Τα calls to actions, γνωστά και ως CTAs ή απλώς... κουμπιά, προτρέπουν τον επισκέπτη μιας σελίδας να πραγματοποιήσει μια ενέργεια και προκαλούν πονοκεφάλους σε designers, κειμενογράφους και marketers που προσπαθούν να βρουν τη φόρμουλα για το τέλειο κουμπί!
Πώς γίνεται κάτι μικρό, όπως ένα κουμπί που αναγράφει π.χ. «Εγγραφή στο newsletter», να κάνει τόσο μεγάλη διαφορά στην προσέλκυση των ατόμων που ενδιαφέρονται για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προβάλλει ένα website; Πολύ απλά, αν το κουμπί αυτό δεν πατηθεί από το χρήστη, για μια σειρά λόγων που θα αναλύσουμε παρακάτω, τότε χάνετε έναν υποψήφιο πελάτη!
Μετά από έντονο προβληματισμό, ώρες A/B testing, brainstorming και έρευνας, ήρθε η θεία φώτιση και καταλήξαμε στις 4 εντολές της δημιουργίας ενός CTA που πετυχαίνει το στόχο του και τραβάει τα clicks σαν μαγνήτης.
Και για να ξεχωρίσει θα πρέπει η σελίδα στην οποία βρίσκεται να μην μοιάζει με αποθήκη! Κοινώς, θα πρέπει η σελίδα να είναι σωστά σχεδιασμένη, με καθαρή αισθητική που να μην δημιουργεί αίσθηση ασφυξίας στον επισκέπτη της, ώστε να μπορεί να εντοπίσει εύκολα το CTA και να κάνει το επιθυμητό κλικ.
Όπως βλέπετε στην παρακάτω εικόνα, στο νέο website που σχεδιάσαμε για το ελληνικό fashion brand Zeus + Dione, το call to action "SHOP NOW" είναι σχεδιασμένο και στρατηγικά τοποθετημένο ώστε να είναι άμεσα αντιληπτό - αλλά όχι κραυγαλέο - και να ταιριάζει με τη minimal αισθητική της σελίδας.
Πειραματιστείτε με διαφορετικές σχεδιαστικές προσεγγίσεις: παραλληλόγραμμο CTA ή πιο στρογγυλεμένο όπως στo παρακάτω παράδειγμα;
Ή μήπως ένα ghost button ταιριάζει καλύτερη στη δική σας σελίδα, όπως διαπιστώσαμε κι εμείς;
Όπως βλέπετε, ο σχεδιασμός ενός CTA δεν είναι μια βαρετή διαδικασία και η δημιουργικότητά σας δεν χρειάζεται να περιοριστεί στο εικαστικό κομμάτι! Μπορείτε επίσης να παίξετε με το κείμενο του CTA, έχοντας πάντα κατά νου ότι:
1ον: Το κείμενο δεν πρέπει να μπερδεύει τον επισκέπτη ή να μην του είναι ξεκάθαρο τι θα συμβεί κάνοντας κλικ στο CTA.
2ον: Τα πιο παιχνιδιάρικα κείμενα στα calls to action δεν ταιριάζουν σε όλες τις εταιρείες, ούτε σε όλα τα concepts.
Πάρτε μια ιδέα από το e-shop Madewell που παίρνει άριστα στο μάθημα των δημιουργικών CTA!
Οι άνθρωποι για να πραγματοποιήσουν μια ενέργεια χρειάζονται ένα κίνητρο. Εσείς δίνετε κίνητρα στους επισκέπτες του website σας για να τους δελεάσετε και να κλικάρουν τα CTA σας;
Δεν χρειάζεται να τους τάξετε τον ουρανό με τ' άστρα, αλλά να απαντήσετε στο ερώτημα που τους αφορά περισσότερο από οτιδήποτε άλλο: τι θα αποκομίσουν κάνοντας αυτό που τους λέτε;
Θα λαμβάνουν ενδιαφέρον περιεχόμενο στο newsletter τους; Θα αποκτήσουν ένα εκπτωτικό κουπόνι για αγορές από το κατάστημα ή το e-shop σας; Θα κατεβάσουν ένα δωρεάν eBook σχετικά με ένα θέμα που τους αφορά;
Όταν πρόκειται για το κείμενο που προηγείται του CTA και αναφέρεται σε αυτά που θα κερδίσει ο χρήστης πατώντας το κουμπί, δεν είναι η κατάλληλη στιγμή για να φανείτε μυστηριώδεις. Υποστηρίξτε το CTA σας με μια επικεφαλίδα που να τραβάει το βλέμμα κι ένα σύντομο αλλά περιεκτικό σε οφέλη κείμενο.
Η επικεφαλίδα και το κείμενο θα πρέπει να οδηγούν ομαλά στο CTA σας, όπως στο παράδειγμα του Spotify.
Στην προσπάθεια αυτή, οι κατάλληλες λέξεις είναι οι καλύτεροι σας φίλοι! Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν θέλουν να χάσουν μια καλή προσφορά ή να μην προλάβουν να γραφτούν δωρεάν σε μια υπηρεσία για τη δοκιμάσουν.
Ακόμα κι αν δεν έχετε μια προσφορά που λήγει εντός ορισμένου χρονικού διαστήματος ή κάποιον εκπτωτικό κωδικό με χρονική ισχύ και θέλετε απλά να αυξήσετε τον αριθμό των εγγραφών στο εταιρικό σας newsletter, λέξεις όπως «τώρα» ή «σήμερα» προκαλούν την άμεση αντίδραση του χρήστη.
Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα για το πώς θα φτιάξετε τα δικά σας «μαγικά κουμπιά», δείτε κι άλλα παραδείγματα και ορθές πρακτικές για CTA με εγγυημένα αποτελέσματα.