Νομίζετε ότι το content marketing και το e-commerce είναι δύο διαφορετικοί κόσμοι; Κι αν σας λέγαμε ότι είναι πλέον... κολλητοί φίλοι; Μάθετε πού στηρίζεται αυτή η «φιλία» και γιατί το content marketing είναι μια αποδεδειγμένα αποτελεσματική στρατηγική για την επιτυχία ενός e-shop.
"Content is King"! Βλέπετε παντού την παραπάνω φράση, ώρα να ανακαλύψετε γιατί το content marketing τυγχάνει βασιλικής μεταχείρισης στον digital κόσμο. Το content marketing βασίζεται στην παραγωγή ποιοτικού περιεχομένου, το οποίο μπορεί να πάρει διάφορες μορφές (άρθρα, videos, infographics κ.ά.) και τη διανομή του περιεχομένου στο κοινό μέσα από διάφορα κανάλια (social media, newsletters κ.ά.).
Ποιος είναι ο στόχος του; Η αύξηση του traffic και, κατά συνέπεια, η αύξηση των conversions. Στην περίπτωση των e-shops η αύξηση των conversiοns οδηγεί φυσικά σε περισσότερες πωλήσεις!
Αυτός είναι ο ένας λόγος που τα e-shops αγαπούν το content marketing. Ο άλλος, εξίσου σημαντικός λόγος, είναι ότι και η Google αγαπάει πολύ το ποιοτικό περιεχόμενο και το δείχνει, ανταμείβοντας τα websites που το φιλοξενούν με υψηλότερο page ranking στις σελίδες των αποτελεσμάτων αναζήτησης.
Content marketing για e-shops στην πράξη!
Αρχικά, θα πρέπει να δημιουργήσετε τον ψηφιακό χώρο, ο οποίος θα στεγάζει το περιεχόμενο που αφορά το e-shop σας. Όπως θα έχετε πιθανότατα παρατηρήσει σε άλλα e-shops που έχουν υιοθετήσει ήδη content τακτικές, το περιεχόμενο αυτό βρίσκεται συγκεντρωμένο σε ένα blog.
Ναι, καλά έχετε καταλάβει: είναι ώρα να δώσετε στο e-shop σας το blog που του αξίζει!
Τι θα περιλαμβάνει το blog;
Για να απαντήσουμε σε αυτό το ερώτημα, θα χρησιμοποιήσουμε ένα παράδειγμα. Ας πούμε ότι έχετε ένα e-shop με γυναικεία παπούτσια και θέλετε να προβάλετε μια νέα σειρά με μπότες πάνω από το γόνατο. Ετοιμάζετε λοιπόν ένα blog post, το οποίο να παρουσιάζει διαφορετικές εμφανίσεις με κεντρικό κομμάτι τους κάθε φορά ένα ζευγάρι μπότες, το οποίο μπορεί να έχει ενδεικτικό τίτλο "5 εμφανίσεις που συνδυάζονται με μπότες πάνω από το γόνατο".
Στο εσωτερικό του blog post, εκτός από καλαίσθητες φωτογραφίες των προϊόντων στα οποία αναφέρεστε θα πρέπει να προσθέσετε και τα σωστά link, ώστε ο αναγνώστης του blog να μπορεί να μεταφερθεί εύκολα στην προϊοντική σελίδα που τον ενδιαφέρει και να πραγματοποιήσει πιθανότατα κάποια αγορά.
Παρακάτω, βλέπετε ένα αντίστοιχο post στο blog του hm.com, το οποίο αφορά ένα συγκεκριμένο είδος παντελονιού και προτείνει 3 τρόπους με τους οποίους μπορεί να φορεθεί.
Πώς έρχονται οι επισκέπτες στο blog σας;
Αρχικά, σκεφτείτε το εξής: ποιος είναι ο ιδανικός πελάτης που επιθυμείτε να προσελκύσετε; Στο παράδειγμα που έχουμε χρησιμοποιήσει, είναι μια γυναίκα που ακολουθεί τις τελευταίες τάσεις της μόδας και ψάχνει να βρει τρόπους για να φορέσει τις μπότες πάνω από το γόνατο, που αποτελούν ένα φετινό trend. Τι κάνει; Γκουγκλάρει τις λέξεις κλειδιά «μπότες πάνω από το γόνατο εμφανίσεις» και βρίσκει το σχετικό άρθρο στο blog σας. Στη συνέχεια, διαβάζει το άρθρο και με ένα click σε ένα από τα links οδηγείται στο e-shop σας, όπου μπορεί να περιηγηθεί για να βρει αυτό που ψάχνει.
Καταστρώνοντας μια content marketing στρατηγική για e-shop
Όπως θα έχετε καταλάβει μέχρι στιγμής, το περιεχόμενο που παράγεται στα πλαίσια μια στρατηγικής content marketing έχει στο επίκεντρό του τις ανάγκες του καταναλωτή στον οποίο απευθύνεται ένα e-shop!
Πράγμα που σημαίνει ότι πρέπει να γνωρίσετε εις βάθος το κοινό σας, εάν θέλετε να τους προσφέρετε πραγματικά ενδιαφέρον και χρήσιμο περιεχόμενο.
Βήμα 1ο: Γνωρίστε καλύτερα τους καταναλωτές
Ποια μερίδα των καταναλωτών ενδιαφέρεται για τα προϊόντα του e-shop σας; Ποια είναι τα χαρακτηριστικά τους, ποια τα ενδιαφέροντα και ποιοι οι προβληματισμοί τους; Τι περιμένουν να αποκομίσουν από τη χρήση των προϊόντων σας;
Απαντήστε στα παραπάνω ερωτήματα και σκεφτείτε το είδος και τη θεματολογία του περιεχομένου που θα τραβήξει την προσοχή των πιθανών πελατών σας, θα τους λύσει πιθανές απορίες και θα συμβάλει στο να αναπτυχθεί μια σχέση εμπιστοσύνης ανάμεσά σας.
Βήμα 2ο: Καταγράψτε τις ιδέες σας και φτιάξτε ένα πρόγραμμα παραγωγής περιεχομένου
Μην αφήσετε τις ιδέες σας για τη δημιουργία περιεχομένου να ξεχαστούν! Σημειώστε τις και κάντε μια έρευνα σχετικά με τις προτιμήσεις των υπάρχοντων πελατών σας και των καταναλωτών που γνωρίζουν ήδη το e-shop σας. Μια καλή πηγή πληροφοριών είναι τα posts που έχετε ανεβάσει στους social media λογαριασμούς σας: ποια συγκέντρωσαν περισσότερα likes, retweets, σχόλια ή Instagram-ικές καρδούλες; Τι θέμα είχαν τα συγκεκριμένα posts, ώστε να ασχοληθείτε ξανά με αυτό;
Μια άλλη πηγή πληροφοριών είναι ο ανταγωνισμός σας! Τι τακτικές ακολουθούν ανταγωνιστικά e-shops και ποιες από αυτές φαίνεται να έχουν αποτέλεσμα;
Μόλις ολοκληρώσετε την έρευνά σας, περάστε στο παρασύνθημα, δηλαδή τον προγραμματισμό. Δημιουργήστε ένα ημερολόγιο περιεχομένου (content calendar), όπου θα σημειώσετε τις ημερομηνίες που θα ανεβάσετε νέο περιεχόμενο στο blog σας, καθώς και ποιους στόχους θέλετε να επιτύχετε με κάθε νέο post, video κτλπ. που δημιουργείτε και δημοσιεύετε.
Ο σωστός προγραμματισμός είναι το κλειδί στο content marketing, καθώς το ποιοτικό περιεχόμενο απαιτεί χρόνο και αφοσίωση για να δημιουργηθεί.
Βήμα 3ο: Προωθήστε το content μέσω των social media
Πού συχνάζει η πλειοψηφία των καταναλωτών; Στα social media! Εκεί βρίσκεται και το κοινό στο οποίο στοχεύετε. Έτσι, οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν το καλύτερο μέσο διανομής του περιεχομένου σας, καθώς σας δίνουν πολλές δυνατότητες να αυξήσετε την επισκεψιμότητα στο blog και το e-shop σας.
Χρησιμοποιήστε τις λοιπόν άφοβα, αλλά μην ξεχνάτε ότι καθεμία από αυτές έχει διαφορετική φιλοσοφία και οι χρήστες της έχουν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. Το LinkedIn είναι π.χ. ιδανικό για να ανεβάζετε νέα που αφορούν την εταιρεία σας, όπως το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας, ενώ το Instagram είναι πιο παιχνιδιάρικο και βασίζεται στη δύναμη τις εικόνας, άρα είναι μια πρώτης τάξεως επιλογή για να προωθήσετε visual περιεχόμενο.
Βήμα 4ο: Μετρήστε, βελτιώστε, επαναλάβετε!
Έχοντας ακολουθήσει τα προηγούμενα βήματα, θα βρίσκεστε πλέον στο σημείο που η στρατηγική σας, εκτός από ένα σχέδιο, αποτελεί πλέον και πραγματικότητα: δημοσιεύετε συχνά περιεχόμενο στο blog και το προβάλετε στο κοινό σας μέσω των social media.
Ποια είναι όμως τα μετρήσιμα αποτελέσματα της content marketing στρατηγικής σας; Έχει αυξηθεί η επισκεψιμότητά σας; Ποια posts οδήγησαν τους περισσότερους επισκέπτες στο blog σας; Πόσοι από αυτούς επισκέφτηκαν στη συνέχεια το e-shop σας και ποιοι πραγματοποίησαν κάποια αγορά;
Ένα online εργαλείο, όπως το Google Analytics, θα σας λύσει τις παραπάνω απορίες. Μελετήστε προσεκτικά τα metrics που αφορούν την επίδοση του περιεχομένου σας, δείτε τι λειτουργεί και τι όχι και προσαρμόστε ανάλογα τη θεματολογία και τη στρατηγική σας.
Content Marketing + ecommerce = B.F.F.
Το content marketing δεν είναι μια παροδική τάση στον κόσμο του ecommerce. Είναι μια δοκιμασμένη, αποτελεσματική στρατηγική που φέρνει πιο κοντά ένα e-shop με τους υποψήφιους αγοραστές των προϊόντων τους. Είναι επίσης ένας τρόπος για να δημιουργηθεί μια σχέση εμπιστοσύνης ανάμεσα σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα και τους πελάτες του, υπάρχοντες και μελλοντικούς.
Και παρότι το content marketing απαιτεί χρόνο για να φέρει αποτελέσματα, υπάρχουν πλέον τα κατάλληλα εργαλεία που κάνουν πιο εύκολη τη ζωή όσων ασχολούνται με αυτό. Μια πλατφόρμα inbound marketing, όπως το HubSpot, είναι φτιαγμένη ώστε να βοηθάει τον χρήστη της να ακολουθήσει όλα τα βήματα που περιγράψαμε παραπάνω και διαθέτει ενσωματωμένα εργαλεία που παρέχουν τα απαραίτητα metrics σε μορφή report, για να ξέρετε ανά πάσα στιγμή πόσο αποτελεσματικές είναι οι content ενέργειές σας.
Για να μάθετε περισσότερα για το content, το inbound marketing και να γνωρίζετε πρώτοι τα τελευταία νέα από τον χώρο του ecommerce, μείνετε συντονισμένοι στο weblog!