Το Content Marketing δεν αφορά μόνο το περιεχόμενο, αλλά και τα media. Επιτρέπει, δηλαδή, σε κάθε επιχείρηση να έχει το δικό της κανάλι επικοινωνίας με το κοινό της. Πώς; Διαβάστε παρακάτω.
H επιτυχία του content marketing βασίζεται στα εξής: content και context. Αυτό σημαίνει ότι η δημιουργία περιεχομένου που ενδιαφέρει το targeted κοινό και η σωστή τοποθέτησή του στα διαθέσιμα properties της κάθε επιχείρησης, έχουν τη δύναμη να προσελκύσουν υποψήφιους πελάτες. Στόχος του περιεχομένου είναι να εκπαιδεύσει/βοηθήσει τον επισκέπτη του website σας και να τον μετατρέψει σε lead (ενδιαφερόμενο για τα προϊόντα/υπηρεσίες σας), και από lead σε πελάτη.
Και πώς το πετυχαίνει; Πολύ απλά, δίνοντας λύση σε κάποιο πιθανό πρόβλημα.
Και πώς είναι δυνατόν, εμείς να γνωρίζουμε το πρόβλημα; Είναι απλό. Γνωρίζοντας τις επιθυμίες και τις ανάγκες του κάθε κοινού, σε κάθε στάδιο του αγοραστικού κύκλου, μπορούμε να προβλέψουμε τι ακριβώς χρειάζεται. Το μυστικό κρύβεται στον τρόπο που θα το προσφέρουμε.
Τα οφέλη του content marketing είναι γνωστά.
Ας δούμε τα πιο σημαντικά:
Όλα τα παραπάνω θα κάνουν το κοινό να σας εμπιστευτεί. Αυτό σημαίνει ότι όταν είναι έτοιμο να κάνει μια αγορά, θα σκεφτεί εσάς.
Το χρήσιμο περιεχόμενο είναι ο πυρήνας μιας content marketing στρατηγικής γιατί έχει στόχο να εκπαιδεύσει το κοινό και να λύσει τυχόν απορίες που μπορεί να έχει. Έτσι, θα έρθει ένα βήμα πιο κοντά στην αγορά. Αντίθετα, μια «στεγνή» πωλησιακή αντιμετώπιση πιθανό να είχε το αντίθετο αποτέλεσμα, ειδικά αν γίνει τη λάθος στιγμή με τον λάθος τρόπο.
Για να σας προσέξει όμως το κοινό πρέπει να φροντίσετε να κάνετε αισθητή την παρουσία σας στη Google. Πώς θα γίνει αυτό; Δημιουργώντας χρήσιμο περιεχόμενο που τους προσφέρει αξία και που θα μοιραστούν και με άλλους χρήστες του Internet.
Απευθύνεστε σε ένα συγκεκριμένο κοινό. Καλό είναι, λοιπόν, να το γνωρίσετε. Ξεκινήστε με τα δημογραφικά στοιχεία, το ρόλο του, τα ενδιαφέροντα, τις ανάγκες και τους προβληματισμούς του. Από εκεί θα προκύψει και η σχετική θεματολογία που θα καλύπτει τις ανάγκες του.
Για παράδειγμα, μία κατηγορία κοινού για ένα digital marketing agency, όπως η wedia είναι ο Marketing Manager. Ποιος είναι ένας προβληματισμός του Marketing Manager; Πώς θα εξυπηρετήσει τα KPIs της εταιρείας του, όπως για παράδειγμα την αύξηση των conversions. Ένα άρθρο με τίτλο "5 τρόποι να αυξήσετε τα conversions στο website σας" είναι κάτι που πιθανό να τον ενδιαφέρει. Μέσα από το περιεχόμενο, θα οδηγηθεί στη λύση, την οποία μπορεί να του παρέχει το agency.
Έτσι, θα δείτε ποια θεματολογία χρειάζεται να καλύψετε σε πρώτη φάση. Κρατήστε αρχείο με όλο το περιεχόμενο που έχετε δημοσιεύσει τον τελευταίο χρόνο και μελετήστε τα επαναλαμβανόμενα θέματα. Καλό θα είναι να χωρίσετε το περιεχόμενό σας στις παρακάτω κατηγορίες:
Βάσει αυτής της λίστας θα δείτε ποιο περιεχόμενο εξυπηρετεί τους στόχους σας και ποιο σας κρατάει πίσω. Επίσης, εάν ένα άρθρο ή μια σελίδα έχει μεγάλη επισκεψιμότητα, αλλά το περιεχόμενό της είναι απαρχαιωμένο, μπορείτε να το επικαιροποιήσετε και να το αναδημοσιεύσετε. Αυτό αποτελεί μια πολύ καλή πρακτική, ειδικά όταν νιώθετε ότι τα έχετε πει όλα!
Δηλαδή, ότι το περιεχόμενό σας εμφανίζεται στα αποτελέσματα των αναζητήσεων ή έστω εμφανίζεται στο κατάλληλο μέρος την κατάλληλη στιγμή. Και πότε είναι αυτή η στιγμή; Μα φυσικά, όταν το κοινό σας κάνει μια σχετική αναζήτηση!
Έτσι, το κοινό σας θα σας αντιμετωπίζει σαν μια αξιόπιστη πηγή γνώσης και ενημέρωσης και φυσικά θα σας διαφημίζει και στους φίλους του. Μην ξεχνάτε την επιτυχία που έχει το influencer marketing τα τελευταία χρόνια ή το "word of mouth"!
Συνοψίζοντας
Για μια επιτυχημένη στρατηγική Content Marketing χρειάζεται:
Το περιεχόμενο που θα δημιουργήσετε είναι το μόνο «εργαλείο» που έχετε στα χέρια σας για να φέρετε το κοινό, στο website σας και να αυξήσετε την επισκεψιμότητα, τα leads και τους πελάτες σας. Δώστε του τη σημασία που χρειάζεται!