έχετε ευχηθεί να είχατε λίγο περισσότερο χώρο να πείτε κάποια πράγματα; Τα ad extensions (Επεκτάσεις διαφημίσεων) σας δίνουν το χώρο που χρειάζεστε για να παρουσιάσετε μερικές ακόμα πληροφορίες για την επιχείρησή σας στις διαφημίσεις σας.

Μερικά από τα πιο δημοφιλή ad extensions είναι:

  • το call extension (Επεκτάσεις κλήσεων) για το τηλέφωνο της εταιρείας
  • τα Sitelinks (Επεκτάσεις συνδέσμων ιστοτόπου) που οδηγούν σε άλλες σελίδες του website σας σχετικές με την εκάστοτε διαφήμιση
  • το location extension (Επεκτάσεις τοποθεσίας) για την ακριβή τοποθεσία της εταιρείας σας
  • το reviews extension (Επεκτάσεις κριτικής) για να δείχνετε τα reviews που έχετε πάρει
  • το callout extension (Επεκτάσεις προώθησης) που δείχνει επιπλέον πληροφορίες (έως 25 χαρακτήρες)

Όλα τα παραπάνω extensions αυξάνουν το click-through rate των διαφημίσεων σας, γι’ αυτό καλό θα είναι να τα συμπεριλάβετε στις διαφημίσεις σας. Όμως, και σε αυτήν την περίπτωση δεν θα πρέπει να επαναπαυθείτε! Η συνεχής παρακολούθηση της απόδοσης αυτών των extensions θα σας βοηθήσει να τα βελτιστοποιήσετε για να παίρνουν όσα περισσότερα impressions μπορούν. Κοιτάξτε τη μέση κατάταξη για να δείτε τα sitelinks και τα callout extensions.

Να θυμάστε ότι για να φαίνονται τα ad extensions που έχετε προσθέσει στη διαφήμιση στο Google AdWords θα πρέπει να βρίσκεστε στις πρώτες τρείς θέσεις, οπότε φροντίστε το bid σας να είναι αρκετό. Σε κάθε περίπτωση, μπορείτε να δοκιμάσετε διαφορετικά sitelinks και callouts και να δείτε ποιο λειτουργεί καλύτερα. 

Τι πρέπει να θυμάστε;

Πριν βιαστείτε να κρίνετε μια διαφήμισή σας στο Google AdWords, μπορείτε να επιστρέψετε σε αυτά τα δύο άρθρα και να δείτε αν έχετε εκμεταλλευθεί στο έπακρο τις ευκαιρίες που σας προσφέρονται σε κάθε επίπεδο. Επίσης, η διατήρηση υψηλών θέσεων στις μηχανές αναζήτησης και στο display network σας δίνουν ένα μεγάλο προβάδισμα σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Συνεπώς, θα πρέπει να το σκεφτείτε δύο φορές πριν κάνετε περικοπές στο συγκεκριμένο budget.

Ελπίζω να σας βοήθησα να δώσετε μια δεύτερη (και τρίτη και τέταρτη…) ευκαιρία στις καμπάνιες σας στο Google AdWords και ανανεώνουμε το ραντεβού μας, εδώ στο blog της wedia!