Σε ένα έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον όπως το Facebook, που αν είσαι προϊόν ή υπηρεσία για να «παίξεις», πρέπει να πληρώσεις και αρκετές φορές δεν υπάρχει η δυνατότητα διάθεσης μεγάλου budget για διαφήμιση, πολλοί είναι αυτοί που συμβιβάζονται με λύσεις ακατάλληλες ή πολύ γενικές, οι οποίες τελικά δεν πετυχαίνουν το στόχο τους.
Σε διαβεβαιώνουμε ότι στη διαφήμιση στο Facebook και γενικά στα social media μπορείς να έχεις τον απόλυτο έλεγχο τόσο στην αποτελεσματικότητα όσο και στο budget, αλλά πριν από όλα πρέπει να μάθεις τις επιλογές σου για να οδηγηθείς στις καλύτερες δυνατές επιλογές – ειδικά όταν πρόκειται για μικρότερες επιχειρήσεις που δεν έχουν πολλά περιθώρια να πειραματιστούν ξοδεύοντας μεγάλο διαφημιστικό budget.
Μέσα από το Facebook Advertising Guide μπορείς να επιλέξεις τους στόχους εκείνους που είναι κατάλληλοι για να απαντήσουν στο «γιατί» θέλεις να διαφημίσεις το προϊόν ή την υπηρεσία σου στο Facebook. To να κατανοήσεις τις διαφορές μεταξύ των στόχων αυτών και να επιλέξεις σωστά έχει μεγάλη σημασία, καθώς οι στόχοι θα καθορίσουν πώς θα πληρώσεις την καμπάνια σου.
Έχεις την δυνατότητα για παράδειγμα να πληρώνεις μόνο όταν κάποιος εκτεθεί στη διαφήμισή σου (impression). H χρέωση αυτή γίνεται με CPM (cost per 1000 impressions). Mπορείς επίσης να χρεωθείς όταν γίνεται κάποια συγκεκριμένη δράση, όπως το click σε link – cost per action δηλαδή.
Yπάρχουν δύο είδη διαφημιστικού budget για να επιλέξεις: Daily ή Lifetime.
Σε lifetime budget αναφερόμαστε όταν η διαφήμιση για μία συγκεκριμένη καμπάνια έχεις ορίσει να «τρέχει» συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Με αυτόν τον τρόπο το ποσό που έχεις ορίσει θα μειώνεται σταδιακά όσο περνούν οι μέρες.
Το daily budget αφορά στις περιπτώσεις που η διαφήμιση μιας καμπάνιας θα «τρέχει» για απροσδιόριστο διάστημα μέχρι να επιτευχθεί ο στόχος. Αν υποθέσουμε ότι η κατηγορία που έχει επιλεγεί είναι «Promote your page», βάση του daily budget που έχεις καθορίσει, το Facebook θα ξοδεύει συγκεκριμένο ποσό κάθε μέρα προκειμένου να αποκτώνται νέα likes.
Με όποιον τρόπο και αν αποφασίσεις ότι θα προχωρήσεις η ουσία βρίσκεται στο ότι εσύ λες στο Facebook ότι δεν μπορεί να υπερβεί το καθορισμένο ποσό που έχει προϋπολογιστεί για τις διαφημιστικές καμπάνιες σου. Λάβε υπόψη ότι το minimum ημερήσιο ποσό για να ξεκινήσεις είναι 1 $.
To Facebook εξηγεί: “To budget είναι το μέγιστο ποσό που διαθέτεις για κάθε διαφημιστική καμπάνια. Το bid σου επιτρέπει να αποφασίσεις πόσο θέλεις να ξοδεύεις ανά κλικ (CPC) ή ανά 1000 impressions (CPM).”
Συνεπώς, το budget σε βοηθάει να ελέγξεις πόσο ξοδεύεις για κάθε καμπάνια και το bid αντίστοιχα, πόσο ξοδεύεις για κάθε διαφήμιση.
Καθορίζοντας το bid πρέπει πάντα να έχεις στο μυαλό σου τον στόχο που έχεις θέσει προηγουμένως, προκειμένου να γνωρίζεις πόσο τον έχεις κοστολογήσει κάθε φορά που τον πετυχαίνεις. Ξαναγυρίζοντας στο παράδειγμα του “Promote your page”, ουσιαστικά εσύ ο ίδιος θα αξιολογήσεις πόσο αξίζει για εσένα η Facebook σελίδα σου, τοποθετώντας το “cost per action” bid σε συγκεκριμένο επίπεδο.
Μην ξεχνάς ότι ορίζεις το budget και το bid γιατί ανταγωνίζεσαι με πολλές παρόμοιες επιχειρήσεις που διαφημίζονται στο Facebook. Με αυτόν τον τρόπο δηλώνεις πόσο και πώς θέλεις να συμμετάσχεις ουσιαστικά, στη «δημοπρασία» χώρου στο news feed κάποιου πιθανού πελάτη!
Toν περασμένο Οκτώβριο το Facebook ανακοίνωσε ένα update που είχε να κάνει με μία καινούργια δομή για τις καμπάνιες (structure) με στόχο να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να οργανώσουν, να μετρήσουν και να βελτιστοποιήσουν τα αποτελέσματα των προσπαθειών τους στο Facebook. To update αυτό είναι σημαντικό όσον αφορά στο πώς καθορίζεις budget και bid συγκριτικά με τους διαφημιστικούς στόχους και το κοινό σου, γιατί μπορείς να ολοκληρώσεις μόνο συγκεκριμένες πράξεις σε συγκεκριμένα επίπεδα της δομής της καμπάνιας σου.
Με το παρακάτω σχεδιάγραμμα μπορείς να κατανοήσεις καλύτερα ποιες είναι οι διαχωριστικές γραμμές και οι διαφορές σε κάθε level μέχρι να φτάσεις στην ολοκλήρωση του campaign.
Όλα τα παραπάνω ήταν κάποιες βασικές κατευθύνσεις που πρέπει να λαμβάνεις υπόψη όταν καθορίζεις τον προϋπολογισμό της διαφημιστικής καμπάνιας της επιχείρησής σου στο Facebook. Θυμήσου ότι η επιτυχία εξαρτάται όχι μόνο από τους κανόνες, αλλά και από τους επιμέρους παράγοντες. Για παράδειγμα το είδος του industry μέσα στο οποίο ανταγωνίζεσαι, ή η ποιότητα του περιεχομένου που προβάλλεις και πρέπει όλους να τους αντιμετωπίζεις με συνέπεια και ευελιξία για να φέρεις τα αποτελέσματα που επιθυμείς για την επιχείρησή σου.
Αν πάλι όλα αυτά σου φαίνονται πολύπλοκα και θέλεις να σε βοηθήσουμε να τα καταλάβεις καλύτερα ή να τρέξουμε για λογαριασμό σου διαφημστικές καμπάνιες στο Facebook, ξέρεις τι πρέπει να κάνεις,