Προετοιμάζετε τη SEO στρατηγική σας για την επόμενη χρονιά; Υπάρχουν 4 SEO trends που θα σας βοηθήσουν να πετύχετε πιο εύκολα και αποτελεσματικά τους επιχειρηματικούς σας στόχους!
Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος η αρθρογραφία που αναφέρεται στις νέες τάσεις και σε ορθές πρακτικές σχετικά με το SEO ενός website είναι τεράστια. Είναι λογικό λοιπόν να μην μπορείτε να εντάξετε τα πάντα στη νέα στρατηγική σας για τη χρονιά που έρχεται.
Γι’ αυτό σήμερα θα εστιάσουμε στα 4 σημαντικότερα trends τα οποία θα πρέπει να αποτελούν βασικό κομμάτι της SEO στρατηγικής σας για ακόμα καλύτερα αποτελέσματα το 2017!
Πάει καιρός από τότε που έπρεπε να εμφανίζεται το βασικό keyword αυτούσιο στις σελίδες ενός website ή στη ροή ενός άρθρου. Πλέον η τάση δείχνει ότι ναι μεν είναι καλό να εμφανίζεται στον τίτλο, στην πρώτη παράγραφο, στην τελευταία παράγραφο, στο όνομα της εικόνας, στο alt text και στο title text, αλλά ότι μπορείτε επίσης να εμπλουτίζετε τα κείμενά σας και με άλλα σχετικά keywords. Μάλιστα υπάρχουν και εξειδικευμένα εργαλεία που θα σας βοηθήσουν να βρείτε σχετικά keywords, όπως για παράδειγμα το Keyword Planner του Google AdWords.
Μέσω αυτών των εργαλείων έχετε τη δυνατότητα να επιλέξετε τα πιο ισχυρά related keywords και να ελέγξετε εάν το βασικό σας keyword είναι αρκετά δυνατό. Εάν διαπιστώσετε ότι κάποιο related keyword έχει καλύτερα αποτελέσματα τότε μπορείτε άμεσα να εστιάσετε την προσοχή σας σε αυτό. Επομένως, προσοχή στα σχετικά keywords γιατί μπορεί να κρύβουν ευκαιρίες!
Όπως αναφέρθηκε και σε προηγούμενο άρθρο στο weΒlog «το 66% των ενεργών χρηστών του Διαδικτύου χρησιμοποιεί, ήδη, κινητές συσκευές για να κάνει ηλεκτρονικές αγορές» σύμφωνα με έρευνα του ΣΕΠΕ. Ακόμα και εάν το δικό σας site δεν λειτουργεί σαν e-shop αυτό το ποσοστό θα πρέπει να σας υποδεικνύει ότι πλέον οι καταναλωτές πραγματοποιούν τις αναζητήσεις τους εύκολα και γρήγορα από την παλάμη του χεριού τους μέσω mobile συσκευών. Και τι σημαίνει αυτό για την αποτελεσματικότητα του SEO του website σας;
Πολύ απλά ότι εάν δεν έχετε ένα responsive website με τη γρηγορότερη δυνατή ταχύτητα φόρτωσης (site speed), τότε θα πρέπει να τα εντάξετε στα επιχειρηματικά resolutions σας για τη νέα χρονιά! Υπάρχουν πολλές λύσεις για τις οποίες οι συνεργάτες μου και εγώ θα χαρούμε να σας ενημερώσουμε.
Παρόλα αυτά δεν ευθύνεται μόνο το design ενός website για τις χαμηλές επιδόσεις μιας SEO στρατηγικής, μπορεί να φταίει και η λειτουργικότητά του. Για παράδειγμα, εάν έχετε ένα WordPress website με responsive theme και μεγάλο αριθμό plug-ins τότε μην περιμένετε να λειτουργεί με τον βέλτιστο δυνατό τρόπο.
Και για αυτήν την περίπτωση, υπάρχουν ειδικά online εργαλεία, τα οποία σας βοηθούν να κάνετε τακτικό έλεγχο του website σας για να βεβαιωθείτε εάν ο χρόνος φόρτωσής του είναι αυτός που πρέπει. Εναλλακτικά, θα μπορέσετε να διαπιστώσετε τι είναι αυτό που καθυστερεί το χρόνο φόρτωσης του website σας και να κάνετε επεμβατικές διορθώσεις.
Σε κάθε περίπτωση, αυτό που πρέπει να σκέφτεστε είναι ότι εάν κάτι λειτουργεί θετικά για τους χρήστες ενός website τότε λειτουργεί θετικά και για τη Google. Άρα, ένα website με ελκυστικό design που προσφέρει μια πολύ καλή εμπειρία χρήσης από κάθε mobile συσκευή θα έχει επιτυχία τόσο στους online χρήστες όσο και στις μηχανές αναζήτησης.
Πιθανό να έχετε ακούσει για το RankBrain αλγόριθμο της Google (machine learning technology) ο οποίος αναμένεται να εξελιχθεί ακόμα περισσότερο μέσα στο 2017, για αυτό θα πρέπει να έχετε τα αφτιά και τα μάτια σας ανοιχτά για νέες ευκαιρίες.
Μέσω της τεχνητής νοημοσύνης ο αλγόριθμος της Google έχει «μάθει» πλέον να αντιλαμβάνεται τη σχέση μεταξύ των λέξεων. Στόχος είναι κάποια στιγμή να μπορεί να αντιλαμβάνεται πλήρως το user intent, την πρόθεση του χρήστη πίσω από κάθε αναζήτηση και να του εμφανίζει ακόμα πιο συγκεκριμένα αποτελέσματα.
Το 2017 είναι η χρονιά των conversions! Τα rankings δεν αποτελούν πλέον την αποκλειστική μονάδα μέτρησης για το εάν μια SEO στρατηγική είναι αποτελεσματική καθώς αυτό που πραγματικά έχει σημασία είναι τα conversions.
Με λίγα λόγια, είναι πιο σημαντικό να εμφανίζεστε στις πρώτες θέσεις των αναζητήσεων για δημοφιλή keywords που μπορούν να σας φέρουν conversions, παρά να εμφανίζεστε πρώτοι στα πιο δημοφιλή keywords.
Αυτού του είδους η επισκεψιμότητα θεωρείτε ποιοτική (qualified traffic) και θα πρέπει να σας απασχολήσει από εδώ και πέρα για δύο λόγους. Πρώτον, οι χρήστες που προσγειώνονται στο website σας είναι πιο κοντά στο να κάνουν convert και άρα μπορείτε έπειτα να τους αξιοποιήσετε μέσω του retargeting. Δεύτερον, το περιεχόμενό σας και γενικότερα όλες οι marketing ενέργειές σας θα βελτιωθούν προκειμένου να ανταποκριθούν στον τελικό στόχο που δεν είναι άλλος από το να προσελκύσετε έναν πιθανό αγοραστή και να τον κατευθύνεται μέσα στο sales funnel.
Το παν είναι να μην ξεχνάτε τα βασικά. Να συμβουλεύεστε συχνά τις οδηγίες της Google για τους webmasters και να παρακολουθείτε την απόδοση του website σας από τα Google Analytics και το Google Search Console.
Επίσης, βρείτε τη σωστή keyword φράση και τα κατάλληλα σχετικά keywords για να αναδείξετε τo περιεχόμενό σας και μην επαναπαύεστε! Χρησιμοποιήστε το Google Analytics Goals για να δείτε ποιες landing pages έχουν πραγματικό αποτέλεσμα σε σχέση με τα conversions και εστιάστε την προσοχή σας εκεί.
Όλα τα παραπάνω σε συνδυασμό με τα νέα SEO trends θα σας βοηθήσουν να βελτιστοποιήσετε τις ενέργειές σας για ένα optimal 2017!