Τι ακριβώς είναι το affiliate marketing; Πώς μπορείτε να το αξιοποιήσετε για να προβάλλετε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας σε μεγαλύτερο κοινό και να αποκτήσετε νέους πελάτες; Συνεχίστε να διαβάζετε, καθώς παρακάτω απαντάμε σε όλα τα παραπάνω ερωτήματα.
Πριν βιαστείτε να υποθέσετε ότι το affiliate marketing είναι ένα νέο trend, σας διαβεβαιώνουμε ότι είναι ένας τύπος online προώθησης προϊόντων ή υπηρεσιών που χρησιμοποιείται αποτελεσματικά εδώ και πολύ καιρό και ίσως το έχετε εισάγει κι εσείς στη στρατηγική σας, χωρίς να γνωρίζετε πλήρως τις δυνατότητές του.
Το affliate marketing είναι η πιο χαρακτηριστική μορφή performance marketing. Κοινώς, αν έχετε πραγματοποιήσει έστω μία καμπάνια cost per click (CPC) με το Google AdWords, τότε γνωρίζετε την ουσία του affiliate marketing, το οποίο δεν είναι παρά ένας τύπος performance marketing.
Έχετε ακούσει ποτέ την αγγλική έκφραση "it takes two to tango"; Μπορούμε άνετα να αντικαταστήσουμε τη λέξη tango με το affiliate marketing, καθώς και οι δύο δραστηριότητες απαιτούν πάνω από έναν συμμετέχοντα για να πραγματοποιηθούν.
Πιο συγκεκριμένα, για να στηθεί μια στρατηγική affiliate marketing χρειαζόμαστε απαραίτητα:
- έναν διαφημιζόμενο, δηλαδή μια επιχείρηση που θέλει να προωθήσει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της στο Internet.
- έναν affiliate ή publisher, δηλαδή έναν συνεργάτη που προωθεί τα προϊόντα του διαφημιζόμενου στα ψηφιακά κανάλια του (website, blog, Facebook page κλπ.) και ανταμείβεται για κάθε πελάτη ή επισκέπτη που οδηγεί στο εταιρικό website του διαφημιζόμενου.
Το affiliate marketing είναι μια διαδεδομένη μέθοδος online διαφήμισης, καθώς ωφελεί τόσο τους διαφημιζόμενους όσο και τους affiliates. Όμως, εάν θέλετε να το χρησιμοποιήσετε για τη δική σας εταιρεία, θα πρέπει να λάβετε σοβαρά υπόψιν τους 4 παρακάτω παράγοντες:
Το περιεχόμενο των διαφημίσεων που θα εμφανιστούν στα ψηφιακά properties των affiliates σας, είτε αυτές είναι σε μορφή banner ή μέσω άρθρων που παρουσιάζουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας, θα πρέπει να δημιουργεί μια ξεκάθαρη εικόνα για την εταιρεία σας.
Σκεφτείτε απλά ότι οι επισκέπτες των affiliate sites είναι πολύ πιθανό να μην γνωρίζουν την εταιρεία ή το brand σας. Για να τους τραβήξετε την προσοχή, θα πρέπει να τους είναι άμεσα κατανοητό το αντικείμενο της εταιρείας σας και το τι μπορείτε να τους προσφέρετε. Γι' αυτό, σαν διαφημιζόμενος θα πρέπει να παρέχετε στους affiliates σας όλο το απαραίτητο υλικό και τις πληροφορίες που χρειάζονται, για να δημιουργήσουν περιεχόμενο που θα ενημερώνει σωστά το κοινό για την εταιρεία σας.
Η εξάπλωση των social media έχει αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο δεχόμαστε και αξιολογούμε την πληροφορία. Οι δυνατότητες προώθησης και προβολής εταιρειών και προϊόντων μέσω social media εξασφαλίζουν ότι το κατάλληλο μήνυμα θα βρει τον κατάλληλο στόχο.
Αν ως διαφημιζόμενος έχετε συγκεκριμένους στόχους που θέλετε να εκπληρώσετε μέσω του affiliate marketing, τότε μπορείτε να υπολογίζετε στο social media κοινό των affiliates σας. Φυσικά, θα πρέπει πρώτα να έχετε συμφωνήσει με τους affiliates πού, πώς και πότε θα διαφημίσουν την εταιρεία σας, ώστε να βγείτε και οι δυο κερδισμένοι.
Αυτός είναι ο πιο κρίσιμος παράγοντας για την αποτελεσματικότητα οποιασδήποτε affiliate marketing ενέργειας. Οι διαφημιζόμενοι και οι affiliates δημιουργούν ένα οικοσύστημα, του οποίου κοινός στόχος είναι να επωφεληθούν και οι δυο πλευρές.
Οι πιο επιτυχημένες affiliate marketing καμπάνιες βασίζονται συνεπώς σε μια ξεκάθαρη στρατηγική και μια αποτελεσματική συνεργασία ανάμεσα στις δύο πλευρές.
Από τη μεριά τους, οι διαφημιζόμενοι αναγνωρίζουν ότι οι affiliates τους δίνουν την ευκαιρία να εκτεθούν σε μια πολύ μεγαλύτερη μερίδα κοινού, ενώ οι affiliates κατανοούν πόσο σημαντικό είναι να δημιουργήσουν και να διατηρήσουν μια μακροχρόνια, παραγωγική συνεργασία με τους διαφημιζόμενους.
Όλα όσα έχουμε αναφέρει μέχρι στιγμής δεν έχουν κανένα απολύτως νόημα, αν δεν μπορεί να υπολογιστεί η επιτυχία μιας καμπάνιας.
Χωρίς δεδομένα που να αφορούν την απόδοση των affiliate marketing ενεργειών (ποσοστό επισκεπτών που προέρχονται από affiliate sites, ποσοστό μετατροπής αυτών σε πελάτες του διαφημιζόμενου κλπ.), τότε καμία από τις δύο πλευρές δεν γνωρίζει κατά πόσον αξίζει η αρχική τους επένδυση στην καμπάνια ή τι πρέπει να διορθωθεί, ώστε να επιτευχθούν οι προκαθορισμένοι στόχοι.
Τέλος, η έλλειψη των δεδομένων δεν έχει αρνητικές συνέπειες μόνο για τους διαφημιζόμενους και τους affiliates, αλλά και για το κοινό που εκτίθεται στη λάθος διαφήμιση τη λάθος στιγμή, με αποτέλεσμα να φτάσει ακόμα και στο σημείο να δυσαρεστηθεί.
Κι αυτό είναι κάτι που δεν θέλετε σε καμία περίπτωση να συμβεί, σωστά;
Γι' αυτό, μπορείτε πάντα να επικοινωνήσετε μαζί μας και να σας βοηθήσουμε να βρείτε την affiliate marketing στρατηγική που θα αφήσει τους affiliates σας, το κοινό κι εσάς εξίσου ευχαριστημένους.